جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۶:۴۰
محیط زیست - کد خبر : 11221
دوشنبه، ۰۴ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

اعطای تسهیلات کاهش آلاینده های زیست محیطی تا سقف 900 میلیارد تومان

مدیر عامل صندوق ملی محیط‌زیست از اعطای تسهیلات کم بهره زیست محیطی به واحدهای آلاینده برای نخستین بار خبر داد.

اعطای تسهیلات کاهش آلاینده های زیست محیطی تا سقف 900 میلیارد تومان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، امیر ارسلان مهاجری تهرانی در مراسم افتتاحیه پروژه های زیست محیطی که امروز با حضور رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب، بازچرخانی آب، بهینه سازی کارخانجات، امحاء و بازیافت پسماند را به عنوان این پروژه ها نام برد.
 
مدیر عامل صندوق ملی محیط ‌زیست با اشاره به اینکه بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی هر گونه فعالیت اقتصادی که با آلودگی محیط زیست یا تغییر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است، اظهار کرد: اعطای تسهیلات کم بهره زیست محیطی به واحدهای آلاینده برای نخستین بار در دستور کار صندوق ملی محیط زیست قرار گرفت.  این تسهیلات برای کاهش آلاینده های آب، هوا، خاک و جلوگیری از تخریب محیط زیست طبیعی به واحدهای صنعتی خدماتی و تولیدی بر اساس اثربخشی و میزان کاهش آلایندگی از طریق بانک ملی اعطا می شود.
 
او افزود: تاکنون ۶۰ پروژه زیست محیطی با ارزش ۲۶۵ میلیارد تومان به بانک عامل اعلام شده که تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان ادامه خواهد داشت.
 
وی با تاکید بر انجام دو اقدام اساسی برای این فعالیت ها گفت: تعیین فهرست انتشار آلاینده های هوا نظیر منابع انسان ساخت، تدوین و ارزیابی سناریوهای اصلی کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها، شناسایی میزان آلاینده های واقعی در مناطق، فراهم کردن داده های مورد نیاز به عنوان ورودی به منظور مدل سازی آلودگی هوا، همچنین پیش بینی میزان انتشار آلودگی در آینده و بررسی میزان اثربخشی راهکارهای کاهش آلودگی هوا جزو اقدامات نخستین به شمار می آید. 
 
مهاجری تهرانی چگونگی پایش زیست محیطی و تهیه برنامه سنجش آلاینده ها در مراکز صنعتی، معدنی و خدماتی برای ایجاد وحدت رویه در امر پایش آلاینده های محیط زیستی منتشر شده از مراکز مربوطه را به عنوان اقدام دوم برشمرد و یادآور شد: ۲۰ پروژه کلان در این ارتباط برای اجرا از سوی دانشگاه های برتر کشور تعریف شده و تا امروز ۱۲ پروژه در دست اقدام است.
 
وی تامین و نصب مبدل های انرژی خورشیدی الکتریکی در ۵۴۰ پاسگاه محیط بانی در سراسر کشور رابه عنوان پروژه بعدی نام برد و گفت: در این زمینه بر اساس تفاهمنامه ای که میان سازمان حفاظت محیط زیست و کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین در راستای مقابله با اثرات تغییر آب و هوا منعقد شده، اقدام می شود. 
 
مدیر عامل صندوق ملی محیط‌ زیست با اشاره به اینکه امروز نخستین  مبدل خورشیدی در پاسگاه محیط بانی «گنو» در استان هرمزگان نصب و به بهره برداری خواهد شد، گفت: تجهیزات مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی برای پشتیبانی و تامین برق در پاسگاه های محیط بانی که معمولا در مناطق صعب العبور هستند نصب می شود.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!