پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۹:۴۳
فناوری - کد خبر : 4963
سه شنبه، ۱۴ مرداد، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

از محصولات جدید هوش مصنوعی در ایران رونمایی شد

در این مراسم از سه سامانه هوش مصنوعی ساها، سهاب و هوشیو رونمایی شد

از محصولات جدید هوش مصنوعی در ایران رونمایی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از آی‌تی‌رسان، سورنا ستاری معون علمی و فناوری ریاست جمهوری روز گذشته از سه سامانه هوش مصنوعی در کشور رونمایی کرد. وی در بازدید از بزرگترین مرکز تحقیقات هوش مصنوعی کشور اعلام کرد: هوش مصنوعی در آینده به عنوان یکی از کلیدیترین ضامن های امنیت کشورها مطرح خواهد شد و به همین جهت در معاونت علمی ریاست جمهوری، این بحث با جدیت دنبال می شود. 
 
بزرگترین استارتاپ های منطقه در ایران قرار دارد

وی با اشاره به اینکه ایران مالک بزرگترین استارتاپ های منطقه در حوزه های مختلف از جمله ICT و بیوتکنولوژی است گفت: ما در منطقه در حوزه های هوش مصنوعی نیز مدعی هستیم و باید در این حوزه مانند نانو تکنولوژی سرمایه گذاری های گسترده ای تدارک ببینیم. اهمیت بومی سازی در حوزه هوش مصنوعی بسیار بالاست، بسیاری از سرویس ها به زبان فارسی و لهجه های محلی حساس هستند و از این رو باید از هوش مصنوعی برای توسعه سرویس های داخلی استفاده کرد. 
 
رتبه چهاردهم تولید مقالات ICT ایران در جهان

ستاری در مورد حمایت از صادرات محصولات هوش مصنوعی اعلام کرد: محصولات هوش مصنوعی یکی از شرکت های بزرگ این حوزه قابلیت صادرات دارد. قطعا باید اینگونه محصولات حمایت بیشتری شود و با این روند، رشد آنها در سال آینده چند برابر خواهد شد. ایران در تولید مقالات ICT رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده است، ما از تمام شرکت های هوش مصنوعی حمایت می کنیم. 
 
 
احراز هویت غیرحضوری با سامانه جدید

در این مراسم از سه سامانه هوش مصنوعی ساها، سهاب و هوشیو رونمایی شد، علی رسولی زاده مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت در مراسم معرفی این محصولات با اشاره به سرمایه گذاری هفت ساله این شرکت در ایجاد زیرساخت و توسعه تیم های مختلف هوش مصنوعی گفت: ساها سامانه احراز هویت غیرحضوری است که با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده و کاربردهای مختلفی برای احراز هویت افراد در بانک ها و آزمون ها و بازار سرمایه دارد. وی همچنین سامانه سهاب را به عنوان اولین مارکت پلیس در حوزه هوش مصنوعی در ایران معرفی کرد. 
 
رسولی زاده سومین محصول هوش مصنوعی با نام هوشیو را تحت عنوان یک پایگاه جامع محتوایی در حوزه هوش مصنوعی معرفی کرد. هوشیو، اطلاعات و آموزش های مختلفی را در قالب های متنی، صوتی و تصویری در اختیار کاربران قرار می دهد. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!