چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۰:۲۸
بین الملل - کد خبر : 6336
پنجشنبه، ۲۵ دي، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

احتمال کم برکناری ترامپ تا پیش از تحلیف بایدن

رهبر جمهوری‌خواهان سنا با اشاره به وقت‌گیر بودن فرایند استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور آمریکا احتمال وقوع آن را تا قبل از تحلیف رئیس‌جمهور منتخب پائین دانست.

احتمال کم برکناری ترامپ تا پیش از تحلیف بایدن

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، سناتور میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای ایالات متحده می‌گوید احتمال برکناری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از طریق استیضاح، قبل از تحلیف جو بایدن را رد کرد.

مک‌کانل بامداد پنجشنبه بعد از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه‌ای، اظهار داشت: هیچ شانسی در رابطه با بررسی جدی استیضاح و برکناری ترامپ در مجلس سنا قبل از تحلیف بایدن وجود ندارد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، وی درباره این موضوع گفت که فرایند بررسی طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا، با اولین جلسه معمول سناتورها بعد از دریافت طرح از سوی مجلس نمایندگان شروع می‌شود.

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه بیان کرد: در تاریخ مجلس سنا سه بار جلسات استیضاح رؤسای جمهور را برگزار شده است که آن جلسات به ترتیب ۸۳ روز، ۳۷ روز و ۲۱ روز طول کشیدند. در صورتی که مجلس سنا همین هفته روند بررسی را آغاز کند و جلو ببرد، تا وقتی که دوره ترامپ به پایان برسد هیچ حکم نهایی صادر نخواهد شد.

مک‌کانل افزود: این تصمیمی نیست که من بگیرم، واقعیت است. جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب نیز هفته قبل گفت که تحلیف او در تاریخ بیستم ژانویه، سریعترین مسیر برای اعمال هرگونه تغییر در ریاست‌جمهوری است.

وی در اظهاراتی که بیشتر شبیه بهانه آوردن برای عدم آغاز روند استیضاح ترامپ در مجلس سنا بود، اذعان کرد: بر این باورم که به نفع کشور ماست که کنگره و شاخه اجرایی در این هفت روز آینده کاملا روی تسهیل اجرای تحلیف ایمن و انتقال منظم قدرت به دولت بایدن وقت بگذارد.

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب طرح استیضاح مجدد ترامپ او به اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شد که در دوره حضورش در کاخ سفید، دو بار استیضاح می‌شود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که دومین استیضاح ترامپ به عزل او از قدرت منجر نمی‌شود و وی دوران ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان خواهد رساند، زیرا عزل او از قدرت مستلزم رأی آوردن طرح استیضاح در مجلس سنا است که احتمال رأی‌گیری در این مجلس پیش از مراسم تحلیف کم است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!