شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۲:۰۲
امنیتی - کد خبر : 14070
يكشنبه، ۰۷ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

اسرائیل پشت حمله سایبری به سامانه سوخت ایران

ایران و دشمنان سرسخت آن، ایالات متحده و اسرائیل، از سال 2010، زمانی که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی توسط ویروس رایانه ای استاکس نت آسیب دید، مرتباً یکدیگر را به حملات سایبری متهم کرده اند.

اسرائیل پشت حمله سایبری به سامانه سوخت ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، نیویورک تایمز به نقل از دو مقام دفاعی آمریکا که نامشان فاش نشده است، گفته است که این اسرائیل بود که در ماه اکتبر یک حمله سایبری علیه سیستم سوخت سراسری ایران انجام داد.

به نقل از اسپوتنیک، این منابع یادآوری کردند که این حمله پس از حمله سایبری به یک سایت دوستیابی اسرائیلی که تل آویو به تهران نسبت داده بود، صورت گرفت.

نیویورک تایمز اشاره کرد: «در طول درگیری پنهان جنگ سایبری میان اسرائیل و ایران، اهداف معمولا نظامی و یا وابسته به دولت است؛ اما در حال حاضر، جنگ سایبری اهداف غیرنظامی را در مقیاس بسیار گسترده تر هدف قرار داده است.»

این ادعاها به دنبال ادعا یک فرمانده ایرانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اواخر ماه گذشته مبنی بر دخالت واشنگتن و تل‌آویو در حمله سایبری 26 اکتبر که توزیع سوخت در جایگاه‌های سراسر جمهوری اسلامی را مختل کرد، مطرح شدند.

سرتیپ غلامرضا جلالی مدعی شد که این حمله "از لحاظ فنی" مشابه دو حادثه قبلی است که بی‌تردید عاملان آن دشمنان ما، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند.

جلالی اظهار کرد: «دو حادثه، حادثه ریلی و سانحه بندر شهید رجایی را تحلیل کردیم و متوجه شدیم که حملات شبیه به هم هستند.»

در ماه ژوئیه، وزارت حمل و نقل ایران اعلام کرد که یک "اختلال سایبری" بر سیستم‌های رایانه‌ای و وب‌سایت آن تأثیر گذاشته است، در حالی که در ماه مه 2020، واشنگتن پست گزارش داد که اسرائیل حمله ای سایبری به بندر شهید رجایی ایران انجام داده است. 

در مورد حمله 26 اکتبر، رئیس جمهور ابراهیم رئیسی، عاملان این تهاجم را متهم به تلاش برای برانگیختن ایرانیان علیه جمهوری اسلامی کرد.

این پس از تحولات سال 2010 رخ داد، زمانی که ویروس استاکس نت که تصور می شود توسط اسرائیل و ایالات متحده مهندسی شده بود، به برنامه هسته ای ایران نفوذ کرد و باعث ایجاد یک سری خرابی در سانتریفیوژهای مورد استفاده برای غنی سازی اورانیوم شد.

اسرائیل بارها قول داده است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای انجام دهد، در حالی که تهران اصرار دارد که برنامه هسته ای اش فقط برای اهداف صلح آمیز است.

این دو کشور هیچ روابط دیپلماتیکی ندارند؛ زیرا ایران از به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل امتناع می ورزد و تهدید می کند که کشور صهیونیست را از روی نقشه محو خواهد کرد.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!