جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۱۳
پنجشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

از رویداد مایکروسافت تا رونمایی از گوشی های جدید

مایکروسافت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرار است مراسمی برگزار کند. این مراسم انجام شد و در آن مایکروسافت از ChatGPT برای موتور جستجوی بینگ رونمایی کرد.

از رویداد مایکروسافت تا رونمایی از گوشی های جدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، گوگل از هوش مصنوعی جدیدی به‌نام «بارد» (Bard) برای رقابت با ChatGPT رونمایی کرد. حالا نوبت به مایکروسافت رسیده است. مایکروسافت ثمره همکاری با OpenAI و پیاده‌سازی قابلیت‌های ChatGPT در موتور جستجوی بینگ را به‌نمایش گذاشت.

چند نکته مهم از رویداد مایکروسافت :

۱. بینگ در حال اجرای نسل جدید LLM از شرکت OpenAI است که به شکل مشخص برای جستجو بهینه شده و تجربه کاربری آن از استفاده عادی شما از ChatGPT قوی‌تر است.

۲. مایکروسافت و OpenAI «مدل پرومتئوس» را تعریف کرده‌اند که ارتباط آنچه کاربر می‌خواهد با جستجو،  پاسخ‌های کامل‌تر و به‌روز‌تری ارائه می‌دهد. 

۳. هسته موتور جستجو در ادغامش با مدل هوش مصنوعی پیشرفت شگفت‌انگیری در نتایج جستجو خواهد داشت. 

۴. تجربه کاربری متحول خواهد شد.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI در رویداد مایکروسافت روی صحنه رفت و می گوید شرکتش بیشتر از ۳ سال است که با مایکروسافت  همکاری می‌کند. او اعلام کرد مدل پیشرفته‌تر از ChatGPT که در موتور جستجوی بینگ استفاده شده، نسل بعدی مدل آن‌هاست و می‌توان به آن گفت GPT3.5.

آلتمن اعلام کرد هوش مصنوعی با قدرتی که حالا نمایان شده می‌تواند انسان را وارد عصر جدیدی کند.

در نسل جدید موتور جستجوی بینگ، ۵ جنبه وجود دارد: مبانی اصلی، هماهنگی چت، تولید سریع، استنباط ها و تجربیات تعاملی، و زیرساخت برای مقیاس برای فرصت پیش رو.

این تصویری از «بینگ جدید» است. خبر بد اینکه حالا شما نمی‌توانید از نسخه جدید استفاده کنید. تنها می‌توانید حساب خود را وارد «لیست انتظار» کنید.

البته در بخش پایینی این صفحه، صرفا نمونه‌هایی قرار داده شده که به شما نشان می دهد بینگ جدید چگونه در آینده می‌تواند به شما کمک کند.

 

اپل اعلام کرد که احتمالا در سال 2024 از نسخه های آیفون اولترا در کنار نسخه های پرو و پرومکس رونمایی می کند

مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره مدل اولترا آیفون هستیم و درحالی‌که اکثر آن‌ها به آیفون 15 اولترا اشاره داشتند، ظاهراً اپل چنین مدلی را برای آیفون‌های 2024 یا سری آیفون 16 در نظر گرفته است. البته این مدل جایگزین نسخه پرو مکس نخواهد شد، بلکه عضو جدیدی در کنار مدل‌های پرو خواهد بود.

به گفته «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل احتمالاً سال آینده میلادی از یک مدل بالارده جدید و گران‌قیمت با نام اولترا رونمایی خواهد کرد. گورمن حدس می‌زند که در این محصول با بهبودهای بیشتر دوربین، تراشه سریع‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر روبه‌رو می‌شویم. همچنین شاید این دستگاه همان آیفون بدون پورتی باشد که مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره آن هستیم.

گورمن بدون اشاره به قیمت خاصی، گفته است که آیفون اولترا قیمت بالاتری نسبت به مدل پرو مکس خواهد داشت. با توجه به این موضوع، باید منتظر قیمتی بالاتر از 1099 دلار آیفون 14 پرو مکس برای این گوشی جدید باشیم.

 

پوکو X5 5G با تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد

 مشخصات: 

‌تراشه: اسنپدراگون ۶۹۵

رم: ۶/۸ گیگابایت

حافظه: ۱۲۸/ ۲۵۶ گیگابایت

نمایشگر: ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتز 

دوربین اصلی:  سه‌گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی 

باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر

قیمت پایه: ۲۴۹ دلار

 

پوکو X5 پرو 5G با دوربین 108 مگاپیکسلی و اسنپدراگون 778G معرفی شد

 مشخصات: 

‌تراشه: اسنپدراگون 778G 5G

رم: ۶/۸ گیگابایت

حافظه: ۱۲۸/ ۲۵۶ گیگابایت

نمایشگر: ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتز 

دوربین اصلی:  سه‌گانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی

باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر

‌قیمت پایه: ۲۹۹ دلار 

 

وان‌پلاس Ace 2 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و 16 گیگابایت رم معرفی شد


 مشخصات:

 نمایشگر: 6.74 اینچی امولد با رفرش ریت 120 هرتز

تراشه: اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک

رم: 12/16 گیگابایت

 حافظه داخلی: 256/512 گیگابایت

دوربین اصلی: سه‌گانه 50+8+2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی

 باتری: 5000 میلی‌آمپرساعتی

قیمت پایه: 412 دلار (چین)

 

ویژگی جدید گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ به کاربران این امکان را می‌دهد تا «توزیع برق USB» را متوقف کنند. گزینه مربوط به این قابلیت را می‌توان در منوی «تقویت‌کننده بازی» (Game Booster) سامسونگ پیدا کرد:

«برای جلوگیری از گرم‌شدن گوشی، هنگامی که گزینه USB Power Delivery فعال است و باتری بیش از 20 درصد شارژ دارد، شارژ را متوقف کنید.» در ادامه گزارش توضیح داده شده است که این ویژگی به شارژر متصل اجازه می‌دهد تا باتری را دور بزند و گوشی گلکسی S23 برای انجام کارهای خود از برق مستقیم شارژر استفاده کند.

این امر باعث کاهش گرمای دستگاه می‌شود و درعین‌حال برای شارژر کارآمدتر است. همان‌طور که توضیح داده می‌شود، فعال‌کردن این گزینه مصرف انرژی را حین بازی از 17 وات به 6 وات کاهش می‌دهد. همچنین ظاهراً روی تمام شارژرهای USB PD کار می‌کند.

 

سرورهای پرشماری در سراسر دنیا تحت مجموعه‌ای از حملات سایبری قرار گرفته‌اند که ظاهراً از آسیب‌پذیری دو سال پیش ابزار مدیریتی VMware در مجموعه‌های ابری استفاده می‌کنند.

 این حملات با نصب باج‌افزار بسیاری از سرورها را دچار مشکل کرده‌اند. هکرها از آسیب‌پذیری برنامه هایپروایزر VMware موسوم به ESXi استفاده می‌کنند که به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی ابری و دیگر کسب‌وکارهای بزرگ فروخته می‌شود تا در مدیریت منابع سخت‌افزاری به آن‌ها کمک کند.  تیم‌های واکنش اضطراری (CERT) در فرانسه، ایتالیا و اتریش می‌گویند تاکنون بیش از 3200 سرور به این باج‌افزارها آلوده شده‌اند.

 

ترکیه پیشنهاد ایلان ماسک برای فعال‌سازی استارلینک را رد کرد!

در جریان زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه، کاربری از ایلان ماسک پرسیده که آیا احتمال کمک به ترکیه و کشورهای اطرافش از طریق استارلینک وجود دارد یا خیر. ایلان ماسک گفته به محض تایید دولت ترکیه، استارلینک فعال می‌شود.

این کاربر به این موضوع اشاره کرده که با توجه به زلزله بزرگ، حالا آسیب به تجهیزات مخابراتی باعث اختلال در ارتباطات شده. ماسک در پاسخ به این کاربر گفته که استارلینک هنوز مورد تأیید دولت ترکیه قرار نگرفته، هر زمان دولت ترکیه آن را تأیید کند، سریعاً اسپیس ایکس آن را فعال می‌کند.

اما نکته عجیب اینجاست که یکی از مقامات ارشد ترکیه که نامش فاش نشده در گفتگو با بلومبرگ، با تشکر از ایلان ماسک، پیشنهاد او را رد کرده و گفته است که ترکیه به اندازه کافی ظرفیت ماهواره‌ای دارد! او همچنین گفته تجهیزات ما الان با باتری کار می‌کند! مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا می‌گوید این زلزله ۷.۸ ریشتری ساعت چهار و ۱۷ دقیقه بامداد به وقت محلی و در عمق نسبتاً کم ۱۷.۹ کیلومتری زمین رخ داده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!