چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۲:۵۰
ایران - کد خبر : 12829
دوشنبه، ۰۵ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

اتهام زنی های الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان علیه ایران

اتهام زنی های علی اف درحالی مطرح می شود که پیش از این در تاریخ 19 اردیبهشت ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو صراحتا اعلام کرد که کامیون های ایران در حال ارسال کالا به قره باغ نیستند

اتهام زنی های الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور آذربایجان در یک گفتگو درباره اتفاقات اخیر در مورد کامیون های ایرانی ادعاهایی بی اساس را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

الهام علی اف در این مصاحبه اظهار داشت : کامیون های ایرانی به طور غیرقانونی و منظم ، پیش از آزادسازی منطقه قره باغ از اشغال ارمنستان در سال گذشته به این منطقه وارد می شدند. این اولین بار نیست که کامیون های ایرانی به طور غیرقانونی به این منطقه وارد می شوند ، این اتفاق در دوران اشغال قره باغ مرتبا تکرار شد.

علی اف افزود : ما از آن اطلاع داشتیم ، اما طبعا اطلاعات واضحی در این مورد وجود نداشت ، با این حال ما نارضایتی مان را درباره ورود های غیرقانونی از طرق کانال های مختلفی ابراز کردیم اما این روند ادامه پیدا کرد. حتی پس از درخواست ما از ایران برای توقف این رویه ، حدود 60 کامیون ایرانی در بازه 11 آگوست تا 11 سپتامبر بدون مجوز به منطقه قره باغ وارد شده بودند.

از این رو ما به کنترل جاده هایی که از خاک آذربایجان می گذشت و کامیون های ایرانی عبور می کردند روی آوردیم و این قضیه متوقف شد. اگر آنها می خواهند از خاک آذربایجان استفاده کنند باید مالیات بدهند.

رئیس جمهور آذربایجان درباره رزمایش اخیر ایران در نزدیکی مرز آذربایجان گفت : این رخدادی بسیار تعجب برانگیز است ، هر کشوری می تواند در خاک خودش رزمایش انجام دهد و این حق مسلم آنهاست اما چرا حالا و چرا در مرز با ما؟

چرا رزمایش ها وقتی ارمنستان در منطقه های جبرائیل ، فضولی و زنگیلان بود انجام نمی شد؟ ، چرا این کار پس از اینکه ما این مناطق را پس از 30 سال آزاد کردیم انجام می شود؟

اتهام زنی های علی اف درحالی مطرح می شود که پیش از این در تاریخ 19 اردیبهشت ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو صراحتا اعلام کرد که کامیون های ایران در حال ارسال کالا به قره باغ نیستند. سفارت ایران عکس های منتشر شده منتسب به کامیون های ایرانی را رد کرده بود.

سفارت ایران در آذربایجان انتشار این مطالب را در جهت مخالفت با توسعه روابط بین دو کشور دانست که توسط گروه های مخالف توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان انتشار پیدا می کند.

همچنین سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از هشدار به شرکت های ایرانی که کامیون های سوخت خود را بدون مجوز به قره باغ فرستاده اند خبر داده بود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!