چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۸:۴۴
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17295
سه شنبه، ۰۲ اسفند، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

ارزیابی بازار کریپتو از منظر داده های اقتصادی و قیمت جهانی طلا

در حالی که معامله‌گران منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی ایالات متحده از سوی سخنرانان فدرال رزرو در هفته جاری و همچنین صورتجلسه نشست فوریه بانک مرکزی هستند، قیمت طلا در روز جاری در حوالی پایین‌ترین حد خود در شش هفته اخیر در حال نوسان است.

ارزیابی بازار کریپتو از منظر داده های اقتصادی و قیمت جهانی طلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، طلا سه هفته متوالی افت کرد و از بالاترین رقم 9 ماهه در اوایل سال جاری سقوط کرد. به نظر می رسد که این موضوع کمک شایانی خواهد کرد تا سرمایه های موجود در بازار طلا به سمت جذابیت بازارهای ریسک پذیر دیگر نظیر بیت کوین و ارزهای دیجیتال سوق داده شود.

 

انتظارات صعود بیشتر بیت کوین با توجه به داده های تکنیکال برای شرایط فعلی بازار کمی خوشبینانه است

به نظر می رسد که سرمایه گذاران باید صبر بیشتری را برای مشاهده قیمت های بالاتر بیت کوین از خود نشان دهند. در چند ماه اخیر فاز نزولی بازار برای بسیاری از افراد، از جمله سرمایه‌گذاران بلندمدت زیان‌آور بوده است. این دسته از سرمایه‌گذاران معمولا در آخرین مراحل فاز نزولی بیتکوین‌های خود را در زیان می‌فروشند و همچنین عده‌‌ی بسیاری از افراد بازار دچار تسلیم می‌شوند.

اکنون با توجه به معیار LTH-SOPR متوجه خواهیم شد که سرمایه‌گذاران بلندمدت، در معاملات خود چه مقدار سودآور و یا چه مقدار زیان‌آور هستند. از اواخر ماه می ۲۰۲۲، این معیار به زیر سطح ۱ کاهش داشت؛ به این معنا که تاکنون وضعیت معاملات سرمایه‌گذاران بلندمدت دائما زیان‌آور است.

 

اعلام پیش‌فروش شبکه TMS همزمان با آماده شدن بیتکوین و لایتکوین برای رویداد هاوینگ

 شبکه TMS یک سیستم تبادل بر بستر بلاکچین غیرمتمرکز است که به دنبال ایجاد راه حلی پایدار برای مشکل مراکز تبادل متمرکز است. این شبکه به معامله‌گران دسترسی مزایای معاملاتی ویژه‌ای می‌دهد. مواردی شامل پروسه پرداخت سریع‌تر، مقیاس پذیری بالا، هزینه‌های تراکنش جذاب، شفافیت و امنیت خوب. 

هاوینگ بعدی بیتکوین در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۴ رخ می‌دهد در حالی که هاوینگ لایتکوین در اوایل آگوست ۲۰۲۳ رخ خواهد داد. بازار کریپتو چشم به انتظار یک بول ران دیگر بوده و رمزارزها در حال بازیابی از قیمت‌های پایین خود در سال ۲۰۲۲ هستند.

 

 پخش یک شایعه در رسانه های جهانی: کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به Circle دستور داده است تا فروش USDC را متوقف کند

شایعاتی در توییتر منتشر شد مبنی بر اینکه ناشر استیبل کوین یک اخطار دعوی قضایی از رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده دریافت کرده است، اما یکی از مدیران Circle این ادعا را رد کرد.

با این حال، این شایعه به سرعت توسط دانته دیسپارت، افسر ارشد استراتژی و رئیس سیاست جهانی در Circle Pay رد شد. دیسپارت تنها 15 دقیقه پس از توئیت ترت در توییتر پاسخ داد و گفت که شرکت او اطلاعیه ولز را دریافت نکرده است.

 

حمایت 1.5 هزار دلاری اتریوم می تواند شکننده باشد

داده‌های مشتقات اتریوم نشان می‌دهد که گاوها تمایل کمتری به دفاع از سطح قیمت فعلی دارند و فرصتی برای نزول بیشتر ایجاد شده است.

 قیمت اتریوم در بازه زمان بین 8 تا 10 ژانویه 10.2% کاهش یافت و از آن زمان تا کنون نزدیک به سطح 1500 دلار معامله می شود. مهمتر از آن، در یک بازه زمانی وسیع‌تر، اتریوم در دوازده ماه 52.5 درصد کاهش یافته است، که تا حدی توضیح می‌دهد که چرا معیارهای مشتقات پس از تلاش ناموفق اتر برای شکستن 1700 دلار در 8 فوریه تا حدودی خنثی بودند.

 در حال حاضر، بزرگ‌ترین نگرانی سرمایه‌گذاران، شکایت‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و اقدامات اجرایی علیه شرکت‌های رمزنگاری است.

 

 رئیس سابق دانشکده حقوق استنفورد دلیل خود برای ارائه ضمانت آزادی سم بنکمن را توضیح داد

 رئیس سابق دانشکده حقوق استنفورد که وثیقه سام بنکمن-فرید را امضا کرد، گفت که والدین بنکمن-فرید را "صمیمی ترین دوستان" می داند که به خانواده او در "نبرد دلخراش با سرطان" کمک کردند.

 لری کرامر در بیانیه ای ایمیلی به کوین تلگراف در 16 فوریه گفت که وثیقه بانکمن-فرید را به عنوان راهی برای بازگشت دین خود به خانواده او اعلام کرده است.

 کرامر تأکید کرد که هیچ گونه پرداختی که توسط هیچ نهاد مرتبط با FTX به او انجام شده، تحت تأثیر قرار نگرفته است تا به عنوان ضامن عمل کند.

 

 شرکت ماینینگ بیت کوین Iris Energy ضرر خالص 144 میلیون دلاری را ثبت کرده است

 آیریس انرژی زیان خالص 144 میلیون دلاری را ثبت کرد که عمدتاً به دلیل هزینه 105.2 میلیون دلاری کاهش ارزش غیرنقدی که بخشی از آن مربوط به تأمین مالی تجهیزات بود، اعلام شد. این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به دسامبر بیت کوین کمتری استخراج کرده است.

دانیل رابرتز، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Iris Energy، گفت: سال 2022 برای صنعت دارایی های دیجیتال و همچنین بازارهای سهام شرایط سختی حاکم شده بود.

 

 رگولاتور کالیفرنیا ردیاب کلاهبرداری رمزارز ها را راه اندازی کرده است.

 دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا یک ردیاب کلاهبرداری رمزنگاری جدید راه اندازی کرده است تا به معامله گران و سرمایه گذاران کمک کند تا تهدیدات احتمالی صنعت را شناسایی کنند.

 شکایات ذکر شده شرحی از ضررهای وارد شده در معاملاتی است که قربانیان آن را به عنوان بخشی از یک عملیات متقلبانه یا فریبنده شناسایی کرده اند. با این حال، DFPI اعلام کرد که هیچ یک از کلاهبرداری های ذکر شده را تأیید نکرده است، اما خاطرنشان کرد که هر ساله هزاران شکایت از مصرف کنندگان و سرمایه گذاران را دریافت می کند.

 

بلومبرگ: نیشاد سینگ، مدیر FTX به نقش خود در سقوط و به اتهامات کلاهبرداری اعتراف کرد

گری وانگ، بنیانگذار FTX و کارولین الیسون، مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ قبلاً به گناه خود اعتراف کرده بودند. سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، پذیرفتن اتهامات جنایی علیه خود را رد کرد و منجر به شروع دادگاه در چند ماه دیگر شد. معامله نیشاد سینگ با دادستان های فدرال هنوز نهایی نشده است.

 

برخلاف سابقه پروژه merge، ارتقای شانگهای اتریوم می‌تواند نوسان قیمت این رمزارز را به همراه داشته باشد

عامل اصلی بعدی برای بازار کریپتو، ارتقای اتریوم در شانگهای است که در ماه مارس برنامه ریزی شده است و باعث برداشت بیش از 16.5 میلیون اتر (ETH) در بلاک چین می شود.

این ارتقاء قریب‌الوقوع ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که بلاک چین اتریوم تحت یک بازنگری فنی قرار گرفت که merge نامیده شد و از یک محیط اثبات کار، به مکانیزم اجماع اثبات سهام روی آورد.

ارتقای آتی شانگهای می‌تواند فوراً بر تعادل تقاضا و عرضه در بازار اتر تأثیر بگذارد و این ارز دیجیتال را نسبت به هفته‌های پس از merge پر نوسان تر کند.

 

آرامش قبل از طوفان: آیا ناظر مالی بریتانیا برای اقدامات اجرایی آماده می شود؟

ایالات متحده در دو هفته گذشته مشغول سرکوب شرکت‌های رمزنگاری بوده است، اما در آن سوی این فعالیت ها، تنظیم‌کننده مالی بریتانیا عملا در یک فضای انفعال قرار گرفته و هیچ اقدام ملموسی انجام نداده است.البته به نظر می رسد که این آرامش قبل از طوفان باشد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اخیراً از اختیارات به بیشترین نحو ممکن استفاده کرده است.  SEC پنج شنبه گذشته اتهاماتی را علیه صرافی Kraken به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده اعلام کرد و وال استریت ژورنال گزارش داد که قصد دارد از ناشر کریپتو Paxos به خاطر توکن های BinanceUSD (BUSD) شکایت کند.  روز پنجشنبه، علیه آزمایشگاه Terraform، صادرکننده استیبل کوین TerraUSD که اکنون سقوط کرده است، شکایت کرد.  نبرد مداوم SEC با ریپل را فراموش نکنیم.

 

زیمنس اولین شرکتی است که ۶۴ میلیون دلار سهامی دیجیتال را بر پایه یک بلاکچین عرضه می‌کند

شرکت زیمنس اعلام کرده است که اولین شرکتی است که می‌خواهد سهام دیجیتال در آلمان عرضه کند. با یک حجم تعیین شده ۶۴ میلیون دلاری، این سهامی دیجیتال به طور مستقیم به سرمایه‌گذاران فروخته خواهد شد. این بدان معنی است که شرکت به هیچ بانکی در کشور به عنوان واسطه نیاز نخواهد داشت.

در همین رابطه، خزانه‌داری شرکت زیمنس، Peter Rathgeb اعلام کرده است که: «با حرکت از کاغذ به سمت بلاکچین‌های عمومی برای انتشار سهام، ما می‌توانیم تراکنش‌ها را سریع‌تر و کاراتر از گذشته انجام دهیم. با تشکر از همکاری موفقیت‌آمیز ما با همکاران پروژه، به نقطه عطف مهمی در توسعه سهام دیجیتال در آلمان رسیده‌ایم.»

 

مدیرعامل بایننس: احتمالا صنعت کریپتو به سمت استیبل کوین‌های غیر دلاری حرکت می‌کند

طبق گفته ژائو در توئیتی به تارخ ۱۴ فوریه، احتمالا صنعت کریپتو در آینده استفاده از استیبل کوین‌های بر اساس یورو، ین و یا دلار سنگاپور را آغاز خواهد کرد تا وابستگی‌اش به دلار آمریکا کاهش یابد. او این بیانیه را در پاسخ به پرسشی درباره استفاده صنعت کریپتو از طلا به عنوان استاندارد ارزش به جای دلار بیان کرد. او اذعان کرد که استفاده از طلا منطقی به نظر می‌رسد. با این وجود، بیشتر هزینه‌های مردم در ارزهای فیات است. به همین دلیل، بیشتر مردم بازگشت سرمایه‌گذاری‌های خود را به دلار محاسبه می‌کنند که به همین دلیل استیبل‌کوین‌های برپایه دلار همچنان مهم هستند.

 

تضعیف حمایت ۱۵۰۰ دلاری اتریوم به دنبال گرایش مبادله‌کنندگان آن به روند نزولی

قیمت اتریوم بین تاریخ ۸ تا ۱۰ ژانویه ۱۰.۲ درصد کاهش یافت و از آن زمان محدوده مبادله حدود ۱۵۰۰ دلار بوده است. مهم‌تر از آن، در یک تایم فریم بزرگتر، اتریوم در طول ۱۲ ماه ۵۲.۵ درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر بزرگترین نگرانی سرمایه‌گذاران از اقدامات SEC علیه شرکت‌های کریپتو   است. طبق گفته Jacob Blish، رئیس شرکت توسعه Lido DAO، انتظار می‌رود یک عمل سختگیرانه از طرف SEC بر استیکینگ کریپتو عوارض ناخواسته‌ای بر حوضه DeFi داشته باشد.

 

حق بیمه کیمچی کره جنوبی به دلیل کاهش رغبت خریداران خرده فروشی این کشور با تخفیف قیمت همراه بوده است

"حق بیمه کیمچی" دوباره به تخفیف تبدیل شده است و این موضوع یک سیگنال منفی از بازار کره جنوبی مخابره می کند. به این معنی که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین اکنون برای خرید در صرافی های کره جنوبی ارزان تر هستند.

 در زمان نگارش، داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهد که بیت‌کوین تقریباً 24,464 دلار در Coinbase و 24,487 دلار در Binance معامله می‌شود.

در مقایسه، صرافی کره ای Bithumb آن را با قیمت 24,386 دلار و یکی از بزرگترین صرافی ها در کره جنوبی Upbit آن را با قیمت 24,405 دلار فهرست کرده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!