جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۲:۱۷
محیط زیست - کد خبر : 15633
شنبه، ۲۳ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

استرالیا رسماً کوالا را به عنوان گونه در خطر انقراض ثبت کرد

دولت اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا در ژانویه اعلام کرد که حدود 50 میلیون دلار برای حفاظت طولانی‌مدت و تلاش‌هایی برای بازیابی جمعیت کوآلای این کشور اختصاص خواهد داد. با این حال، حافظان محیط زیست استدلال کرده اند که دولت باید از اختصاص بودجه برای این موضوع دست بردارد و به جای آن یک طرح صریح احیا، ایجاد کند.

استرالیا رسماً کوالا را به عنوان گونه در خطر انقراض ثبت کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، بر اساس یادداشت منتشر شده توسط سوزان لی، وزیر محیط زیست استرالیا، این کشور کوالاها را به عنوان "گونه در خطر انقراض" دسته بندی کرد و سطح حفاظت از آنها را به "آسیب پذیر" افزایش داده است.

به نقل از اسپوتنیک، این حرکت، کوآلاهای نیو ساوت ولز، منطقه پایتخت استرالیا و کوئینزلند را پوشش می دهد.

لی اعلام کرد: «ما در حال انجام اقدامات بی‌سابقه‌ای برای محافظت از کوالاها هستیم و با دانشمندان، محققان پزشکی، دامپزشکان، جوامع، ایالت‌ها، دولت‌های محلی و مالکان سنتی همکاری می‌کنیم.»

وزیر محیط زیست خطر انقراض حیوانات را به خشکسالی، آتش‌سوزی در جنگل‌ها، جنگل‌زدایی، شهرنشینی و بیماری، از جمله اپیدمی کلامیدیا که در بین کوالاهای استرالیا شایع است، نسبت داد.

لی گفت: «ما با هم می‌توانیم آینده‌ای سالم را برای کوالاها تضمین کنیم و این تصمیم به همراه بودجه 74 میلیون دلاری که از سال 2019 به کوآلاها اختصاص داده‌ایم، نقش کلیدی در این روند ایفا خواهند کرد.»

از 74 میلیون دلاری که برای حفاظت از کوالاها در نظر گرفته شده است، 47 میلیون دلار صرف حفاظت و احیای زیستگاه این حیوانات خواهد شد. حدود 8.7 میلیون دلار خرج سلامت کوالاها، تحقیقات ژنتیکی و حمایت پزشکی، خواهد شد.

12 میلیون دلار دیگر نیز برای برنامه ملی نظارت بر کوالا، که وظیفه آن ارزیابی و پاسخگویی به تغییرات اندازه جمعیت کوالا و سایر عوامل است، اختصاص یافته است.

تصمیم روز جمعه کانابرا به توصیه مشترک صندوق بین المللی رفاه حیوانات (IFAW)، صندوق جهانی طبیعت استرالیا و جامعه انسانی بین الملل، اتخاذ شد.

برگزیدگان جشنواره آوریل 2020 به دو گزارش علمی اشاره کردند که نشان داد جمعیت کوآلا در کوئینزلند و نیو ساوت ولز به ترتیب حداقل 50 درصد و تا 62 درصد از سال 2001 کاهش یافته است.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!