پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۴۶
سیاست - کد خبر : 3027
پنجشنبه، ۰۷ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

احتمال برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه برای مبارزه با کرونا

رئیس‌جمهور اعلام کرد: امروز نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کرده‌ایم که امیدواریم با آن موافقت کنند تا مبلغ یک میلیارد دلار را از این صندوق برداشت کنیم.

احتمال برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه برای مبارزه با کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت به منظور بررسی آثار شیوع بیماری کرونا اعلام کرد که دولت برای آن دسته از کسب و کارهایی که بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، مشروط بر اینکه کارگر و یا کارگران خود را در این دوره زمانی اخراج نکرده باشند، تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه دولت در کنار اقداماتی که در بخش بهداشت و درمان انجام داده در زمینه اقتصادی و معیشت مردم و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نیز فعال است و هیچکدام از اینها فدای دیگری نخواهند شد، گفت: رقم تسهیلاتی که برای این منظور اختصاص یافته است،  75 هزار میلیارد تومان است که با نرخ ترجیحی 12 درصد و دوره بازپرداخت دو ساله در اختیار مشمولان این طرح قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیماتی که در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ کردیم علاوه بر تصمیمات جلسه اقتصادی قبلی است که مقرر شد تسهیلاتی در اختیار چهار میلیون نفر قرار داده شود و نیز بسته‌ای معیشتی برای سه میلیون نفر درنظر گرفتیم.

رئیس جمهور همچنین اظهارداشت که کمک مورد نیاز بخش بهداشت و درمان و کمک 5 هزار میلیارد تومانی به صندوق بیمه، در مجموع رقمی یک میلیارد دلاری است که قرار است از صندوق توسعه ملی برداشت شود که نامه درخواست آن، تقدیم رهبر معظم انقلاب می شود.

وی در جلسه کمیته اقتصادی دولت، با اشاره به اینکه نیروهای مسلح، چهار هزار تخت برای بیماران احتمالی آماده کرده که تاکنون استفاده نشده است، گفت: تمام تخت‌های بیمارستانی کشور برای مقابله با بیماری کرونا آماده شده است، از این تخت‌ها هم حدود ۱۳ هزار تخت تاکنون استفاده نشده و ما یک رقم و عدد بسیار بالایی از تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های نقاهتگاهی استفاده نشده در اختیار داریم؛ من تشکر می‌کنم از یک برنامه ریزی بسیار خوبی که در این کشور انجام گرفته است.

روحانی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم هیچ کشوری شرایط کشور ایران را برای مقابله با بیماری کرونا داشته باشد که درحال حاضر در سخت‌ترین شرایطی که همه کشورهای دنیا با آن مواجه هستند ما حدود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی خالی را در اختیار داریم.

وی افزود: پزشکان و پرستاران ما هم که روزهای اولیه روند کار برای آن‌ها بسیار خسته کننده بود، با آماده کردن ۱۰ هزار پرستار جدید این مسئله را هم حل کردیم، امروز شرایط به گونه‌ای است که می‌توانند پرستاران ما طبق معمول در بیمارستان‌ها فعالیت خودشان را ادامه بدهند.

رئیس جمهور تاکید کرد: کار پزشکان و پرستاران بسیار ارزشمند، فوق العاده و مجاهدانه و فداکارانه است و از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم.

روحانی در عین حال از تشدید مقرارت برای فاصله گذاری اجتماعی در ۲ هفته آینده خبر داد و تاکید کرد: یکی از این مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی است تا بتوانیم تا حدود ۲۰ فروردین این مقررات را اجرا و اطمینان بیشتری برای شکستن زنجیره کرونا در کشورمان کسب کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای تجهیز بیمارستان‌ها و تأمین هزینه بهداشت و درمان به این بودجه نیاز داریم، اظهار داشت: مردم بدانند که دولت هم به سلامت آنها و هم به چرخش تولید و اقتصاد کشور توجه می‌کند.

روحانی با بیان اینکه ذخایر کشور به اندازه‌ای است که نیازهای اساسی مردم تأمین شود، گفت: در این زمینه شرایط ما از بسیاری از کشورهای جهان بهتر است، با وجود اینکه ما در فشار تحریم بودیم. کشورهای دیگر نه تنها در تحریم نیستند بلکه اتحادیه‌هایی دارند و منابع فراوانی در اختیار دارند. خوشبختانه کشور ما با آبرو در این مسیر پیش رفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: به لطف خدا و همراهی مردم هرچه سریع‌تر از این بلیه عبور خواهیم کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!