پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۰۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17300
چهارشنبه، ۰۳ اسفند، ۱۴۰۱ - ۷:۰۰

احتمالا مکرون استعفا دهد

یکی از نشریه های انگلیسی نوشت ، با توجه به تصمیمات ضعیف و همینطور جایگاه و موضع مکرون ، احتمال اینکه عرصه بر او تنگ شود و استعفا دهد بسیار بالاست.

احتمالا مکرون استعفا دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، نشریه انگلیسی دیلی‌تلگراف در طی گزارشی شروع به بررسی آینده سیاسی فرانسه کرد و به طوره ویژه در رابطه با مکرون ، رئیس جمهور وقت فرانسه نوشت.

دیلی تلگراف نوشت : این موضوع که مکرون تزلزل پیدا کرده و به جایگاه او خیلی نمی توان اطمینان داشت درست است ، حدودا سه ماه پیش بود که شایعه استعفای او در پاریس منتشر شده بود و شایعات به گوش رسید دلیل این استعفا را عدم اعتماد مجلس ملی فرانسه به مکرون عنوان کرده بودند و همین موضوع باعث مایوس شدن رئیس جمهور فرانسه شده است.

این دقیقا یکی از نشانه های تنزل جایگاه او نسبت به دور اول ریاست جمهوری اش می باشد. در آن زمان ، حزب مکرون دست بالاتر را داشت و حدود ۳۵ کرسی را شامل می شد.

شنیده ها حاکی از آن است که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه حتی موارد مربوط به برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری را نیز بررسی می کند و شاید جزو برنامه های او تا به الان نیز قرار گرفته باشد.

دیلی تلگراف معتقد است که "مساله این طور نیست که ماکرون از  کسب پیروزی راحت در چنین انتخاباتی اطمینان کامل داشته باشد؛ طرح ناشیانه اصلاحات بازنشستگی مکرون واکنش های زیادی در پی داشت و این هم یکی دیگر از تصمیمات اشتباه او بود ، مساله این است که او مانند ژنرال دوگل در سال ۱۹۶۹، که ترجیح داد استعفا دهد تا اینکه با نخست وزیر مخالف حزب خود همزیستی کند او ترجیح میداد با افتخار استعفا دهد. البته همزیستی مسالمت آمیز هم د تاریخ فرانسه وجود داشته ، مثلا همزیستی که فرانسوا میتران در سال‌های ۱۹۸۶-۱۹۸۸ با ژاک شیراک داشت و خود شیراک هم بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به اجبار با لیونل جوسپن سوسیالیست همراه بود.

بر اساس این مسئله به وجود آمده که احتمال کناره گیری مکرون از سمت خود زیاد شده است و همینطور احتمال جانشین شدن مارین لوپن ، راست افراطی هم وجود دارد. و هر دو مسئله بایکدیگر پیش کشیده شده است.

در حال حاضر فرانسه درگیر قطبی‌شدگی، مالیات‌های بالا، غرق در بدهی و با زیرساخت‌ها، نظام آموزشی و خدمات بهداشت و درمان ضعیف سر و کله می زند ؛ کشوری که یا قادر به کاستن از سرعت ورود ناخواسته مهاجران نیست و یا نمی‌تواند مثل همسایه آلمانی خود شهروندان جدیدش را جامعه‌پذیر کند. و فشار ها بر دولت بسیار زیاد شده است .

قطعا مکرون معتقد است که هیچ کس نمی تواند به خوبی او در ۵ سال آینده عمل کند ، در حال حاضر او فقط ۵۰ سال سن دارد و نمی‌تواند یک دوره دیگر بماند ، بدیهی است که در فرانسه نیز هیچ رئیس جمهوری نمی تواند بیش از دو دوره متوالی در مسند ریاست جمهوری بماند ، بنابر این بعد از یک وقفه ۵ ساله ، او می تواند بار دیگر برای ریاست جمهوری خود را معرفی کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!