پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۳۰
اجتماعی - کد خبر : 7426
دوشنبه، ۰۴ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

استاندار تهران : ماهانه 1000 خودروی پراید در تهران سرقت می شود

از آنجایی که رقابت وجود ندارد و تصمیم گرفته ایم که واردات خودرو ممنوع باشد در نتیجه خروجی تولید محصولاتی که در رقابت سالم تولید نشده این است

استاندار تهران : ماهانه 1000 خودروی پراید در تهران سرقت می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، استاندار تهران ضمن اشاره به سرقت ماهانه 1000 خودرو پراید در تهران از عدم مشاهده بهبود کیفیت در زمینه تولید خودرو داخلی در سال های اخیر سخن گفت.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران با اشاره به اهمیت صادرات اظهار داشت: صادرات به عنوان یک مولفه تعیین کننده در اقتصاد کشورها می تواند نقش آفرینی کند و هیچ کشوری بدون تجارب خارجی ، جذب سرمایه و دریافت فناوری نمی تواند به توسعه ، بالندگی و رشد اقتصادی دست پیدا کند.

اگر با دنیا داد و ستد نداشته باشیم رشد نمی کنیم


محسنی در ادامه گفت: اگر ما حلقه ای دور خودمان ایجاد کرده و با دنیای خارج داد و ستد نداشته باشیم نه تنها در داخل رشد نمی کنیم بلکه امکان جذب سرمایه را هم نخواهیم داشت بنابراین ضرورت دارد در توسعه تجارت، جذب سرمایه و جذب فناوری با دنیای خارج ارتباط داشته باشیم تا شرایطی فراهم شود که هم رشد اقتصادی داشته باشیم هم رفاه داشته باشیم و هم با ارتقاء سطح زندگی شهروندان شویم.

استاندار تهران افزود: کسانی در بخش خصوصی فعالیت می کنند می دانند که قطعا در یک رقابت سالم و در یک زمینه صدور تولیدات و فناوری می توان به ارتقا کیفیت محصولات دست یافت. اگر نگاهی به تولید محصولات خودرویی داخلی داشته باشیم می بینیم که چون زمینه رقابت وجود ندارد در نتیجه هیچ کیفیتی را در زمینه تولید خودرو در سال 99 نسبت سال 98 و همچنین 98 نسبت به 97 شاهد نبوده ایم.

خودرو پراید نتیجه تولید محصولات در فضای غیر رقابتی است


وی در مورد سوئیچ خودروی پراید عنوان کرد: براساس آماری که از سرقت پراید ارائه شده است در هر ماه هزار دستگاه پراید در تهران بزرگ سرقت می شود ، بنابراین از آنجایی که رقابت وجود ندارد و تصمیم گرفته ایم که واردات خودرو ممنوع باشد در نتیجه خروجی تولید محصولاتی که در رقابت سالم تولید نشده این است.

محسنی بندپی در پایان اشاره داشت: ما باید در صنایع و خدمات نوآوری داشته باشیم و برای این منظور هم بخش خصوصی باید تلاش کند و هم بخش دولتی و سازمان توسعه تجارت نیز با بهره گیری از حاکمیت شرایطی را فراهم کند تا صادرکنندگان بتوانند در شرایط رقابتی در دنیا فعالیت کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!