پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۱:۴۵
اجتماعی - کد خبر : 13580
شنبه، ۰۸ آبان، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

ارتقای سواد سایبری دانش‌آموزان و خانواده‌ها ضروری است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با تاکید بر ضرورت ارتقای «سواد سایبری» دانش آموزان و خانواده‌ها گفت: اگر مردم سواد سایبری نداشته باشند،خسارات مالی سنگینی به آنها تحمیل می شود.

ارتقای سواد سایبری دانش‌آموزان و خانواده‌ها ضروری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، آیین زنگ پدافند غیرعامل که هم زمان با آغاز ایام نکوداشت پدافند غیرعامل به صورت پخش زنده در شبکه شاد برگزار شد، سردار غلامرضا جلالی در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس نوجوانان بسیاری از کشور دفاع کردند لذا شهدای بسیاری از جمله شهید حسین فهمیده، شهید بهنام محمدی و... از دانش آموزانی بوده‌اند که در سنین نوجوانی جان خود را نثار دفاع از انقلاب و میهن کردند.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به ایثار شهید علی لندی اظهار داشت: وی نوجوانانی بود که با نثار جان خود نشان داد همچنان فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و کودکان ما وجود دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه آینده از آن بچه هاست پس باید آن را بسازند، گفت: دوران دفاع مقدس، فرصت مقدسی بود که دانش آموزان با اختیار و با شور و شوق فراوان، دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و کشورشان ادا کردند، چه بسیار نوجوانان، که با گریه و التماس به جبهه‌ها می‌رفتند و شهید لندی نیز نشان داد که این مسیر همچنان ادامه دارد.
 
سردار جلالی با بیان اینکه پدافند یعنی دفاع و این قابلیت ذاتی در وجود انسان‌ها قرار دارد، عنوان کرد: انسان از بدو تولد تا پایان عمر، همواره در برابر خطرات از خود دفاع می‌کند. برخی دفاع‌ها شامل؛ پنهان شدن، فرار کردن و یا استفاده از اسلحه و مهمات است، اما دفاع بدون اسلحه را پدافند غیرعامل می‌گویند؛ لذا حفظ خود در برابر سیل و زلزله، نوعی پدافند غیرعامل است
 
وی با اشاره به اینکه امروزه سلاح ها شکل و شمایلی جدید به خود گرفته‌اند؛ اظهار کرد: تمام ابزار‌ها ممکن است نظامی نباشد؛ مانند آنچه در برابر سیل و زلزله و… به کار می‌رود.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل به تناسب نوع دفاع با ابزار مهاجم اشاره کرد و افزود: دفاع نباید ضعیف‌تر باشد؛ لذا ابزار دفاعی ما باید از سلاح‌های متخاصم قوی‌تر باشد تا بتواند اثر مهاجم را خنثی کند بنابراین ابزارهای دفاعی ما نه تنها در حد آن، بلکه باید یگ گام جلوتر از سلاح‌های متخاصم باشد.
 
سردار جلالی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر سلاح‌ها ضروری است وسیله دفاعی ما نیز تغییر کند. باید تلاش کنیم تصوری در دشمن به وجود بیاید که بداند هرگز نمی‌تواند به ما حمله کند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به آیه «واعدولهم مااستطعتم من قوه…»، اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با استناد به آیات قرآن، همواره بر ضرورت تجهیز به همه ادوات در برابر دشمن تأکید می‌کنند. و پیشرفت در صنایع موشکی را از مصادیق آیه مذکور است.
 
سردار جلالی از تلاش شهید حسن تهرانی مقدم برای به نتیجه رسیدن این صنعت مهم یادکرد و تاکید کرد: موفقیت‌های امروز در صنعت موشکی را مدیون این شهید بزرگوار هستیم.
 
وی پدافند سایبری، پدافند نظامی، پدافند شیمیایی، پدافند زیستی یا بیولوژیک، پدافند مردم محور و دفاع از مردم، پدافند اقتصادی، پدافند کالبدی یا حفاظت از زیر ساخت‌ها از جمله پدافندهایی برشمرد که در دستور کار سازمان پدافند غیر عامل کشور قرار دارد.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور سواد سایبری را موضوع بسیار مهمی دانست و افزود: اگر مردم سواد سایبری نداشته باشند ممکن است خسارات مالی سنگینی را متحمل شوند.
 
سردار جلالی با بیان اینکه امروز بیسواد کسی است که نتواند در حوزه سایبری کار کند و خسارت ببیند، اظهار کرد: بنابراین استفاده از فضای سایبری باید به صورت بهره‌برداری هوشمندانه باشد و دانش آموزان و خانواده‌ها باید بتوانند استفاده هوشمندانه از این فضا داشته باشند.
 
وی فراگیری مباحث فضای سایبری را یک واجب شرعی قلمداد کرد و گفت: تمام فعالیت‌های مسئولان توسط قرارگاه فعال اقتصادی دشمن، رصد می‌شود، فرهنگ‌عدم اسراف و پرهیز از اسراف باید توسعه یابد اما دشمن عکس این موضوع را تبلیغ و ترویج می‌کند بنابراین استفاده از کالای داخلی و خود داری از اسراف باید در دستور کار قرار گیرد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: در پدافند غیرعامل در هر شرایطی باید بتوانیم برای «دفاع از خانواده»؛ «دفاع از محله»؛ «دفاع از مدرسه»؛ «دفاع از شهر» و در نهایت، «دفاع ملی»، برنامه داشته باشیم.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!