شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۰۴
محور مقاومت - کد خبر : 11120
چهارشنبه، ۳۰ تير، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

ادامه پیشروی نیروهای یمنی در جبهه مرکزی البیضاء

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیروزی های میدانی خود در «البیضاء» جبهه مرکزی یمن توانستند بر بخش‌های وسیعی از شهر «ناطع» تسلط پیدا کنند.

ادامه پیشروی نیروهای یمنی در جبهه مرکزی البیضاء

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه  پیروزی های میدانی خود در «البیضاء» جبهه مرکزی یمن توانستند  بر بخش‌های وسیعی از شهر «ناطع» تسلط پیدا کنند.

بر همین اساس «روسیا الیوم»گزارش داد، ارتش یمن پس از کنترل بخش‌های وسیعی از ناطع به منطقه «بیحان» متعلق به استان «شبوه» در جنوب یمن نزدیک شدند.

علاوه بر این، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ازبه غنیمت گرفتن سلاح‌ و اموال بسیار طی نبردها ی صورت گرفته در  جبهه مرکزی با توجه به پیشروی سریع نیروهای یمنی در شهرهای «نعمان» و البیضاء  در ساعات گذشته خبر داد.

از سوی دیگر بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، العزی به تمسخر از «مزدوران» خواست که از ائتلاف متجاوز درخواست سلاح و پول بیشتری کنند زیرا باعث خوشحالی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن می‌شود.

حسین العزی افزود، جزئیات مربوط به این غنایم هنگفت جنگی متعاقبا اعلام خواهد شد.

در همین ارتباط «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیروزی‌های ارتش  یمن در جبهه‌های مختلف را تبریک گفت.

بر اساس گزارش «المسیره»، وی تصریح کرد، پیروزی و ایستادگی رزمندگان یمنی در جبهه‌های مختلف، برنامه‌های ائتلاف متجاوز برای ضربه زدن به امنیت، ثبات و وحدت یمن را نقش بر آب کرد.

خاطر نشان میگردد هتفه گذشته، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره عملیات اخیر ارتش این کشور در استان البیضاء معروف به «النصر المبین» جزئیاتی ارائه کرد. 

وی با بیان اینکه احیای گروه‌های تکفیری در چارچوب طرحی آمریکایی صورت گرفته، در این خصوص گفت: «گروه‌های تکفیری با فعالیت و تحرکاتشان سعی کردند به برخی از مناطق استان البیضاء برسند. ائتلاف متجاوز، تکفیری‌ها را به سلاح مجهز کرد و از آن‌ها پشتیبانی نمود تا ورود ده‌ها تن از تکفیری‌های خارجی را به مناطق مورد نظر تسهیل کند».
یحیی سریع ادامه داد: «جنگنده‌های متجاوز برای حمایت از این گروه‌های تکفیری در نبرد، بیش از ۱۶۱ بار حمله هوایی انجام دادند. برخی از ابزارهای گروه‌های تکفیری در حق مردم استان البیضاء جنایت‌ها انجام دادند از جمله اعدام که این مسئله ایجاب کرد دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح اقدام کنند».

این در حالیست که طی روزهای گذشته، القاعده با صدور بیانیه‌ای اعتراف کرد، در جنگ در البیضاء در کنار ائتلاف سعودی علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی جنگیده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!