پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۱۶
سیاست - کد خبر : 8805
جمعه، ۲۷ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

اعلام جزئیات غنی سازی اورانیوم 60 درصد از سوی صالحی

ظرف یکی دو روز آینده بهینه سازی ها به پایان می رسد و با یک تزریق هم 60 درصد و هم 20 درصد تولید خواهیم کرد

اعلام جزئیات غنی سازی اورانیوم 60 درصد از سوی صالحی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پس از انکه رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی خبر از موفقیت دانشمندان کشورمان در دستیابی به اورانیوم غنی شده 60 درصد داد، رئیس سازمان انرژی اتمی درباره جزئیات این غنی سازی توضیحاتی را ارائه کرد.

علی اکبر صالحی در گفت و گو با شبکه خبر و با بیان اینکه در حال تولید همزمان اورانیوم با غنای 60 و 20 درصد هستیم ، اظهار داشت: اکنون هر غنایی در کشور امکان پذیر است، چهارشنبه دستور راه اندازی را دادیم و 40 دقیقه بامداد امروز (جمعه 27 فروردین 1400) محصول را گرفتیم. محصولی که الان می گیریم حدود 9 گرم در ساعت است.

صالحی در ادامه افزود: دارند روی چیدمان زنجیر ها کار می کنند که تولید 60 درصد ما کمتر می شود و ممکن است میزان آن کمتر شود، اما همزمان 20 درصد تولید می کنیم که ظرف یکی دو روز آینده بهینه سازی ها به پایان می رسد و با یک تزریق هم 60 درصد و هم 20 درصد تولید خواهیم کرد.

در چارچوب قانون راهبردی عمل کردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد اعلام خبر توسط رئیس مجلس گفت: نزدیک سحر بود که این دستاورد بزرگ را به خدمت آقای قالیباف اعلام کردم و ایشان هم اعلام کردند. اقدام بزرگی انجام شده است و ما در چارچوب قانون راهبردی عمل می کنیم و سیر تحولات فعالیت های هسته ای در چارچوب قانون را به استحضار رئیس مجلس می رسانیم. از ایشان و آقای ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی جای تشکر و تقدیر دارد که به لحاظ مسائل مالی و دیگر موارد کمک می کنند که قانون مجلس را پیش ببریم.

صالحی درباره تسریع در روند غنی سازی 60 درصدی بیان کرد: دوستانی که این مورد را در قانون وارد کرده بودند به ما گفتند با احتیاط جلو بروید و می خواستند در مذاکرات با حسن نیت جلو برویم ولی با اتفاقی که رخ داد دستور دادند این کار را سریع تر جلو ببریم.

در نطنز آلودگی هسته ای نداریم

وی راجب شایعه آلودگی هسته ای در نطنز گفت: بعد از خرابکاری هیچ آلودگی در آن منطقه وجود ندارد که اگر غیر از این بود اجازه نمی دادیم عزیزانمان در نطنز فعالیت کنند، همچنین بازرسان آژانس هم برای بررسی های خود نمی آمدند.   

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!