جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۰:۳۲
اجتماعی - کد خبر : 3682
پنجشنبه، ۱۱ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

اعلام زمان احتمالی تعدیل محدودیت ها از سوی رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت: براساس گزارش مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی و اجتماعی و شاخص‌های تعیین شده، شهرستان‌های سفید به زودی معرفی شده و نحوه شروع دوباره فعالیت مشاغل، کسب و کارها، اماکن مذهبی و به طور کلی تعدیل محدودیت‌ها، اعلام خواهد شد.

اعلام زمان احتمالی تعدیل محدودیت ها از سوی رئیس جمهور

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله کرونا، گفت:                   همکاری خوب مردم با مسئولین و جدی گرفتن هشدارها و توصیه‌های بهداشتی سبب شده تا در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها آرامش نسبی بوجود آمده و وضعیت این شهرها سفید شود.

وی افزود: گزارش وزارت بهداشت نشان می‌دهد، در شهرهایی که وضعیت زرد و نزدیک به سفید دارند،  مردم بیشتر از۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند. این افتخار بزرگی است که مردم ایران هوشمندانه و قاعده‌مند رفتار کرده اند و نشان می‌دهد به مسئولان پزشکی کشور اعتماد داشته و میان مردم و نظام رابطه خوب و قوی وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: همراهی مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی، گسترش و توسعه تست‌های تشخیصی،  شناسایی موارد مشکوک با اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت و قرنطینه‌سازی مبتلایان، موجب کاهش مراجعات به مراکز درمانی شده تا کادر درمانی و پزشکان امکان بیشتری برای مراقبت از بیماران بستری داشته باشند.

حسن روحانی با تاکید بر افتخارآمیز بودن تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی برای ساخت اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله کیت تشخیص، ماسک، دستگاه تنفس مصنوعی و دستکش، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان اقداماتی در جهت ساخت واکسن و داروی این بیماری انجام داده اند که امیدواریم به نتیجه برسند.

وی با اشاره به تقسیم شهرها و استان‌ها در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، گفت: امیدواریم فعالیت گسترده درمانی، اجرای پروتکل‌ها و نظارت بر آن و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به موقع توسط مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی، اجتماعی و تبلیغات و رسانه، سبب افزایش تبدیل نقاط قرمز به مناطق زرد و سپس به مناطق سفید شود.

رئیس جمهوری اظهار داشت: امیدواریم وزارت بهداشت در کنار اعلام آمار روزانه وضعیت بیماری از نظر ابتلا، بستری، ترخیص و فوت بیماران، آمار خروج شهرها از وضعیت قرمز به زرد و سپس به سفید را نیز اعلام کند و شاهد روزی باشیم که تعداد مناطق قرمز در کشور به پایین‌ترین رقم برسد. باید تاکید کنم، تقسیم‌بندی‌ شهرها و مناطق مثل وضعیت سفید، زرد و قرمز ما را از مرحله فاصله‌گذاری هوشمند به بازگشایی هوشمند می‌رساند زیرا در هر شهری که مردم فاصله‌گذاری هوشمند را بهتر اجرا کرده باشند، شرایط بهتری برای بازگشایی هوشمند مراکز و فعالیت‌ها به وجود خواهد آمد.

روحانی افزود: براساس گزارش مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی و اجتماعی، نام شهرستان‌هایی که براساس شاخص‌های تعیین شده در وضعیت سفید قرار دارند به زودی اعلام شده و نحوه شروع دوباره فعالیت مشاغل، کسب و کارها، اماکن مذهبی و به طور کلی تعدیل محدودیت‌ها، اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: پروتکل‌های خوبی از سوی مسئولان ذیربط در خصوص مشاغل پر رفت و آمد و پرتجمع در شهرهای سفید تدوین شده که در جلسه آینده ستاد ملی اعلام خواهد شد. امیدواریم ظرف دو هفته آینده یا نهایتاً تا پایان اردیبهشت، مشاغل و مراکز پررفت و آمد و پرتجمع را به شرط تحقق شرایط لازم، بازگشایی کنیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!