جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۷:۳۴
بین الملل - کد خبر : 2027
پنجشنبه، ۱۰ بهمن، ۱۳۹۸ - ۴:۰۰

استیضاح ترامپ:پایان دفاعیات وکلای ترامپ در سنا

وکلای ترامپ کار دفاع از او را در محاکمه استیضاح به پایان رساندند.

استیضاح ترامپ:پایان دفاعیات وکلای ترامپ در سنا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،در تازه ترین جلسه استیضاح ترامپ برخلاف آنچه انتظار می‌رفت جمهوری‌خواهان نمی‌توانند در جریان دادرسی در سنای این کشور، جلوی احضار شاهدان را برای شنیدن اظهارات آنها بگیرند.

 تیم وکلای مدافع ترامپ ادله شفاهی خود را در جریان دادرسی استیضاح او در مجلس سنا به پایان رساندند وکلای ترامپ خواستار رد اتهامات مطرح‌شده علیه او توسط مجلس سنا شدند.با پایان استماع دلایل شفاهی وکلای ترامپ، روند استیضاح به مراحل بعدی رسیده و سناتورهای دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات می‌توانند در دو روز آینده پرسش‌های خود را مطرح کرده که سپس توسط جان رابرتس، رئیس دیوان عالی و رئیس جلسه، قرائت خواهد شد. رأی‌گیری درباره لزوم احضار شاهدان نیز جمعه آینده انجام خواهد شد.

در همین حال بر اساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی در روز سه‌شنبه به وقت محلی، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای ایالات متحده، گفته است که در حال حاضر در مجلس سنا اکثریت کافی برای مسدود کردن خواست دمکرات‌ها وجود ندارد.

دمکرات‌ها خواستار فراخواندن شاهدان به مجلس سنا و شنیدن اظهارات آنان در جریان دادرسی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، از جمله روزنامه‌های وال استریت جورنال و واشنگتن پست، مک‌کانل که در دیداری محرمانه با سناتورهای جمهوری‌خواه این سخنان را گفته، در عین حال این را نیز منتفی ندانسته که تا زمان رأی‌گیری در این خصوص در روز جمعه آینده بتواند به اکثریت مورد نیاز ۵۱ سناتور دست یابد.

کاخ سفید و رهبری جمهوری‌خواهان در سنا قصد دارند از احضار شاهدان که خواست دمکرات‌هاست جلوگیری کنند امری که می‌تواند جلسات استیضاح ترامپ که شبیه به روند یک دادگاه است را هفته‌ها به عقب بیندازد. جلوگیری از چنین خواستی برای جمهوری‌خواهان به‌خصوص با توجه به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آینده از اهمیت زیادی برخوردار است.

دمکرات‌ها ناگزیرند برای رسیدن به اکثریتی که به آنها امکان احضار شهود را می‌دهد، چهار سناتور جمهوری‌خواه را با خود همراه کنند. میت رامنی و سوزان کالینز، دو تن از این سناتورها هستند که دوشنبه گذشته اعلام کردند که دلایل محکمی برای احضار شاهدان وجود دارد. آنها همچنین گفتند که این دلایل برخی از دیگر جمهوری‌خواهان را نیز قانع کرده است.

مجلس نمایندگان ایالات متحده که اکثریت آن با دمکرات‌هاست از ترامپ به خاطر "سوءاستفاده از قدرت" و مانع‌تراشی در برابر تحقیقات کنگره آمریکا شکایت کرد. ترامپ متهم است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را برای انجام تحقیقات قضایی علیه فرزند جو بایدن، رقیب انتخاباتی بالقوه‌اش از حزب دمکرات، تحت فشار قرار داده تا بتواند از این موضوع برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به نفع خود بهره‌برداری کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!