چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۱:۲۵
خاورمیانه - کد خبر : 14083
يكشنبه، ۰۷ آذر، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

اسلامی: اسرائیل پیش از تهدید تهران، توانایی های خود را بررسی کند

ماه گذشته، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که دولت این کشور بودجه ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار را برای آمادگی حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران تصویب کرده است.

اسلامی: اسرائیل پیش از تهدید تهران، توانایی های خود را بررسی کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، به اسرائیل نسبت به تهدید به حمله به سایت‌ های هسته‌ ای جمهوری اسلامی هشدار داد.

به نقل از اسپوتنیک، اسلامی در گفتگوی روز شنبه با شبکه تلویزیونی یمنی المسیره، از تل‌ آویو خواست ابتدا در آینه نگاه کند و قبل از تهدید، توانایی‌ های خود را بررسی کند.

او پس از آن که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در اواخر ماه گذشته هشدار داد که اگر اسرائیل جرأت حمله به جمهوری اسلامی را داشته باشد، مجبور به پرداخت هزینه گزافی خواهد شد، چنین صحبت کرد.

شمخانی در توییتی اذعان کرد: «رژیم صهیونیستی باید به جای اختصاص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای جنایات علیه ایران، بر تأمین ده‌ ها هزار میلیارد دلار بودجه برای ترمیم آسیب‌ هایی که قرار است با واکنش تکان‌ دهنده ایران به آن ها وارد شود، تمرکز کند.»

این هشدار پس از انتشار گزارش‌ های رسانه‌ های اسرائیلی، مبنی بر اینکه مقامات این کشور بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری را برای آماده‌ سازی حمله به تاسیسات هسته‌ ای ایران تصویب کرده‌ اند، منتشر شد که گفته می‌ شود این بودجه به هواپیماها و پهپادهای جمع‌ آوری اطلاعات و همچنین تسلیحات سفارشی برای حمله به تاسیسات زیرزمینی به شدت مستحکم ایران تزریق می‌ شود.

در مورد اظهارات اسلامی، این سخنان در حالی مطرح شد که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل، گفت که دولت یهود "بسیار نگران" است که قدرت های جهانی احتمالاً تحریم های ضد ایرانی را در ازای محدودیت های "ناکافی" تهران در برنامه هسته ای خود لغو کنند.

بنت روز شنبه در جلسه کابینه گفت: «این پیامی است که ما به هر نحوی، چه به آمریکایی‌ها و چه به دیگر کشورهایی که با ایران مذاکره می‌کنند، منتقل می‌کنیم.»

این اظهارات به دنبال گزارشی از وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایالات متحده ممکن است در حال تنظیم یک توافق هسته ای به اصطلاح "کمتر برای کمتر" با ایران باشد که در ازای عقب نشینی یا توقف برنامه هسته ای تهران، کاهش بخشی از تحریم ها را ارائه می دهد.

در حالی که مقامات آمریکایی چنین توافقی را محصول طوفان فکری خوانده‌ اند، تل‌ آویو مدعی شد که توافق جزئی با ایران هدیه‌ ای به دولت جدید سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور ایران، خواهد بود.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!