سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۱:۳۰
علم و فناوری جهان - کد خبر : 17411
چهارشنبه، ۲۴ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

اسنپدراگون 8 نسل 3

مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 3 افشا شد؛ تغییر پیکربندی هسته‌ها و پشتیبانی از UFS 4.1

اسنپدراگون 8 نسل 3

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، ظاهراً باید منتظر پیکربندی 2 + 5 + 1 در اسنپدراگون 8 نسل 3 باشیم که هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز است. همچنین در اسنپدراگون 8 نسل 3 با 5 هسته Cortex-A720 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و 2 هسته Cortex-A520 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز روبه‌رو خواهیم شد. اگر این پیکربندی درست باشد، نه‌تنها یک هسته Cortex-A720 بیشتر دارد، بلکه برخلاف اسنپدراگون 8 نسل 2، با دو نوع هسته مختلف مواجه نمی‌شویم.

 در بخش پردازشگر گرافیکی، کوالکام از آدرنو 750 استفاده خواهد کرد. همچنین باید منتظر پشتیبانی Snapdragon 8 Gen 3 از حافظه داخلی پرسرعت UFS 4.1 و رم LPDDR5 با سرعت 7500 مگابیت بر ثانیه باشیم. در بخش مودم هم باید منتظر اسنپدراگون X75 5G باشیم؛ مودمی که از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند و مصرف انرژی پایینی دارد.

 سیستم‌عامل HarmonyOS 3.1 که نسخه بتای آن برای گوشی‌های هواوی P50 و هواوی میت ۵۰ منتشر شده بود، اکنون به مراحل پایانی توسعه خود نزدیک می‌شود و انتظار می‌رود در ماه آینده میلادی در دسترس عموم کاربران قرار گیرد.

 هواوی قصد دارد در جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اختصاصی خود عملکرد روان‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد و با‌این‌حساب انتظار می‌رود سرعت عملکرد دستگاه‌های این شرکت با سیستم‌عامل جدید ارتقا یابد. 

 همچنین این نسخه دارای انیمیشن‌های جدیدی است. به‌علاوه هواوی تغییراتی را در ویجت‌ها و قسمت مدیریت رسانه، یعنی کنترل پخش محتوای چند‌رسانه‌ای اضافه کرده.  شکل ویجت‌ها نیز در این نسخه بهبود پیدا کرده است.

«جاناتان هافلر»، معاون بخش فروش استارلینک در پنلی در کنفرانس Satellite 2023 در واشنگتن گفته است که اسپیس ایکس می‌خواهد با همکاری تی-موبایل، آزمایش سرویس ارتباط مستقیم ماهواره با شبکه‌های سلولی (Sat-to-Cell) یا همان گوشی‌های هوشمند را در دنباله سال جاری میلادی آغاز کند.

این شرکت تاکنون حدود 4000 ماهواره به مدار پرتاب کرده و اخیراً ماهواره‌های جدید V2 Mini را که نسخه‌ای کوچک‌تر از ماهواره‌های نسل دوم استارلینک محسوب می‌شوند، به شبکه خود افزوده است. البته هدف این شرکت حرکت به سمت نسخه بزرگ‌تر ماهواره‌های نسل دوم استارلینک است، اما هافلر تأکید می‌کند که پرتاب این ماهواره‌ها تا حد زیادی وابسته به موفقیت آزمایش‌های راکت استارشیپ است. 

درحال‌حاضر شرکت‌های زیادی درتلاشند تا سرویس ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند بیاورند. یکی از این شرکت‌ها آمازون است که با پروژه کوئیپر برنامه مشابهی را پیش می‌برد و در این زمینه با شرکت ورایزن همکاری می‌کند.

گزارشی تازه نشان می‌دهد که مایکروسافت صدها میلیون دلار روی ساخت ابرکامپیوتر قدرتمندی سرمایه‌گذاری کرده است که به انجام پردازش‌های چت‌بات ChatGPT کمک می‌کند. این شرکت اخیراً توضیح داده است که چگونه زیرساخت هوش مصنوعی Azure را ساخته و آن را ارتقا می‌دهد.

مایکروسافت در دو مطلب در وبلاگ خود توضیحات جذابی را درباره ابرکامپیوتر تأمین‌کننده توان ChatGPT ارائه کرده است. این شرکت می‌گوید برای ساخت این ابرکامپیوتر هزاران واحد پردازشی گرافیکی (GPU) از شرکت انویدیا را در پلتفرم رایانش ابری Azure به هم متصل کرده است.

مایکروسافت همین حالا مشغول کار روی بهبود توانایی‌های هوش مصنوعی Azure است و می‌خواهد با تراشه‌های انویدیا H100 و A100 Tensor Core و شبکه Quantum-2 InfiniBand این کار را انجام دهد. طبق اعلام این شرکت، سیستم‌های جدید Azure به OpenAI و سایر شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر بپردازند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!