سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۰:۴۰
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17205
يكشنبه، ۱۶ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

از تاثیر نشست فدرال رزرو تا سردرگمی سرمایه گذاران در بیت کوین

طبق آخرین نظرسنجی جی‌پی مورگان ، ۷۲درصد از معامله‌گران سازمانی، هیچ برنامه‌ای برای معاملات ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ ندارد.

از تاثیر نشست فدرال رزرو تا سردرگمی سرمایه گذاران در بیت کوین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، طبق این نظر سنجی و در ادامه ان آمده است که 14 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که به معاملات در بازار ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهند یا معاملات خود را در سال جاری آغاز خواهند کرد. ۱۴درصد باقی‌مانده نیز  اعلام کرده‌اند که در سال جاری قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را ندارند، اما ممکن است طی ۵ سال آینده این کار را انجام دهند. 

همچنین، ۹۲درصد معامله‌گران گفتند که در زمان انجام این نظرسنجی از ۳ تا ۲۳ ژانویه (۱۳ دی تا ۲۳ بهمن)، ارزهای دیجیتال بخشی از سبد سرمایه‌گذاری آن‌ها نبوده است. 

 

بیانیه سیاست پولی فدرال رزرو : 

1. تورم اندکی کاهش یافته است اما همچنان بالاست.

2. تکرار می کند که پیش بینی می کند که افزایش مداوم مناسب خواهد بود.

3. فدرال رزرو مجدداً تأکید می کند که شاخص های اخیر نشان دهنده رشد اندک در مخارج و تولید است.

4. فدرال رزرو مجدداً سودهای شغلی قوی داشته است و نرخ بیکاری پایین باقی مانده است.

5. فدرال رزرو بر چارچوب سیاست، از جمله هدف تورم 2 درصدی، مجدداً تأیید می کند.

6. این سازمان می گوید که جنگ روسیه علیه اوکراین به افزایش عدم اطمینان جهانی کمک می کند و اضافه می کند که این کشور به شدت نگران خطرات تورم است.

7. فدرال رزرو در تعیین میزان افزایش نرخ بهره در آینده، انقابض کمی، تاخیر در تاثیر اقدامات سیاستی و تحولات اقتصادی و مالی را در نظر می‌گیرد.

 

معاملات آتی نرخ بهره آمریکا  از نرخ کل 4.92 درصد قبل از افزایش نرخ بهره توسط FED  به 4.9% در ژوئن رسید.

 

حرکت  ارزهای دیجیتال پس از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره به چه شکل بود؟

فدرال رزرو روز گذشته مطابق با انتظارات، نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد.  بیانیه ای که پس از این تصمیم گرفته شد به عنوان پیام های نسبتاً خوش بینانه از سوی بازار تعبیر شد.  پس از سخنرانی پاول، مشاهده شد که ارزها حرکت مثبتی داشتند.

 پس از اعلام تصمیم نرخ بهره، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اظهاراتی درباره آخرین چشم انداز اقتصادی ارائه کرد.  پاول در سخنرانی خود تاکید کرد که آنها همچنان به هدف تورم 2 درصدی پایبند هستند.  پاول با دادن سیگنالی مبنی بر ادامه افزایش نرخ بهره در راستای اهداف بانک مرکزی مبتنی بر ثبات قیمت، این پیام را داد که هنوز برای اقداماتی با هدف تسهیل سیاست فعلی زود است.

 در حالی که جروم پاول گفت که برای مشاهده آثار سیاست سختگیرانه اعمال شده توسط بانک نیاز به زمان دارد، وی تاکید کرد که با وجود روند نزولی اخیر، تورم همچنان در سطوح بسیار بالایی قرار دارد.  با این حال، رئیس فدرال رزرو گفت که آنها برای اطمینان از روند نزولی تورم به شواهد بیشتری نیاز دارند.

فدرال رزرو روز گذشته کاری را انجام داد که بیشتر از آنها انتظار داشتند، نرخ ها را تنها ۲۵ صدم درصد افزایش داد، زیرا نگرانی های مربوط به تورم کاهش یافت. به دنبال این اطلاعیه کریپتو و آلت کوین‌هایی مانند LRC، AAVE و MATIC جهش فوری داشتند.

 

پذیرش بیتکوین در بزرگترین فروشگاه‌ زنجیره‌ای آفریقای جنوبی

فروشگاه‌های زنجیره‌ای "Pick n Pay" که دارای ۱,۶۲۸ شعبه در سراسر آفریقای جنوبی می‌باشد از پرداخت‌های بیتکوین در شبکه لایتنینگ پشتیبانی خواهد کرد.  این طرح که در فاز اول قرار است به مدت ۳ ماه و در ۳۹ شعبه انجام شود می‌تواند گام مهم دیگری در جهت کاربردی‌تر شدن صنعت ارزهای دیجیتال باشد.

 

کاردانو، استیبل‌کوین الگوریتمی خود را راه‌اندازی کرد

 بعد از شکست بزرگی که استیبل‌کوین لونا به تیم استیبل‌کوین‌های الگوریتمی تحمیل کرد، اینک کاردانو با استیبل‌کوین "Djed" و با عرضه اولیه ۱/۷ میلیون دلار پا به عرصه گذاشته است. 

به گزارش "DeFiLlama" ارزش کل دارایی‌های این استیبل‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر به بیش از ۱۰ میلیون دلار رسیده است. هر واحد استیبل‌کوین کاردانو با ۶۰۰ واحد توکن "ADA" پشتیبانی می‌شود؛ یعنی به ازای هر "Djed"، چیزی در حدود ۶۰۰ کارادانو قفل شده است.

آزادسازى توكن هاى ٧ رمزارز برتر در ماه فوريه:

SAND ($281M)

BIT ($105M)

APT ($76M)

APE ($35M)

RON ($M)

DYDX ($21M)

GAL ($19M)

 

بيشترين آزادسازى براى رمزارز SAND است كه ارزش آن 281 ميليون دلار از توكن هايش است.

بزرگترین نگرانی این است که استیبل کوین ها همچنان در حال خروج هستند.  2 موج قابل توجه خروج در سال 2022 وجود داشته است. موج اول در حدود ماه مه و جولای بود که توسط Terra و 3AC ایجاد شد و موج دوم در اکتبر، قبل از فروپاشی FTX آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

 

تحلیلگر مشهور درباره داده های بلاکچین بیت کوین (BTC) نظر داد

بیت کوین که سال گذشته ارزش خود را از دست داد، ورود قدرتمندی به سال 2023 داشت و سرمایه‌گذاران را از خواب زمستانی بیدار می‌کند. خالق اندیکاتور هش ریبون، سرمایه گذار کهنه کار و تحلیلگر فنی، چارلز ادواردز، در میان جنجال ها، تجزیه و تحلیل دقیقی برای بیت کوین انجام داد.

 

 نقدینگی بیت کوین کاهش یافت

 این تحلیلگر هنگام بررسی بیت کوین از داده های بلاکچین استفاده کرد.  معیاری که زمان HODL (نگهداری) را اندازه گیری می کند نشان می دهد که درصد سرمایه گذاران بلندمدت BTC در حال افزایش است.

سرمایه گذاران بلندمدت در تغییرات قیمت بسیار خونسرد هستند.  آنها معمولاً در بازار رنج معامله نمی کنند و با ترس یا امید بیش از حد معامله می کنند.» ادواردز با اشاره به اینکه نرخ سرمایه گذار بلندمدت به 49 درصد رسیده است، اظهار داشت که نقدینگی بیت کوین کاهش یافته است.  به دلیل کاهش نقدینگی، قیمت بیت کوین حتی در صورت خرید کم، بیش از پیش افزایش می یابد.

 

چرا گزارش کاخ سفید در مورد ارزهای دیجیتال مهم است؟

کاخ سفید با صدور بیانیه ای نسبت به خطرات ارزهای دیجیتال هشدار داده و به موقعیت های منفی مختلفی که در سال گذشته تجربه کرده است اشاره کرده است. هفته گذشته، کاخ سفید "نقشه راهی برای کاهش خطرات ارزهای دیجیتال" را منتشر کرد که توسط برایان دیز، مدیر شورای اقتصاد ملی، آراتی پرابهاکار، مدیر دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید، سیسیلیا روس، رئیس شورای مشاوران اقتصادی و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امضا شده بود.

 صنعت کریپتوکارنسی سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته است.  این بیانیه در مقایسه با فرمانی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مارس گذشته در مورد ارزهای دیجیتال صادر کرد، به رویکرد محتاطانه تری نسبت به ارزهای دیجیتال اشاره دارد.

 

پلتفرم Santiment از ظهور نهنگ جدید بیت کوین (BTC) در بازار ارزهای دیجیتال خبر داد

نهنگ جدید بیت کوین تنها در یک تراکنش خریدهای خیره کننده ای انجام داده است. طبق توییت اخیر Santiment، بیش از هشت ساعت پیش، بزرگترین تراکنش بیت کوین در 30 روز گذشته شناسایی شده است.  بر اساس داده ها، آدرس بیت کوین در یک تراکنش 13370 بیت کوین به ارزش 313.1 میلیون دلار خریداری کرده است.  این نهنگ برخی از دارایی های بیت کوین خود را به کیف پول جدیدی منتقل کرد. 

 پس از شناسایی تراکنش 131.1 میلیون دلاری بیت کوین، نظراتی منتشر شد مبنی بر اینکه این خرید ابتدای بوده است و شاهد شروع خرید های بزرگ دیگر در بیت کوین خواهیم بود.

 

پاسخ میلیاردر حامی بیت کوین مایکل سیلور به انتقاد مانگر از بیت کوین 

مایکل سیلور، بنیانگذار و مدیر عامل سابق MicroStrategy، به انتقادات چارلی مانگر از بیت کوین پرداخت و مدعی شد که او برای درک بیت کوین وقت صرف نکرده است. سیلور افزود: "اگر او یک رهبر تجاری در آمریکای جنوبی، آفریقا یا آسیا بود و 100 ساعت را صرف مطالعه این موضوع می کرد، نسبت به بیت کوین خوش بین تر بود."

 او گفت نخبگان غربی زمانی برای مطالعه نداشته اند... اما من هرگز کسی را ندیده ام که در بقیه دنیا زندگی کند، برای درک بیشتر بیت کوین مطالعه کند ،برای آن وقت بگذارد و مشتاق بیت کوین نباشد.

 این اظهارات پس از آن مطرح شد که مانگر برای وال استریت ژورنال خواستار ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال شد.  این مقاله با عنوان «چرا آمریکا باید ارزهای دیجیتال را ممنوع کند» استدلال می‌کند که ارزهای دیجیتال «یک قرارداد قمار» هستند و از قانون‌گذاران خواسته شد تا اقدام کنند و یک چارچوب نظارتی را اجرا کنند.

 

شبکه  Polygon از اتریوم بهتر عمل می کند

داده‌ها نشان می‌دهند که راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه 2 ،Polygon ساخته شده بر روی اتریوم اکنون برای دومین ماه متوالی در عملیات NFT از بهتر عمل کرد را داشته است.

بیشترین حمله سایبری مطلق به سال 2022 با 3.8 میلیارد دلار سرقت شده از پروژه های ارز دیجیتال است.  حدود 82 درصد از دارایی های سرقت شده از پروتکل های DeFi به سرقت رفته است.

 

آمریکایی ها علاقه خود را به بیت کوین، XRP، DOGE و این آلت کوین از دست می دهند

بر اساس نظرسنجی اخیر Morning Consult، سهم آمریکایی‌های صاحب ارزهای دیجیتال نسبت به اکتبر 2022 کاهش یافته است.  اگرچه در صنعت ارز دیجیتال افزایش هایی وجود داشته است، اما این افزایش ها هنوز توجه سرمایه گذاران آمریکایی را به خود جلب نکرده است.

 

انجمن Shiba برای فهرست شدن BONE در بایننس تلاش می کند

جامعه شیبا اینو همچنان فعالانه برای رشد اکوسیستم کار می کند.  آخرین تلاش این جامعه در راستای لیست شدن ارز  BONE در بایننس است. جامعه شیبا در حال جمع‌آوری حامیانی برای توکن BONE است تا از طریق روش درخواست آنلاین در بایننس لیست شود، اینجامعه قبلاً به همین روش متوسل شده بود تا PayPal ارز شیبا را به عنوان روش پرداخت انتخاب کند و همچنین صرافی Robinhood ارز شیبا را  فهرست کند.  در حالی که این تلاش‌ها همیشه موفقیت‌آمیز نبودند، اما در لیست شدن SHIB در فهرست رابین‌هود بسیار مؤثر بودند.

 

بانک سرمایه گذاری اروپا اولین اوراق قرضه پوند دیجیتال را با HSBC منتشر کرد

بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB)، با مشارکت BNP Paribas، HSBC و RBC Capital Markets، راه اندازی اولین اوراق قرضه دیجیتال مبتنی بر استرلینگ خود را از طریق شبکه بلاک چین خصوصی اعلام کرد.

 در بیانیه ای که توسط EIB منتشر شد، عنوان شد که اوراق با نرخ شناور به ارزش 50 میلیون پوند در یک شبکه خصوصی بلاک چین ثبت شده است.  اوراق قرضه دیجیتال EIB از طریق HSBC Orion که به عنوان پلتفرم توکن‌سازی عمل می‌کند، معامله خواهد شد.  تاکید می‌شود که تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین عمومی و خصوصی در محیطی شفاف‌تر انجام می‌شود، در حالی که سابقه دارایی قانونی اوراق قرضه دیجیتال در شبکه بلاک چین حفظ می‌شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!