جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۳۲
يكشنبه، ۰۲ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

اخراج کارمندان؛ اینبار گریبان‌گیر گوگل

آلفابت ، شرکت مادر گوگل از اخراج بی سابقه کارمندان خود در سراسر دنیا خبر داد ، این شرکت حدود شش درصد از کارمندان خود که چیزی معادل 12 هزار نفر می شود را اخراج کرد.

اخراج کارمندان؛ اینبار گریبان‌گیر گوگل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، شرکت آلفابت در زمان فوق حساس خود که در حال رقابت با دیگر شرکت های آمریکایی و جهانی است، بر اثر فشار های ناشی از رکود اقتصادی  مجبور به انجام این کار شده است. آلفابت مستقیما با مایکروسافت در حال رقابت بر سر هوش مصنوعی است.

این در حالی است که رقیب آمریکای اش در حال حاضر در حوزه هوش مصنوعی به جایگاهی رسیده است که میتواند با نوشتن هر چیزی درون یک کادر ، شروع به تولید کند ، همین موضوع باعث شده تا این شرکت احساس کند در این زمینه عقب افتاده است و ببیند رقیبش در حال پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی است.

گفتنی است که تقریبا تمامی شرکت های حوزه تکنولوژی در حال رقابت بایکدیگر هستند تا بتوانند در زمینه فناوری و اللخصوص هوش مصنوعی به پیشرفت های زیادی برسند و سریع تر از رقبایشان به مردم خدمات رسانی کنند.

حتی خود شرکت ماکروسافت هفته گذشته مجبور شد 5 درصد از کارکنانش را که معادل 10 هزار نفر می باشد را از سراسر دنیا اخراج کند ، تا به نوعی نشان دهد رکود اقتصادی آنها را نیز تهدید کرده است ، اطلاعات منتشر شده از سوی ماکروسافت نشان می دهد که بیشتر تمرکز این شرکت بر روی هوش مصنوعی است تا در تمامی محصولاتش این موضوع را لحاظ کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت طی دوسال گذشته کارهی بسیار بزرگی برای این شرکت انجام داده و در زمینه استخدای نیز طی دوسال گذشته رشد بسیار سریعی داشته ، اعلام کرد که تبعات تصمیم اخراج برخی از کارمندان را به عهده می گیرد.

درواقع ساندار پیچای در سال 2019 عهده دار مسئولیت مدیرعاملی شرکت آلفابت شد و در همان زمان اعلام کرد که گوگل آماده است تا به کاربران ، طراحان و کسب و کارها کمک کند و با همچنین با کمک هوش مصنوعی فرصت مهمی پیش روی محصولاتش بگذارد .

دو منبع آگاه به رویترز خبر دادند که این شرکت قرار است با کمک چند شرکت خصوصی دیگر در زمینه هوش مصنوعی ، محصولی به کاربرانش عرضه کند و به احتمال خیلی زیاد این رویداد مهم در بهار سال 2023 محقق می شود.

سوزانا استریتر، تحلیلگر شرکت "هارگریوز لنزداون" در رابطه با این موضوع گفت: بخش تبلیغات موتور های جستجوی گوگل و یوتیوب روندی روبه رشد دیگر ندارد ، درواقع رشد این قسمت دیگر مانند سابق نیست با اینکه در دوران پساکرونا هستیم و انتظارات از این بخش بیشتر است.

شرکت آلفابت هنوز اعلام نکرده است که قصدی برای دادن پاداش پایان خدمت به افراد اخراج شده دارد یا خیر ، چرا که مایکروسافت اعلام کرد که هفته گذشته با اخراج بیش از 10 هزار نفر باید به آنها بسته پاداش پایان خدمت بدهد و رقم برآورد شده نیز حدود 1 میلیارد دلار است.

شرکت آلفابت به کارمندان آمریکایی اخراج شده خود اطلاع داد که بسته پایان خدمات آنها که شامل خدمات ، مراقبت های درمانی به مدت شش ماه و همینطور حمایت های مهاجرتی تعلق می گیرد و به زودی به این کار رسیدگی می کند.

یکی از کارکنان این شرکت که بنظر می رسد در بخش مرورگر کروم گوگل مشغول به کار بوده در توییتر نوشت : با اینکه صاحب موقعیت مدیریتی در این شرکت بودم ، اخراج شدم و ایمیلی برای من ارسال شد که نشان میداد من دیگر حق کار کردن در شرکت آلفابت را ندارم.

بنظر می رسد گوگل برخلاف سال های گذشته خود ، پاداش یک سال کار در این شرکت را هنوز به کارکنان خود نداده است ، این در حالی است که سال های گذشته در شروع سال جدید این پاداش را به حساب کارمندانش واریز می کرد ، گفته می شود که این شرکت اعلام کرده در ابتدا به کارکنان واجد شرایط پاداش سال قبل را واریز می کند و باقی کارکنان این شرکت نیز در طی ماه های آینده پادش خود را دریافت می کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!