شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۴:۲۰
دفاعی نظامی - کد خبر : 10452
دوشنبه، ۳۱ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

ادامه دار بودن ساخت وتولید ناوشکن

معاون هماهنگ کننده ارتش:ناوشکن دنا چهارمین ناوشکن تولیدشده و ارتقا یافته از کلاس ناوشکن جماران است که در سازمان صنایع دریایی وزارت‌ دفاع ساخته شده است

ادامه دار بودن ساخت وتولید ناوشکن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت: پروژه ساخت ناوشکن‌ها، ناو‌های موشک‌انداز، زیردریایی‌های کلاس فاتح و غدیر و دیگر پروژه‌ها در نیروی دریایی همچنان ادامه خواهد داشت.

به نقل از روابط عمومی ارتش ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به الحاق ناوشکن دنا و ناو مین‌شکار شاهین به نیروی دریایی ارتش ایران، بیان کرد: ناوشکن دنا چهارمین ناوشکن تولیدشده و ارتقا یافته از کلاس ناوشکن جماران است که در سازمان صنایع دریایی وزارت‌ دفاع ساخته شده است.

وی با اشاره به مدت زمان ساخت ناوشکن دنا افزود: از ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ که فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) جهت الحاق ناوشکن جماران به بندرعباس تشریف آوردند، تدبیر فرمودند روند ساخت ناوشکن‌های جدیدتر باید ادامه یابد تا نیازمندی به ساخت ناوشکن در نیروی دریایی ارتش برطرف شود و ما دیگر دست نیاز به سوی سایرین دراز نکنیم؛ خوشبختانه امروز به دست توانمند متخصصان داخلی، چهارمین فروند از شناور کلاس جماران ساخته شده و مأموریت خود را آغاز کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه طبیعتاً هر یک از ناوشکن‌های ساخته شده نسبت به نمونه قبلی برتر‌ی‌هایی دارد، افزود: این ناوشکن نیز در حوزه سرعت و قدرت پیشران، سلاح و سامانه، سامانه راداری و سونار،  ارتباطات، شعاع عملیاتی و پذیرش بالگرد و... نسبت به نمونه‌های قبلی دارای برتری‌هایی است.

امیر دریادار سیاری با  تاکید بر اینکه ارتقای توان دفاعی در جهت برقراری امنیت و ارسال پیام صلح  و دوستی به کشورهای منطقه است، عنوان کرد: ما با افزایش توان دفاعی خود، این پیام را به دنیا مخابره می‌کنیم که می‌توانیم به خوبی از خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند که متعلق به ملت‌های منطقه است، دفاع کنیم و نیازی به حضور هیچ بیگانه‌ای در منطقه نیست.

وی سپس در خصوص ناو مین‌شکار شاهین گفت: ناو شاهین برای نخستین بار و به همت متخصصان نیروی دریایی و وزارت دفاع ساخته شده است و از توانمندی مقابله با مین در عرصه دریاها برخوردار است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان خاطرنشان کرد: پروژه ساخت ناوشکن‌ها، ناو‌های موشک‌انداز، زیردریایی‌های کلاس فاتح و غدیر و دیگر پروژه‌ها در نیروی دریایی همچنان ادامه خواهد داشت.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!