جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۲:۰۵
علم و فناوری جهان - کد خبر : 17257
دوشنبه، ۲۴ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

اخبار خودرو

از دادن پاداش به کارکنان توسط بنز تا پیشرفت تکنولوژی در خودروهای بی ام و ، تویوتا و ... و پشت سر گذاشتن تسلا توسط مرسدس بنز.

اخبار خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، شرکت مرسدس بنز بیش از دو دهه است که با پرداخت پاداش، از زحمات کارکنان خود تقدیر می‌کند. سال قبل این خودروساز بزرگ آلمانی 6 هزار یورو به‌عنوان «نماد قدردانی» به حدود صد هزار نفر از پرسنل خود پرداخت کرد. 

با توجه به افزایش سود کمپانی در سال 2022، اشتوتگارتی‌ها امسال دست‌ودلبازتر شده‌اند و به هر یک از کارمندان خود 7300 یورو پاداش پرداخت خواهند کرد. این رقم معادل چیزی در حدود 350 میلیون تومان می‌شود.

طرح پرداخت پاداش مرسدس بنز از سال 1997 اجرا می‌شود. آن‌طور که این شرکت اعلام کرده است، تقریباً 93 هزار نفر از پرسنل واجد شرایط دریافت پاداش سال 2022 هستند.

مرسدس بنز سریع‌تر از تسلا مجوز استفاده از فناوری خودران سطح 3 را دریافت کرد

براساس توافقات حاصل‌شده با دپارتمان وسایل نقلیه موتوری ایالت نوادا، مرسدس بنز خواهد توانست تکنولوژی خودران خود را به خیابان‌های این ایالت بیاورد.

 البته مدل‌های مجهز به این تکنولوژی، باید دارای پلاک مخصوص باشند. روند صدور این پلاک‌ها از دو هفته آینده شروع خواهد شد. با این کار، مرسدس بنز به اولین خودروسازی تبدیل می‌شود که سطح سوم از فناوری خودران را در آمریکا ارائه می‌کند. بااین‌حساب می‌توان گفت که مرسدس در این زمینه از تسلا نیز پیشی گرفته‌ است.

افزایش قدرت موتور با خرید اشتراک؛ روش عجیب مرسدس بنز برای افزایش درآمد

اخیراً غول خودروسازی آلمانی خدمات اشتراکی افزایش قدرت موتور را در اختیار مالکان خودروهای الکتریکی قرار داده است. مشتریان می‌توانند با خرید اشتراک مرسدس بنز به مبلغ 1200 دلار در سال، شتاب خودروهای برقی این برند را به میزان 0.8 تا 1.0 ثانیه افزایش دهند.

پیش از مرسدس بنز، رقیب این شرکت یعنی بی ام و خدمات پولی را به مشتریان خود عرضه کرده بود. این شرکت برخی آپشن‌های رفاهی را به‌صورت اشتراکی عرضه می‌کرد. به‌طور مثال مشتری برای در اختیار داشتن آپشن گرم‌کن صندلی بایستی مبلغی را به‌طور ماهانه یا سالیانه به این شرکت پرداخت می‌کرد.

پادشاهی تویوتا بر صنعت خودروسازی جهان تمدید شد؛ پیروزی سنگین نسبت به فولکس واگن و G

تویوتا با ثبت رکورد تحویل تقریباً 10.5 میلیون خودرو، به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال 2022 دست پیدا کرد. این کمپانی ژاپنی با وجود مشکلات زیاد در زنجیره تأمین موفق شد با عبور از تمامی رقبا، از این عنوان دفاع کند. 

این رقم در مقایسه با سال 2021 افتی 0.1 درصدی دارد. این درحالیست که فولکس واگن با قریب به 1.5 میلیون دستگاه (به اندازه کل نیاز بازار خودرو ایران) کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است و جنرال موتورز نیز در رده سوم قرار دارد.

با آنکه تویوتا پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال 2022 به‌حساب می‌آید، اما در ایالات متحده این شرکت قافیه را به جنرال موتورز واگذار کرده است. طبق آمار، در سال 2022 این خودروساز بزرگ آمریکایی 2,274,088 خودرو راهی بازار کرده؛ حال آنکه فروش تویوتا در همین مدت برابر با 2,108,458 دستگاه بوده است.

اقدام زیبای تویوتا برای حمایت از مشتریان جوان؛ بازسازی فنی مدل‌های قدیمی GT86

نسل اول تویوتا 86 در سال 2011 معرفی شد. این خودرو که در بازار ایران نیز حضور دارد، با هدف جذب جوانان و افرادی که خواهان تجربه هیجان با یک بودجه محدود هستند، توسعه پیدا کرد. تویوتا برای پشتیبانی از این مدل محبوب، اخیراً طرحی را با نام 86Re:Project شروع کرده است. در این طرح، مهندسان تویوتا تمامی قطعات مکانیکی خودرو را بازبینی و در صورت نیاز، آن‌ها را با قطعات نو تعویض می‌کنند.

تویوتا می‌گوید با اجرای این طرح، عملکرد کوپه اسپرت 86 همانند روزهای اول می‌شود و رانندگان خواهند توانست حس نو بودن را به‌طور کامل تجربه کنند. این کمپانی تأکید دارد پس از مراجعه مشتریان، خودروهای آن‌ها برای کشف کوچک‌ترین ایرادات با دقت بررسی خواهد شد.

رانندگی بدون دخالت دست؛ ب ام و X5 و X6 با فناوری خودران سطح 2+ معرفی شد

ب ام و از نسخه فیس‌لیفت دو کراس‌اوور X5 و X6 رونمایی کرد. این نسخه به‌عنوان مدل 2024 راهی بازار خواهد شد. طبق روال مرسوم در بین خودروسازان آلمانی، نسخه فیس‌لیفت این دو خودرو نیز تغییرات زیادی ندارد و طراحان به بازنگری‌های جزئی در نمای بیرونی بسنده کرده‌اند

اما X5 و X6 مدل 2024 در زیر پوسته تغییرات بیشتری دارند و از قدرت بیشتر و عملکرد بهتری برخوردار هستند. ب ام و فیس‌لیفت X5 و X6 را به فناوری خودران سطح 2+ مجهز کرده است. با تکیه بر این فناوری و آپشن «دستیار اتوبان» راننده می‌تواند حین رانندگی در اتوبان، دست‌های خود را از روی فرمان بردارد.

تویوتا گرند هایلندر معرفی شد؛ یک شاسی‌بلند هشت نفره با کابین لوکس و امکانات بالا

مشخصات بالاترین نسخه

1.  362 اسب بخار

2. 542 نیوتن متر گشتاور

3. شتاب صفر تا صد 6.3 ثانیه

ب ام و M3 CS 2024 معرفی شد؛ یک سوپرسدان خانوادگی با 543 اسب بخار قدرت

1. موتور 3 لیتری شش سیلندر توئین توربوی خطی

2. 650 نیوتن متر گشتاور

3. حداکثر سرعت 303 کیلومتر در ساعت

4. شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه

5. گیربکس اتوماتیک

6. چهارچرخ متحرک

قیمت پایه: 118.700 دلار

سامسونگ از نسخه BMW گلکسی S23 اولترا رونمایی کرد

سامسونگ سال گذشته غول کره‌ای از نسخه مرسدس بنز گلکسی S22 اولترا رونمایی کرده بود و حالا به سراغ یک شرکت خودروسازی آلمانی دیگر، یعنی بی‌ام‌و (BMW) رفته تا گوشی گلکسی S23 اولترا BMW M Edition را معرفی کند.

نسخه BMW M گلکسی S23 اولترا نسبت به نسخه‌های اصلی آن کمی گران‌تر هستند به‌طوری که این دستگاه در کره جنوبی با قیمت حدود 1373 دلار فروخته می‌شود. 

همچنین باید اشاره کرد که این دستگاه با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و فقط 1000 نسخه از آن تولید خواهد شد.

برای مقایسه، نسخه اصلی گلکسی S23 اولترا با همین پیکربندی رم و حافظه داخلی برچسب قیمت 1268 دلاری را به همراه دارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!