پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۴:۴۲
بهداشت و درمان - کد خبر : 12181
دوشنبه، ۱۵ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

از 15 مهرماه کلاس های دانشگاه ها باید دایر شود

وزیر بهداشت: مشکلی برای تامین دُز دوم واکسن های تزریق شده وجود ندارد ؛چون مقدار واکسن تامین شده، پاسخگوی تزریق برای دُز دوم نیز است

از 15 مهرماه کلاس های دانشگاه ها باید دایر شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،  وزیر بهداشت با تاکید بر روند واکسیناسیون عمومی در کشور و شتاب گرفتن این امر گفت:  تلاش ما این است که روزانه یک و نیم تا دو میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شود و از مرگ و میرهای بیشتر مردم، پیشگیری شود و با تسریع واکسیناسیون می توان از موج های بعدی بیماری کرونا در کشور جلوگیری کرد.

وی افزود: هیچ محدودیتی در تخصیص واکسن کرونا به دانشگاه های علوم پزشکی نداریم اما نمی خواهیم که واکسن ها دپو و ذخیره شود. هر قدر که دانشگاه ها در این زمینه کار کنند و واکسیناسیون را به شکل کسترده تری انجام دهند، به آنها واکسن می دهیم ؛بنابراین سرعت توزیع واکسن بستگی به سرعت تزریق آن در دانشگاه های علوم پزشکی دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر مقدار قابل توجهی واکسن به کشور وارد شده و مقدار فراوانی واکسن در اختیار ما است و تلاش ما این است که واکسیناسیون به سرعت انجام و از مرگ و میرهای بیشتر جلوگیری شود.

عین الهی یادآور شد: مشکلی برای تامین دُز دوم واکسن های تزریق شده وجود ندارد ؛چون مقدار واکسن تامین شده، پاسخگوی تزریق برای دُز دوم نیز است.

وی ابراز داشت: تقریبا بخش عمده واکسیناسیون اساتید انجام شده و از امروز واکسیناسیون دانشجویان نیز در کشور آغاز شده و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم. تمام مراکز ما، دانشجویان را واکسینه می کنند و دُز دوم آنها نیز یک ماه آینده قابل تزریق است و بازگشایی دانشگاه ها را در اواسط مهرماه خواهیم داشت.

عین اللهی خاطرنشان کرد: دانشجویان برای حضور در دانشگاه ها باید واکسینه شوند و کارت واکسن داشته باشند.

وی یادآور شد: همه واکسن های تزریق شده به دانشجویان در سامانه های وزارت بهداشت ثبت می شود و دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی می توانند واکسینه شوند؛ البته به سرعت، محدودیت های سنی در تزریق واکسن کرونا را بر می داریم که جزییات آن از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به اطلاع عموم می رسد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از 15 مهرماه کلاس های دانشگاه ها باید دایر شود و اساتید باید در دانشگاه ها حاضر شوند. حضور فراگیران و دانشجویان می توانند متفاوت باشد. به عنوان نمونه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که تعداد دانشجویان زیاد نیست، ممکن است تمام دانشجویان بتوانند در کلاس ها حاضر شوند اما در برخی رشته ها و مقاطع که تعداد دانشجویان زیاد است، دانشگاه ها می توانند به صورت ترکیبی، کلاس ها را برپا کنند که تعدادی به صورت حضوری و تعدادی نیز به صورت مجازی، در کلاس شرکت ها کنند.

 عین اللهی گفت: دانشجویان بر اساس قرنطینه هوشمند، اگر بخواهند به صورت حضوری در کلاس های دانشگاه ها، حضور داشته باشند باید کارت واکسن داشته باشند. علاوه بر مراکز واکسیناسیون، هر دانشگاه، ارگان و نهادی که اعلام داوطلبی برای واکسیناسیون کند، به آنها اجازه می دهیم؛ بنابراین دانشگاه ها هم می توانند در این امر و در راستای واکسیناسیون دانشجویان کمک کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!