پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۷:۵۱
پنجشنبه، ۰۷ ارديبهشت، ۱۴۰۲ - ۵:۰۰

اضطراب از توسعه هوش مصنوعی میان انسان‌ها در حال افزایش است

در مدت کمتر از یکسال هوش مصنوعی توجه تمام انسان ها را به خود جلب کرده است و بسیاری از انسان ها نگران این هستند که به سبب هوش مصنوعی شغل خود را از دست بدهند.

اضطراب از توسعه هوش مصنوعی میان انسان‌ها در حال افزایش است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، کلر، کارمند ۳۴ ساله‌ی روابط‌عمومی، در گفت‌و‌گو با BBC اظهار کرد: «‌از سرعت و پیچیدگی ChatGPT شگفت‌زده شده‌ام. اگر این فناوری تا چند سال آینده با همین سرعت رشد کند، می‌توان دنیایی را تصور کرد که ربات‌ها در آن کارهای انسان‌ها را به‌خوبی انجام می‌دهند؛ به‌همین‌دلیل، نگرانم که فناوری مذکور چه تأثیری روی آینده‌ی شغلی من خواهد گذاشت.»

 

آلیس مارشال ۲۹ ساله که در‌زمینه‌ی انتشار محتوا فعالیت می‌کند، به BBC گفت: «فکر می‌کنم بسیاری از افراد از روند توسعه‌ی هوش مصنوعی نگران‌اند. امیدواریم مشتریان کنونی‌ ما راحتی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را به ارزش و اصالت فعالیت‌های انسانی ترجیح ندهند.»

 

به‌نوشته‌‌ی فیوچریسم‌، نگرانی درباره‌ی تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار بسیاری از مشاغل بی‌دلیل نیست. Rest Of World هفته‌ی گذشته گزارش داد همین‌حالا هوش مصنوعی جای برخی تصویرگران بازی‌های رایانه‌ای چینی را گرفته‌اند. گلدمن ساکس نیز اخیراً اعلام کرده است که هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین ۳۰۰ میلیون شغل شود.

 

اپرا از یک مرورگر جدید به نام «اپرا وان» (Opera One) رونمایی و دسترسی اولیه به آن را فراهم کرده است. این مرورگر که به‌طور کامل بازطراحی شده، در ادامه سال جاری میلادی برای تمام پلتفرم‌ها منتشر خواهد شد.

اپرا وان طراحی ساده‌ای دارد و به‌گونه‌ای توسعه یافته است که بتوان به آن ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد اضافه کرد. این مرورگر همچنین به‌طور پیش‌فرض شامل ChatGPT می‌شود.

 

 اپرا مرورگر جدیدش را به‌صورت ماژولار طراحی کرده است تا بتوان ویژگی‌های جدیدی در آینده به آن اضافه کرد. یکی از این قابلیت‌ها «Tab Islands» نام دارد.

این ویژگی می‌تواند به‌طور خودکار و روشی خلاقانه وب‌سایت‌هایی را که کاربران باز کرده‌اند، براساس محتوای آن‌ها گروه‌بندی کند. اپرا وان به‌صورت پیش‌فرض با ChatGPT و ChatSonic از راه می‌رسد و همچنین از درخواست‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

 

 شرکت OpenAI می‌خواهد تحت برنامه شناسایی باگ (Bug Bounty) برای کاربران چت‌بات ChatGPT ، مشکلات احتمالی چت‌بات هوش مصنوعی خود را شناسایی کند.

 

شرکت OpenAI در برنامه خود جوایزی از 200 دلار (برای مشکلات کم شدت) تا 20 هزار دلار (برای مشکلات استثنایی) به کاربران ارائه می‌کند. 

 

این خبر در حالی اعلام شده که ماه گذشته پس از کشف یک مشکل در Chat‌GPT که باعث می‌شد برخی کاربران بتوانند عناوین تاریخچه چت سایر کاربران را ببیند، این چت‌بات به‌طور موقت تعطیل شد.

 

نشریه اینسایدر در گزارش خود توضیح می‌دهد که ماسک با انجام این کار «تعهد» خود نسبت به برنامه‌های هو‌ش مصنوعی توییتر را نشان داده است، به‌ویژه با توجه به این واقعیت که دلیل کمی برای این شرکت وجود دارد که برای مرکز داده خود این تعداد کارت گرافیک را خریداری کند.

 

این پروژه احتمالاً شامل یک هوش مصنوعی مولد خواهد شد که براساس داده‌های توییتر آموزش داده می‌شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که توییتر قصد دارد چگونه از آن استفاده کند.

 

اینسایدر حدس می‌زند که هوش مصنوعی مولد توییتر احتمالاً قادر خواهد بود تا عملکرد جستجوی آن را تقویت کند یا حتی به بازسازی کسب‌و‌کار تبلیغات آن کمک کند.

 

 با مدیر ارشد OpenAi آشنا شوید

میرا موراتی یک مهندس آلبانیایی الاصل ساکن ایالات متحده است. او مدیر ارشد فناوری OpenAI ، شرکتی که ChatGPT، یک چت ربات هوش مصنوعی را توسعه می دهد. 

تاریخ تولد: ۱۶ دسامبر ۱۹۸۸ (سن ۳۴ سال)

 

موراتی به GPT 4 به چشم شانسی برای رشد فرصت‌ها برای عموم مردم نگاه می‌کرد. مثلاً می‌خواست به اساتید نشان دهد که هوش مصنوعی مولد بسیار فراتر از ابزاری است که تنها دانشجویان برای مقاله‌نویسی با آن تقلب کنند و ثابت کند که این ابزار AI می‌تواند برای نوشتن برنامه‌های درسی و کمک به آموزش دانشجویان با روش‌های جدید نیز استفاده شود. او در مورد این موضوع این‌چنین گفته است:

 

«با ChatGPT می‌توانید تعامل بی‌مرزی با هوش مصنوعی برقرار کنید و از آن برای آموزش موضوعات پیچیده براساس روش موردنظر کمک بگیرید. این ابزار می‌تواند یک معلم خصوصی شود.»

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!