پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۱:۲۸
فناوری - کد خبر : 4823
يكشنبه، ۲۹ تير، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

احتمال جریمه 26 میلیارد دلاری اپل توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا سعی داد با دسترسی به اطلاعات 400 شرکت به شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل، آمازون و گوگل نشان دهد انها تحت نظر هستند

احتمال جریمه 26 میلیارد دلاری اپل توسط اتحادیه اروپا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، در اوایل هفته گذشته دادگاهی در اتحادیه اروپا در خصوص پرداخت 13.9 میلیارد دلار مالیات اپل به دولت ایرلند، به نفع این شرکت فناوری رای داد. اما اکنون به نظر می رسد اپل هنوز با چالش هایی در این اتحادیه روبرو است و احتمالا به دلیل تحقیقات درباره دستیار صوتی خود مجبور شود 26 میلیارد دلار غرامت پرداخت کند. 
 
400 شرکت در حال بررسی هستند

ماگرت وستاگر رئیس کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا که تحقیقات درباره پرونده مالیات های پرداخت نشده اپل به دولت ایرلند را انجام داده بود، اکنون مشغول بررسی اطلاعات 400 شرکت است تا هرگونه اختلال و اشتباهی درخصوص دستیارهای صوتی از جمله سیری، گوگل اسیستنت و آلکسا (متعلق به آمازون) را بررسی کند. درصورت رصد هرگونه مشکلی در این دستیارهای صوتی، شرکت های توسعه دهنده آنها با اتهامات آنتی تراست(ضد انحصار) روبرو می شوند. در گذشته چنین تحقیقاتی در حوزه آنتی تراست به وضع جریمه های چند میلیارد دلاری در صنایع مختلف از جمله انرژی ، امور مالی و حتی داروسازی منجر شده است. 
 
10 درصد از درآمد جهانی جریمه شرکت های متخلف

به بیان دیگر، اتحادیه اروپا سعی داد با دسترسی به اطلاعات 400 شرکت به شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل، آمازون و گوگل نشان دهد انها تحت نظر هستند. شرکت هایی که قوانین مربوط به رقابت در حوزه دستیارهای صوتی را نقض کنند با جریمه ای معادل 10 درصد درآمد جهانی شان روبرو می شوند. با توجه به درآمد 260 میلیارد دلاری اپل در سال گذشته، احتمالا این شرکت با جریمه ای 26 میلیارد دلاری مواجه شود. تحقیقات اتحادیه اروپا از دستیار های صوتی با توجه به انبوه اطلاعات مربوط به اینترنت اشیاء و عرضه کالاهای هوشمند به بازار انجام می شود. 
 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!