سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۰:۱۵
بین الملل - کد خبر : 5572
پنجشنبه، ۱۳ آذر، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

استقبال مسکو از تصمیم بایدن برای بازگشت به برجام

سفیر روسیه در آمریکا از تصمیم جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای ایران استقبال کرد.

استقبال مسکو از تصمیم  بایدن برای بازگشت به برجام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا از بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای ایران موسوم به برجام استقبال کرد.

 آنتونوف در سخنرانی در اندیشکده بروکینگز گفت: مسکو از تصمیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به بازگشت به برجام استقبال می کند. ما منتظر عملی شدن این تصمیم در ماه های آتی خواهیم ماند.

بایدن روز چهارشنبه با تشریح مواضع خود برای ماه‌های اولیه دولت احتمالی‌اش در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز»، گفت هنوز بر سر موضع بازگشت به برجام در صورت تبعیت مجدد ایران از محدودیت‌ها ایستاده است

ترامپ در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را با این توافق کاهش دهد. اظهارات بایدن تنها چند روز پس از اعلام ایران برای تسریع روند برنامه هسته‌ای خود صورت گرفته است.

پیش از این، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در حساب توییتری خود از برگزاری نشست آتی برجام در ۲۶ آذرماه خبر داد. پیتر استانو در حساب توییتری گفت: نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در وین (پایتخت اتریش) و در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذرماه) به منظور بحث و بررسی در خصوص کار‌های در جریان برای حفظ توافق هسته‌ای برگزار خواهد شد.

گفتنی است این نشست قرار است به ریاست «هلگا اشمید» معاون «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان کشور‌های روسیه، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و ایران برگزار شود.

بایدن در بخشی دیگر از این مصاحبه درباره موشک‌های نقطه‌زن ایران و اتهام‌زنی به این کشور برای صادرات آن گفت: ببینید، صحبت‌های زیادی درباره موشک‌های نقطه زن وجود دارد و مسائل دیگری که برهم زننده ثبات منطقه هستند، اما واقعیت این است که بهترین راه برای دستیابی به نوعی ثبات در منطقه پرداختن به برنامه هسته ای است.

او گفت: بر اساس نتیجه گیری که با متحدان و شرکایمان کردیم، ما قصد داریم وارد مذاکرات شویم و از توافقات تبعیت کنیم تا بتوانیم محدودیت‌های هسته‌ای ایران را تقویت و تمدید کنیم و نیز به برنامه موشکی آن بپردازیم.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا همچنین افزود این کشور همیشه گزینه بازگشت خودکار تحریم‌ها را در صورتی که نیاز باشد، در اختیار دارد و ایران آن را می‌داند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!