شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۵۰
بین الملل - کد خبر : 6251
دوشنبه، ۲۲ دي، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

استیضاح ترامپ شروع می‌شود.

پلوسی در نامه خود به همکارانش بیان کرده است که روز دوشنبه طرح استیضاح ترامپ در صحن مجلس اعلام می‌شود و رای گیری درباره آن تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

استیضاح ترامپ شروع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر یک شنبه به وقت آمریکا در نامه‌ای به همکارانش خبر داد، طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به صحن مجلس نمایندگان خواهد آمد.

طبق گزارش ارائه شده توسط رسانه‌های آمریکایی، پلوسی در این نامه بیان کرده است که روز دوشنبه طرح استیضاح ترامپ در صحن مجلس اعلام می‌شود و رای گیری درباره آن تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

طبق گزارش سی ان ان، براساس سخنان پلوسی، مجلس نمایندگان تلاش می‌کنند قطعنامه‌ای(غیرالزام آور) را به اتفاق آرا به تصویب برسانند که بر پایه‌ی آن از مایک پنس معاون رئیس جمهور و کابینه ترامپ درخواست می‌شود طی 24 ساعت با اتکا به متمم 25 اُم رئیس جمهور ترامپ را از قدرت خلع کند.

در صورتی که این قطعنامه با مقاومت نمایندگان جمهوری‌خواهان روبه‌رو شود به اتفاق آرا تصویب نشود(یا پاسخی دریافت نکند)روز سه شنبه رای گیری نهایی(استیضاح) انجام خواهد شد.

جیمز کلیبورن نماینده مجلس نمایندگان آمریکا قبل‌تر نیز به شبکه سی ان ان گفته بود که استیضاح ترامپ امکان دارد طی همین هفته اتفاق بیافتد.

دموکرات ها می‌خواهند با توسل به تحریک ترامپ برای شورش وبا توجه به نقش ترامپ در حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا که 5 کشته برجا گذاشت این طرح را پیش ببرند.

پلوسی در ادامه نامه‌اش ذکر کرده است، برای  دفاع و محافظت از دموکراسی و قانون اساسی کشورمان هرچه سریع‌تر عمل خواهیم کرد زیرا دونالد ترامپ تهدیدی برای دموکراسی و قانون اساسی ماست.

طبق گزارش بی بی سی، کلیبورن اظهار داشته است باید بگذاریم جو بایدن در صد روز اول ریاست جمهوری خود بر دستورکار خود تمرکز کند و بتواند کابیه خود را در سنا تایید کند پس امکان دارد حزب دموکرات طرح استیضاح را به سنا ارسال نکند چرا که اگر مجلس نمایندگان این طرح را به سنا ارسال کنند در این روند اختلالاتی پیش خواهد آمد.

در قانون اساسی ایالات متحده، استیضاح بعد از تایید در مجلس نمایندگان به مجلس سنا ارسال خواهد شد و سنای آمریکا مانند دادگاه متهم را دادگاهی خواهد کرد و هر یک از سناتورها نقش یک دادستان را ایفا خواهند کرد.

این دومین بار است که ترامپ استیضاح می‌شود. او پیش از این یک بار به خاطر بحران موسوم به «اوکراین‌گیت» مورد استیضاح قرار گرفت که در نهایت این طرح مخالفت سناتورهای جمهوریخواه با شکست مواجه شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!