شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۲۸
بهداشت و درمان - کد خبر : 17457
سه شنبه، ۱۵ فروردين، ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

از نجات جان انسان تا گرفتن جان انسان ، هوش مصنوعی در هر دو دست دارد

محققان با استفاده از هوش مصنوعی توانستند دستگاه آندوسکوپی برای مقابله با سرطان طراحی کنند و همینطور خبر شوکه کنند این است که فردی در بلژیک در طور 6 هفته گفتگو با هوش مصنوعی ، تصمیم به خودکشی گرفت.

از نجات جان انسان تا گرفتن جان انسان ، هوش مصنوعی در هر دو دست دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  شرکت ان ویدیا از ساخت دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر هوش مصنوعی برای مقابله بهتر با سرطان خبر داده است.

تصاویر تشخیصی دریافتی از این طریق با هوش مصنوعی ارتقا می‌یابند و کیفیت و دقت بیشتری خواهند داشت. انتظار می‌رود محصول نهایی ان ویدیا بدین منظور تا اواخر سال جاری میلادی عرضه شود. این وسیله به انواع ابزار هوش مصنوعی مجهز بوده و از پلتفرم کلارای شرکت ان ویدیا برای ارتقای الگوریتم‌های آنی تشخیص دقیق پزشکی بهره خواهد برد.

ان ویدیا در حال راه اندازی خدمات کلود بیونی مو نیز هست که انقلابی در عرصه ساخت و تولید دارو به وجود خواهد آورد. از این طریق می‌توان فرمول‌های جدید برای ساخت دارو به کار گرفت. گوگل و مایکروسافت از جمله رقبای ان ویدیا در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف هستند.

 

سیستم ردیاب چشمی با دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی ساخته شد

دکتر محمد رضا ابوالقاسمی دهاقانی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوش مصنوعی دانشگاه تهران و سرپرست ازمایشگاه فناوری‌های مغز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تاکنون محققان کشور و خارج از کشور موفق شده اند سیستم‌های مختلف ردیاب چشمی را با فناوری‌های متفاوت طراحی کنند و بسازند که اکنون در حال استفاده هستند.

وی با بیان اینکه هر یک از این سیستم‌ها کاربردهای مختلفی دارند، گفت: این ردیاب چشمی کاربردهای زیادی دارد که در تحقیقات و صنعت می‌توان از آن بهره مند شد.

وی گفت: دستگاه طراحی شده دارای دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی و دقت زمانی پانصد هرتز است که در آزمایشگاه فناوری‌های مغز پژوهشکده فناوری همگرا دانشگاه تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خودکشی مردی پس از ۶ هفته گفتگو با چت ربات هوش مصنوعی

یک مرد بلژیکی پس از گفتگویی شش هفته‌ای درباره بحران آب و هوا با یک چت ربات هوش مصنوعی (AI) به زندگی خود پایان داد. به گفتۀ همسرش، این مرد پس از آشنایی روی یک اپلیکیشن با این چت ربات که «الیزا» نام داشت، به شدت نگران بحران‌های محیط زیستی کره زمین شده بود.

این مرد پیشنهاد انجام فداکاری برای نجات سیاره را داده بود و «الیزا» نیز او را تشویق می‌کرد که به زندگی خود پایان دهد. همسر او می‌گوید: «بدون انجام چنین مکالماتی، شوهرم می توانست هنوز زنده و نزد ما باشد.»

به نوشته روزنامه‌ «له لیبر» بلژیک، این مرد در دهه سوم زندگی‌اش به سر می‌برد و پدر دو فرزند خردسال بود. او پژوهشگر حوزۀ بهداشت بوده و زندگی نسبتا راحتی داشته است؛ تا اینکه وسواسش به تغییرات آب و هوایی دنیایش را تیره و تار کرد.

به گفتۀ همسرش، اگرچه «پی‌یر» نگرانی‌های زیادی درباره بحران‌های زیست محیطی کره زمین داشت اما به اندازه‌ای نبود که دست به خودکشی بزند؛ تا اینکه روی یک اپلیکیشن با این چت ربات هوش مصنوعی آشنا شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!