چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۸:۵۰
دفاعی - کد خبر : 6508
سه شنبه، ۳۰ دي، ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

اجرای عملیات ترکیبی مشترک برای ارزیابی مهارت نیروهای هوابرد نیروی زمینی ارتش

جانشین نزاجا: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی به منظور ارزیابی مهارت نیروهای هوابرد نزاجا، با به‌کارگیری یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیماهای سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز، با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد

اجرای عملیات ترکیبی مشترک برای ارزیابی مهارت نیروهای هوابرد نیروی زمینی ارتش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی با به‌کارگیری یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیماهای سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز صبح امروز با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.

وی افزود: عملیات مشترک هوابرد برای ارزیابی مهارت کارکنان تیپ قهرمان ۵۵ هوابرد طرح ریزی شده، که از پادگان سرزمینی مستقیما توسط هواپیماهای سی۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به منطقه هدف ترابری شده و در منطقه موردنظر فرود آمدند؛ سپس با به‌کارگیری ادوات زرهی شنیدار، ماموریت خود را برای تصرف اهداف در منطقه ساحلی آغاز کردند.

امیر سرتیپ نعمتی تصریح کرد: در پایان این عملیات عملکرد تیپ هوابرد در به‌کارگیری ادوات شنیدار و زرهی در منطقه هدف مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفتند.

جانشین فرمانده نزاجا ادامه داد: پشتیبانی و امنیت هوایی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش در اجرای ماموریت توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) انجام می شود.

وی با اشاره به هماهنگی بین نیروهای چهارگانه ارتش و تاثیر مهم آن در ارتقای توان دفاعی گفت: کارکنان تیپ ۵۵ روی زمین از ادوات تهاجمی شنیدار استفاده کرده و با تیپ مکانیزه‌ هجومی ما مشترک خواهند شد.

امیر سرتیپ نعمتی گفت: در این رزمایش عملیات مشترک در دو مرحله انجام می‌شود؛ مرحله اول تا فرود روی زمین و مرحله دوم بعد از فرود نیرو های واکنش سریع بر روی زمین انجام می شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: عملیات متحرک هوایی با هدف استفاده از بالگردهای شنوک و ۲۱۴ هوانیروز در دو بخش بر روی آب و در سطح و زیر سطح طرح ریزی و انجام شده و بدین ترتیب اهداف در عمق دریا و ساحل به طور همزمان منهدم شدند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!