چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۶:۵۹
اجتماعی - کد خبر : 5996
چهارشنبه، ۱۰ دي، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عراق

نصیر عبدالمحسن عبدالله آمادگی خود را برای صدور روادید برای کاروان های زیارتی که در آینده در قالب سازمان حج و زیارت برای سفر به عراق سامان‌دهی خواهند شد، اعلام کرد

از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عراق

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین از پایگاه اطلاع رسانی حج، نواب در این دیداری که در بعثه مقام معظم رهبری انجام شد به همکاری خوب ایران و عراق در زمینه حج و زیارت و تردد میلیون ها زائر ایرانی و عراقی در طول سال از طریق مرزهای دو کشور، بیان کرد: امید داریم که وسیله‌ سفرهای زائران ایرانی عتبات اعتاب مقدسه عراق با کنترل بیشتر ویروس کرونا دوباره فراهم شود.

وی با اشاره به آشنایی آقای نصیر عبدالمحسن عبدالله به فعالیت‌های حوزه حج و زیارت بخاطر حضورش در ایران طی سنوات گذشته به عنوان سرکنسول جمهوری عراق در مشهد، اضافه کرد: امیدواریم با استفاده از تجربه جنابعالی، امکانات و تسهیلات بیشتر برای رفت و آمد زائران ایرانی به عتبات عالیات و بهره برداری از سفرهای زیارتی فراهم شود.

سفیر عراق در تهران نیز با تاکید بر علاقه دو ملت ایران و عراق به یکدیگر و روابط دوستانه آن‌ها، اظهار داشت: سفرهای زائران به اماکن مقدسه در دو کشور بخاطر کرونا کاهش یافته است و به دنبال آن هستیم که بهبود شرایط بهداشتی دوباره این سفرها آغاز شود.

نصیر عبدالمحسن عبدالله آمادگی خود را برای صدور روادید برای کاروان های زیارتی که در آینده در قالب  سازمان حج و زیارت برای سفر به عراق سامان‌دهی خواهند شد، اعلام کرد و ادامه داد: ما فقط منتظر توافقات میان مراجع مربوطه در دو کشور هستیم چرا که شهرهای زیارتی در عراق برای استقبال از زائران ایرانی مشکلی ندارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه ۲۱ کمیته در سازمان حج و زیارت با تعطیل شدن سفرهای زیارتی حج ، عمره و عتبات، ایجاد شده و درحال بهینه سازی برنامه های این حوزه است، از گسترش همکاری های دو طرف در حوزه حج و زیارت استقبال کرد و از حجت الاسلام والمسلمین شیخ مسعودی رئیس شورای عالی حج و عمره عراق دعوت کرد که به ایران سفر کند.

در این دیدار حجت الاسلام صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت نیز از اقدامات و پیگیری های این سازمان در خصوص سفرهای زیارتی به عتبات عالیات گزارش داد و تصریح کرد: سازمان حج و زیارت بر اعزام منظم و برنامه ریزی شده زائران ایرانی به عراق با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ امنیت و کرامت زائران تاکید دارد و مذاکرات خوبی نیز با سفیر عراق در صورت بهبود شرایط کرونایی در خصوص نحوه اعزام های آینده به عراق داشته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!