شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۶:۳۹
خاورمیانه - کد خبر : 12157
يكشنبه، ۱۴ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

اخبار ضد و نقیض از تصرف ولایت پنجشیر

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: «تقریباً تمام قلمرو های ولایت پنجشیر در افغانستان در حال حاضر تحت کنترل طالبان است. سخنگوی جبهه پنجشیر با تکذیب این ادعا گفت که نیروهای طالبان از ولایت پنجشیر بیرون رانده شده و بسیاری از آنها به اسارت گرفته شده اند.

اخبار ضد و نقیض از تصرف ولایت پنجشیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در حالی که درگیری‌ها در ولایت «پنجشیر» وارد پنجمین روز خود شده است، سخنگوی طالبان عصر امروز(14 شهریور) به وقت تهران مدعی شد که تقریباً تمام قلمرو های ولایت پنجشیر در افغانستان را تحت کنترل درآورده است.

محمد سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان مدعی شد: «تقریباً تمام نقاط پنجشیر تحت کنترل نیروهای ماست

این در حالی است که «فهیم دشتی»، سخنگوی جبهه پنجشیر با تکذیب این ادعا گفت که نیروهای طالبان از ولایت پنجشیر بیرون رانده شده و بسیاری از آنها به اسارت گرفته شده اند. او روز یکشنبه در توییتی نوشت که جنگجویان جبهه پنجشیر حدود 600 نیروی طالبان را کشته‌اند.

«بلال کریمی»، معاون «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان نیز پس‌گرفتن شهرستان «پریان» و کشته، تسلیم و اسیر شدن دست‌کم یک‌هزار نیروی این گروه توسط جبهه‌ پنجشیر را تکذیب کرد.

بلال کریمی گفت که طالبان به جز شهر بازارک، مرکز پنجشیر و شهرستان رخه، سایر نقاط این ولایت را در کنترل دارند.  معاون سخنگوی طالبان تأکید کرد که عملیات پاکسازی در پنجشیر ادامه خواهد داشت و افراد این گروه در حال پیشروی بیشتر هستند.

احمد مسعود، فرمانده جبهه پنجشیر نیز روز گذشته در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که مبارزه‌ی آنان به‌خاطر «خدا، آزادی و عدالت» است و هیچ گاهی از این مبارزه دست نمی‌کشند. فرمانده جبهه پنجشیر تاکید داشت: «شکست تنها وقتی اتفاق می‌افتد که از مبارزه‌ی برحق خویش دست بکشید و خسته شوید.»

«قاری یوسف احمدی» از دیگر سخنگویان طالبان  نیز در خصوص مخالفت «احمد مسعود» رهبر جبهه پنجشیر، با حضور و مشارکت در دولت آتی افغانستان، مدعش شد: «دلیل مخالفت مسعود با پیشنهاد طالبان، این است که وی جایگاه و موقعیت ویژه‌ای دریافت نکرده است، زیرا طالبان آن‌چه به مقامات سایر ایالت‌ها ارائه داده بود، به او پیشنهاد کرده است.»

این درحالی است که، احمد مسعود گفته بود که طالبان پیشنهاد «اختصاص دو کرسی برای "جبهه مقاومت ملی "در دولت آتی» را ارائه کرده است. «پیشنهادی که ما حتی به آن فکر نکردیم».

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!