شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۰:۴۸
حقوقی و قضایی - کد خبر : 14008
پنجشنبه، ۰۴ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

ارتقای اشتغال و کاهش متادون‌درمانی در زندان‌ها

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در نشست مدیران کل استانی زندان‌های کشور حرفه‌آموزی برای دوران بعد از خروج را یکی از سیاست‌های جدی زندان‌ها برشمرد تا مجددا شاهد ورود زندانی با تکرار جرم نباشیم.

ارتقای اشتغال و کاهش متادون‌درمانی در زندان‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، سیدعبدالله مرتضوی، در نشست مدیران کل زندان‌های استانی کشور، با تاکید بر اینکه باید از آمارسازی‌ها دوری کنیم و شاخص‌ها و ارزیابی‌ها در زندان‌ها از طریق سیستمERP انجام شود گفت: باید این سیستم را ارتقا دهیم. 
 
معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها به موضوع اشتغال در زندان‌ها اشاره کرد و افزود: در این دوران به اشتغال توجه ویژه شده اما بازدیدهای میدانی با متر ارزیابی و آمارهای اعلامی نیز باید منطبق شود و درصد خطا باید کاهش یابد.
 
وی با تاکید بر اینکه سیاست ما در زندان‌ها حرفه‌آموزی برای دوران بعد از خروج است تا مجددا شاهد ورود زندانی با تکرار جرم نباشیم گفت: از طریق توانمندسازی در اشتغال مددجویان و نیز توجه ویژه به مراکز مراقبت بعد از خروج، باید منعی بر ورود دوباره زندانیان به زندان باشیم.
 
مرتضوی افزود: درست است که در زندان‌ها نیز ویروس کرونا، حوزه اشتغال را دستخوش تغییر قرار داده اما با واکسیناسیون سراسری در زندان‌ها، می‌توان اشتغال را دوباره جدی گرفت.
 
وی از برنامه‌های متنوع در حوزه بهداشت و درمان در زندان‌ها گفت و ادامه داد: درمان اعتیاد مددجویان یک از این برنامه هاست و تأکید می‌کنم جهش در متادون‌درمانی در زندان‌ها را باید کنترل کرد. درست است که با کمبود بودجه مواجهیم اما روزمرگی را از علل این مشکل می‌دانیم. 
 
معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها برنامه‌های فرهنگی را از رویکردهای دیگر این سازمان برشمرد و عنوان کرد: برخی از این برنامه ها کاملا در اختیار استان‌ها گذاشته شده است.
 
همایش سراسری مدیران کل زندان‌های کشور در روز پنجشنبه، چهارم آذرماه با حضور غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و سایر مدیران ستادی و استانی برگزار شد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!