سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۲۰:۵۳
اقتصاد - کد خبر : 3894
دوشنبه، ۲۲ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

اعلام برنامه های جدید برای کنترل بازار خودرو

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار که با محوریت تعیین قیمت خودرو تشکیل شد، از کاهش قیمت خودرو و برنامه های جدید برای کنترل بازار خودرو خبرداد.

اعلام برنامه های جدید برای کنترل بازار خودرو

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به زودی شاهد کاهش قیمت خودرو که در شرایط فعلی به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده، خواهیم شد.

مهدی صادقی نیارکی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار با محوریت تعیین قیمت خودرو گفت: در فضای هیجانی کنونی به خصوص در فضای مجازی، مردم نباید به خرید خودرو اقدام کنند زیرا به زودی حباب قیمت خودرو شکسته خواهد شد.

 وی افزود: با شیوه های جدید فروش، پیش فروش یا مشارکت در تولید، کسانی که به هر دلیل به دنبال تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای هستند، امکان واسطه‌گری و دلالی نخواهند یافت زیرا خودرو یک کالای مصرفی بادوام است.

نیارکی با تاکید بر این که شیوه‌های جدید فروش به منظور ایجاد عدالت هر چه بیشتر در توزیع خودرو تنظیم شده، گفت: سه شیوه فروش فوق العاده، پیش فروش (به شرط تحویل خودرو تا یک سال) و مشارکت در تولید در نظر گرفته شده که در آن ۶۰ درصد تولیدات برای انجام تعهدات قبلی و معوقات خودروسازان اختصاص خواهد یافت و ۴۰ درصد باقی‌مانده در قالب پیش فروش و فروش فوق‌العاده به مشتریان واگذار خواهد شد.

وی در خصوص روش فروش فوق العاده، ادامه داد : در این روش سایت فروش خودروساز به مدت یک هفته باز شده و همه افرادی که تمایل به خرید دارند ثبت نام کرده و پول پرداخت می‌کنند. البته باید تاکید کنم، افرادی که در طول سه سال گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو خودرو خریداری کرده اند، نمی‌توانند از این طریق خودرو بخرند. هم‌چنین محدودیت های دیگری مانند یک خودرو برای هر کارت ملی، داشتن گواهی نامه و ثبت نام برای افراد بالای ۱۸ سال  هم در این روش وجود دارد. این برنامه در مقاطعی در طول سال تکرار خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از اتمام فرایند ثبت نام، اگر تعداد ثبت نامی‌ها به تعداد خودروهای موجود باشد، بدون سود مشارکت و در بازه زمانی سه ماهه به مشتریان تحویل داده خواهد شد. اگر تعداد افراد ثبت نام کرده   بیش از تعداد خودروهای قابل عرضه باشد، در حضور مراجع نظارتی، قرعه‌کشی انجام شده و افرادی که موفق به دریافت خودرو نشوند، پولشان عودت داده خواهد شد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه ۶۰ درصد خودروها (پس از کسر معوقات و تعهدات پیشین خودروسازان) پیش فروش خواهد شد، گفت: به این منظور سایت‌های فروش خودروسازان باز خواهد شد و سود مشارکتی در این شیوه نیز در نظر گرفته نشده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!