جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۹:۰۷
يكشنبه، ۲۱ خرداد، ۱۴۰۲ - ۱:۰۰

استفاده ابزاری چین از وی چت برای نفوذ در انتخابات آمریکا

«حزب-دولت چین، با استفاده از طیف گسترده‌ای از افراد و سازمان‌های غیردولتی، به شیوه‌هایی در جامعه آمریکا و انتخابات‌ها نفوذ می‌کند، از جمله با پیام‌رسان وی‌چت. وی‌چت با امکان دادن به این ماشین تبلیغاتی برای مدیریت چینی‌زبان‌ها در آمریکا، اهرمی قدرتمندی است و واشنگتن باید فعالیت آن را ممنوع اعلام کند.»

استفاده ابزاری چین از وی چت برای نفوذ در انتخابات آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، پایگاه نشنال اینترست با بیان این مطلب در گزارشی آورده است که اقدامات و تلاش‌های پکن برای ایجاد تغییراتی در انتخابات ایالات متحده در واشنگتن مورد غفلت قرار گرفته و این وضعیت باید تغییر کند.

 

در این گزارش آمده است: «تلاش‌های روسیه برای دستکاری در انتخابات آمریکا در سال‌های اخیر خبرساز شده است. اما تلاش‌های چین در این زمینه دستاوردهای بیشتری داشته است - عمدتا به این دلیل که به طور عمده از طریق وی‌چت (WeChat) انجام شده است؛ برنامه‌ای که در میان چینی-آمریکایی‌ها محبوبیت دارد. با داغ شدن بحث انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، کمپین‌ها، رای‌دهندگان و دولت فدرال باید در برابر تلاش‌های حزب کمونیست چین برای استفاده از این پلتفرم برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا هوشیار باشند.

 

در فوریه ۲۰۱۶، چینی-آمریکایی‌ها در تظاهرات سراسری در حمایت از پیتر لیانگ، پلیس چینی-آمریکایی که در پرونده تیراندازی مرگبار و قتل یک مرد غیرمسلح در راه‌پله تاریک در بروکلین محکوم شده بود، شرکت کردند. روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز گزارش داد که این اعتراضات از طریق وی‌چت سازماندهی شده بود و "نمونه نادری از اقدام سیاسی جمعی توسط آمریکایی‌های چینی" را منعکس می‌کرد.

 

اما شواهد قابل توجهی بجز ابراز طبیعی خشم، دخالت پکن را نشان می‌دهد. دیوید تیان وانگ، یکی از سازمان‌دهندگان اصلی اعتراضات، دارنده گرین‌کارت و فعال چینی است که مدت‌هاست با افراد و گروه‌های وابسته به دولت چین در ارتباط بوده است. در فوریه ۲۰۱۶، وانگ از وی‌چت برای کمک به سازماندهی تظاهرات در ده‌ها شهر آمریکا در عرض یک هفته استفاده کرد و ادعا کرد که از چهل و هشت ایالت مختلف توانست ۱۰۰ هزار معترض را گرد هم بیاورد.

 

وانگ گفت: "این نشان می‌دهد که وی‌چت چقدر قدرتمند است." این واقعیت که رسانه‌های تحت حمایت دولت چین مانند گلوبال‌تایمز و چائووانگ مرتبط با جبهه متحد، تلاش‌های دیوید تیان وانگ را ترویج کردند، نشان‌دهنده رابطه با پکن است.

 

در اواخر همان سال، حزب کمونیست چین، یا از سر نگرانی از پیامدهای ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون برای چین، یا به دلیل اعتقاد به اینکه می‌توان به ترامپ رشوه داد یا او را تحت نفوذ نگاه داشت، از نامزدی ترامپ حمایت کرد. در ماه مارس، وانگ گروه‌های متعدد وی‌چت که طرفدار پیتر لیانگ بودند را به گروه‌های طرفدار دونالد ترامپ تبدیل کرد.

 

در این فرآیند، او بزرگترین سازمان چینی-آمریکایی طرفدار ترامپ موسوم به "آمریکایی‌های چینی برای ترامپ" (CAFT) را تأسیس کرد. این گروه که در نهایت اعضایش به بیش از ۸۰۰۰ عضو ثبت‌شده رسید، از اوایل مارس ۲۰۱۶ شروع به جذب رای برای رئیس‌جمهوری آینده در ایالت‌های جنجالی مانند پنسیلوانیا، نوادا و اوهایو کرد و در نهایت به ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ خانوار در هر یک از این ایالت‌ها دسترسی پیدا کرد.

 

گروه‌های دیگری که به طور مشابه در وی‌چت سازماندهی شدند، در مکان‌هایی مانند میزوری، جایی که ۳۰۰ آمریکایی چینی-آمریکایی در حمایت از ترامپ فعال بودند، رشد کردند. سازمان آمریکایی‌های چینی برای ترامپ (CAFT) و سایر گروه‌های چینی-آمریکایی هم مبالغ قابل توجهی را برای این رقابت هزینه کردند.

 

در همین حال، وی‌چت و سایت‌های اینترنتی چینی مملو از پیام‌هایی در طرفداری از ترامپ و ضد هیلاری کلینتون شد و این سایت‌ها از ثروت، هوش تجاری و سبک غیرمتعارف ترامپ می‌گفتند. مطالب طرفدار کلینتون به طور مداوم تنزل رتبه داشتند و وب‌سایت‌هایی مانند "کلوب دموکراتیک آسیایی آمریکایی برای هیلاری" از فعالیت در این پلتفرم منع شدند. زمینه همه این فعالیت‌ها این است که پکن به محتواهایی در وی‌چت که احساس شود برخلاف منافع آن است، اجازه فعالیت نمی‌دهد.

 

به نظر می‌رسد نتیجه نفوذ آشکار پکن در الگوهای رای‌گیری جامعه چینی-آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۶ مشهود است. در حالی که چینی-آمریکایی‌ها به طور تاریخی در انتخابات‌های قبلی به دموکرات‌ها تمایل داشتند و تقریبا همه گروه‌های آسیایی-آمریکایی حمایت خود را از نامزد ریاست جمهوری دموکرات در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایش دادند، چینی-آمریکایی‌ها در جهت مخالف حرکت کردند. ترامپ ۲۴ درصد از آن آرا را به خود اختصاص داد، در حالی که میت رامنی ۱۷ درصد رای گرفت، به این معنی که ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ چینی-آمریکایی، تقریبا یک‌دهم از جمعیت رای‌دهنده از آن جامعه، به دلیل تلاش‌های حزب کمونیست چین برای تاثیرگذاری بر سیاست آمریکا از طریق وی‌چت، حزب خود را تغییر دادند.

 

با این حال، دولت چین به شدت ارزیابی اشتباهی از ترامپ داشت. او یک رئیس‌جمهوری بسیار متفاوت از آنچه آنها انتظار داشتند، شد و در بسیاری از مسائل با پکن مقابله می‌کرد. بنابراین حزب کمونیست چین در میانه راه تغییر مسیر داد و شروع به تبلیغ نامزدهای دموکرات کرد. استراتژی حزب کمونیست چین در حمایت از جو بایدن در حساب‌های عمومی تأثیرگذار وی‌چت، اتاق‌های گفتگو و حساب‌های شخصی تأثیرگذار مشهود بود و همگی آنها روایت‌های خود را تغییر دادند. به عنوان مثال گلوبال‌تایمز، کالج‌دیلی و وی‌اینسایت که از حساب‌های کاربری عمومی گسترده با تمرکز بر خبر هستند، از حامی ترامپ به حامی بایدن تبدیل شدند. وی‌چت سازمان‌هایی مانند "آمریکایی‌های چینی برای بایدن" را تبلیغ کرد و به آن‌ها امکان داد از این برنامه به روش‌هایی استفاده کنند که گروه‌های دموکرات در سال ۲۰۱۶ نتوانستند استفاده کنند.

 

نتیجه تمایل وی‌چت به طرفداری از بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، در میان چینی-آمریکایی‌ها مشهود بود.

 

مقابله با تاکتیک‌های نفوذ حزب کمونیست چین در جامعه‌ای آزاد مانند ایالات متحده همیشه دشوار خواهد بود. حزب-دولت چین، با استفاده از طیف گسترده‌ای از افراد و سازمان‌های غیردولتی، به شیوه‌هایی در جامعه نفوذ می‌کند که درک آن در فرهنگ دموکراتیک ما دشوار است و خیلی کمتر با آن مقابله می‌کند. وی‌چت با امکان دادن به ماشین تبلیغاتی حزب-دولت چین برای مدیریت چینی‌زبان‌ها در آمریکا، اهرمی قدرتمندی به این ترکیب اضافه می‌کند. با توجه به مشکلات واگذاری، اصلاح و نظارت بر این برنامه، واشنگتن باید به سادگی فعالیت آن را ممنوع اعلام کند.»

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!