پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۵۷
کتاب و ادبیات - کد خبر : 15444
دوشنبه، ۱۱ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

ارائه 2500 سند برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی در «آوردگاه»

کتاب آوردگاه، اثر قابل ملاحظه‌ای است که با استناد به بیش از 2500 سند، به شبهات و چالش‌های مربوط به انقلاب اسلامی پاسخ می‌دهد.

ارائه 2500 سند برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی در «آوردگاه»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،‌ خواندن «تاریخ» نه به مثابه پرکردن اوقات فراغت شبانه‌مان بلکه به منظور فهم و درک صحیح از اتفاقات «گذشته» برای اِعمال رفتار صحیح در «حال حاضر» است. مردم بی اطلاع از تاریخ مثل کودکی بی‌تجربه‌ای هستند که هر کاری را باید از صفر انجام دهند؛ ولی عقل اقتضا می‌کند انسان هیچ کاری را از صفر انجام ندهد و حتی‌الامکان بهر‌مند از تجارب و مشاوره دیگران باشد.
 
رهبر امت و انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این باره می‌فرمایند: «یکی از چیزهایی که بنده نگران آن هستم، این است که این نسل جوان بالنده ما که بحمدالله، هم آگاه و با بصیرت است، هم دارای انگیزه است، آماده به کار است، وسط میدان است، انقلابی است، به تدریج این حوادث مهم را، این عبرت‌های بزرگ دوران معاصر را از یاد ببرد. ( ۱۹/ ۲/ ۸۷.)»
 
در عصر جنگ روایت‌ها، بیان حقایق تاریخی آن‌هم به شکل مستند و مستدل از اولویت‌های جنگ نرم است. تحریف وقایع، تدلیس و تقطیع سخنان، دروغ‌پراکنی و... و در پی آن ایجاد شبهه و تشویش ذهنی در میان توده مردم و اقشار مختلف جامعه از فردای پیروزی انقلاب اسلامی ابزار دشمن این نهضت بوده و هست. مدرنیته غربی در راستای ایجاد فرهنگ واحد جهانی که در آن استعمار و استثمارش سوغات جوامع اسلامی است، فرایند تغییر و اساساً حذف تاریخ مؤلفه‌ای مهم است. فرانسیس اورگومن می‌گوید: «میل شتاقانه مدرنیته سرمایه‌سالار به فراموشی است... در این محیط کاراکتر ایده‌آل کسی است که هیچ هویتی نداشته باشد.»
 
انقلاب اسلامی و سیر و تکوین آن یکی از حساس‌ترین زمانه‌ها را برای ایرانیان به ارمغان آورده است، طبیعی است که ما در حال حاضر همانطور که پیش از این هم شاهدش بودیم، با امواج تحریف و تغییر تاریخ به منظور ارائه دلخواه از وقایع از سوی جریان مخالف باشیم. در راستای تقابل با جریان تحریف که به فرموده رهبری معظّم گامی برای شکست تحریم است، تبیین مسائل و پاسخ به شبهات مربوط به انقلاب از اولولیت‌های جامعه انقلابی بلکه جامعه ایرانی است.
 
در این میان کتاب «آوردگاه» به قلم محمدعلی الفت‌پور، توسط انتشارات «یقظه» اثر تحقیقی خوبی است که با ارائه بیش از ۲۵۰۰ سند کمتر دیده شده از تاریخ معاصر ایران بالاخص تاریخ انقلاب اسلامی به میدان تقابل با روایت‌های مخالف رفته است. آوردگاه، راوی تدابیر و رویکرد‌های رهبران جهوری اسلامی و نظام اسلامی ایران در حوادث و رویداد‌های سیاسی و اجتماعی ۴ دهه اخیر است.
 
چهل شبهه و چالش درباره انقلاب اسلامی و ماهیت آن چون: ولایت فقیه و چگونگی ورودش به قانون اساسی، جمهوری اسلامی و دموکراسی، چرایی دشمنی برخی گروه‌ها مثل مجاهدین با انقلاب و... از موضوعات و مسائلی است که محمدعلی الفت‌پور پاسخ به آنها را در این کتاب به عهده گرفته است.
 
با فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و بازگویی‌های متفاوتی که از انقلاب اسلامی ‌می‌شود، که اغلب با سیر و جریان تحریف همراه است، مطالعه کتاب مورد بحث، فرصتی است تا دید تازه و دقیقی از بزرگترین انقلاب قرن بیستم و قلب تپنده محور مقاومت داشته باشیم.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!