جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۴:۵۶
خاورمیانه - کد خبر : 13351
سه شنبه، ۲۷ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

اسرائیل در پی گسترش عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم غاصب صهیونیستی: با هر یک از کشورهای عربی خاورمیانه حتی کشورهای متخاصم، روابط و ارتباط مستقیم و غیرمستقیم داریم.

اسرائیل در پی گسترش عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «عیساوی فریج» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم غاصب صهیونیستی، روز گذشته (26 مهر) در مصاحبه با پایگاه اماراتی «ارم نیوز» به مسائل مختلفی از جمله عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با تل‌آویو پرداخت.

این وزیر صهیونیستی در ارتباط با اقدامات تل‌آویو برای امضای توافق‌های عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه گفت: «با هر یک از کشورهای عربی خاورمیانه حتی کشورهای متخاصم روابط و ارتباط مستقیم و غیرمستقیم داریم».

فریج در ماه ها اخیر نیز طی مصاحبه با شبکه آمریکایی «الحره» اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود و گفته بود تل‌آویو تماس‌های مستقیمی با عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج [فارس] در خصوص ایران برقرار کرده است.

وی مدعی شده است: «همانطور که امارات، مصر و اردن وارد [توافق] شدند، ممکن است  سلطنت عمان، تونس، قطر و مالزی و تمام کشوها نیز وارد صلح با اسرائیل شوند».

مقامات رژیم غاصب صهیونیستی از سال گذشته تاکنون بارها اظهاراتی در خصوص احتمال عادی سازی روابط با کشورهای عربی از جمله قطر مطرح کرده‌اند؛ اما در پی این ادعاها، کشورهای مذکور به‌ویژه قطر رسما تأکید کردند تا زمانی که مسئله فلسطین بدون حل‌وفصل باقی مانده،‌ عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در کار نخواهد بود.

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم اشغالگر قدس همچنین از «تحرکاتی مثبت» برای حل اختلاف میان امارات عربی متحده و تشکیلات خودگردان فلسطین سخن به میان آورد؛ روابطی که پس از عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با تل‌آویو متشنج شده بود.

فریج با اشاره به اینکه صحبت‌هایی با برخی مقامات اماراتی و مقامات تشکیلات خودگردان داشته، گفت که طرف اماراتی تمایل دارد در این زمینه نقش مثبتی ایفا کند و عامل مثبتی باشد.

وی  در انتها گفت: «یعنی در روزها و هفته‌های آینده تحرکات مثبتی در روند روابط امارات و فلسطین خواهیم دید».

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!