جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۴:۱۰
سه شنبه، ۲۰ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

اتهام رئیس سامسونگ برای استفاده غیرقانونی از آرامبخش

جی یی لی، رئیس گروه بزرگ سامسونگ در دادگاه به اتهام استفاده غیرقانونی از مواد کنترل شده، گناهکار شناخته شد.

اتهام رئیس سامسونگ برای استفاده غیرقانونی از آرامبخش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آزادی لی پس از اتهام اخیر وی مبنی بر رشوه، باعث افزایش انتظارات ناظران بازار از موج تصمیمات مهم سامسونگ و شرکت های وابسته به آن شد؛ از جمله تعیین محل کارخانه تراشه 17 میلیارد دلاری که قرار است در ایالات متحده راه اندازی شود.

به نقل از رویترز، مشکلات حقوقی لی امروز در دادگاه منطقه ای مرکزی سئول ادامه یافت، جایی که لی در اولین جلسه دادگاه، اقرار کرد که از سال 2015 تا 2020، 41 مرتبه داروی پروپوفول، آرام بخش مورد استفاده در بیهوشی، دریافت کرده است.

دادستان ها گفتند که مصرف این دارو ارتباطی با درمان قانونی نداشته است.

لی در دادگاه کوچک 15 نفره گفت: "این موضوع برای درمان اتفاق افتاد، اما من عمیقاً از آن پشیمانم و به شما اطمینان میدهم که دیگر این اتفاق نمی افتد."

او گفت که از زمان آزادی اخیرش از این دارو استفاده نکرده است.

به گفته وکیل وی، لی در ابتدا به دلیل فشار روانی از زمان بستری شدن پدرش در بیمارستان در سال 2014، اقدام به مصرف دارو کرد؛ که بعداً با رسوایی و محاکمه ای که منجر به محکومیت او شد، شدت گرفت.

دادستان ها به دنبال جریمه ای 75 هزار دلاری برای لی هستند. صدور حکم در ادامه همین ماه خواهد بود.

بر اساس قوانین کره جنوبی، مصرف کننده یک ماده کنترل شده که تصور می شود به صورت غیرقانونی مصرف شده است، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

کارکنان کلینیکی که لی در آنجا داروی آرامبخش دریافت می کرده، است در حالی که به طور جداگانه تحت محاکمه قرار گرفته اند، رخ دادن هرگونه تخلفی را رد کرده اند.

دادستان ها ابتدا در سال 2020 از این موضوع مطلع شدند اما به توصیه یک هیئت مستقل بررسی پرونده های قضایی، تحقیقات خود را در مارس 2021 متوقف کردند. آن ها تا همین اواخر به دنبال جریمه بودند تا اینکه گزارش دیگری از پلیس مبنی بر استفاده از داروهای آرامبخش باعث شد دادگاه دستور دادرسی را صادر کند.

از آنجا که احتمال سوء استفاده از پروپوفول کمتر از بسیاری از مواد کنترل شده دیگر است، بسیاری از موارد مشابه استفاده غیرقانونی مشاهده می شود که منجر به جریمه فرد خاطی می شوند.

لی در ماه ژانویه به اتهام رشوه خواری و اختلاس به 30 ماه زندان محکوم شد. او در ماه آگوست با درخواست دفتر ریاست جمهوری برای درک عمومی با این امید که لی به کشور در زمینه تولید "نیمه رساناها و واکسن ها" کمک خواهد کرد، از زندان آزاد شد.

پس از آزادی او، سامسونگ اعلام کرد که در سه سال آینده 200 میلیارد دلار در زمینه هایی مانند تراشه ها و داروهای بیولوژیکی سرمایه گذاری خواهد کرد.

لی به طور همزمان متهم به دستکاری قیمت سهام و تقلب در حسابداری مربوط به ادغام 8 میلیارد دلاری دو شرکت سامسونگ در سال 2015 می باشد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!