پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۱۴
علم و فناوری جهان - کد خبر : 12479
پنجشنبه، ۲۵ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

ارسال اولین گروه از افراد معمولی به فضا

شرکت "Space X" اولین گروه 4 نفره از شهروندان معمولی را به فرماندهی بیلیونر آمریکایی صبح امروز به فضا فرستاد.

ارسال اولین گروه از افراد معمولی به فضا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این گروه 4 نفره به فرماندهی بیلیونر آمریکایی بنیان گذار شرکت "Shift4Payments" به عنوان اولین شهروندان معمولی که به دور مدار زمین خواهند چرخید؛ قبل از طلوع خورشید از پایگاه فضایی کندی، سفر خود را آغاز کردند.

به نقل از رویترز، عکس های این گروه متشکل از ایساکمن 38 ساله، پروکتور 51 ساله، آرکناکس 29ساله و سمبورسکی 42 ساله، در حالی که به صندلی های خود در کابین فشار کپسول "Crew Dragon" شرکت اسپیس ایکس بسته شده اند با لباس های فضانوردی سیاه و سفید، قبل از طلوع آفتاب امروز منتشر شد.

این گروه که با کمک راکِت "فالکون 9" از راکت های شرکت اسپیس ایکس، که قابلیت استفاده دوباره را دارد، به سفر فضایی فرستاده شدند؛ 10 دقیقه بعد از پرتاب، وارد مدار کره زمین شدند.

با رسیدن موفقیت آمیز گروه به مدار و بلند شدن صدای شادی از مرکز کنترل اسپیس ایکس، که وضیفه کنترل و هدایت این راکت را در این سفر به عهده دارند؛ ایساکمن فرمانده این سفر فضایی بیانیه ای را برای تشکر از افرادی که این سفر را امکان پذیر کرده اند خواند.

او در این بیانیه اشاره کرد: "درست در ابتدای یک سفر هیجان انگیز و بکر که قبلاً توسط تعداد کمی انجام شده است و امید است که به زودی عده ی زیادی این سفر را تجربه کنند؛ هستیم. اکنون در باز است و این بسیار شگفت انگیزه."

در کمتر از سه ساعت، کپسول حامل فضانوردان به مقصد نهایی خود در مدار کره زمین، 585 کیلومتر بالاتر از زمین، رسید. محل کپسول بالاتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی یا تلسکوپ فضایی هابل قرار دارد و بعد از پروژه آپولو ناسا، این بیشترین فاصله ای ست که یک انسان تاکنون رفته است.

در آن ارتفاع "Crew Dragon" هر 90 دقیقه با سرعتی معادل 27360 کیلومتر بر ساعت، 22 برابر سرعت صوت، یک بار به دور زمین می‌چرخد.

انتضار می‌رود این تیم فضایی که برای اولین بار فقط متشکل از افراد معمولی است، قبل از فرود آمدن در اقیانوس اطلس، سه روز را در مدار زمین بگذرانند.

مجله تایم هزینه ای که این سفر برای ایساکمن و همراهانش به همراه داشته است را تقریباً 200 میلیون دلار برآورد کرده است. این سفر با هدف اصلی افزایش آگاهی و جمع آوری کمک های مالی برای بیمارستان تحقیقاتی سرطان کودکان در ایالت تنسی آمریکا، توسط ایساکمن کلید خورده است.

همچنین ناسا در توییتی نوشت: " این عملیات توسط اسپیس ایکس به تصورات ما برای ارسال محموله و انسان ها به مدار های کم ارتفاع زمین توسط شرکت های خصوصی، جامه عمل پوشاند. با پرواز های بیشتر به فضا، فرصت های بیشتری پیش روی علم و دانش بشر قرار خواهد گرفت."

 

منبع: www.reuters.com

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!