پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۵۱
سیاست - کد خبر : 9031
سه شنبه، ۰۷ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

اتهام بزرگ به حسن روحانی ؛ آمریکا برای ترور سردار سلیمانی از نهاد ریاست جمهوری گرا گرفت

فردای ترور سردار سلیمانی ترامپ مصاحبه کرد و گفت که آمادگی مذاکره با ایران را داریم

اتهام بزرگ به حسن روحانی ؛ آمریکا برای ترور سردار سلیمانی از نهاد ریاست جمهوری گرا گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، انتشار فایل صوتی از محمدجواد ظریف سوژه بحث برنامه "جهان آرا" شده بود که شب گذشته به صورت زنده روی آنتن شبکه افق سیما رفت. در این برنامه داریوش سجادی به عنوان فعال رسانه ای اظهارات جنجالی را مطرح کرد و به نوعی حسن روحانی را به گرا دادن به آمریکایی ها برای ترور سردار سلیمانی متهم نمود.

نظامیان به دیپلماسی موضع قدرت دادند

سجادی در بخشی از صحبت های خود راجب بازگشت آمریکا به برجام گفت: شما وقتی توانستید آمریکا را به برجام برگردانید که سانتریفیوژها را به غنی سازی 20 درصد رساندید. وقتی از موضع قدرت وارد می شوید و نظامیان بستر ساز می شوند شما حرفی برای گفتن دارید. نه اینکه بیایید دوگانه ای را ترسیم کنید و بگویید که مطابعت ما از سردار سلیمانی باعث شده بود دست ما بسته شود.

وی افزود: این حرف خیلی مهم است، درواقع می گوئید که اگر یک صدم این حرف توسط نهادی که این فایل صوتی را بیرون داده پیش از این به طرف آمریکایی منتقل می شد که مانع ارتباط بین ایران و آمریکا سردار سلیمانی و فعالیت های ایشان است یعنی اصلی ترین بهانه و گرا دادن به آمریکا برای ترور سردار، کما اینکه شما دیدید این اتفاق هم افتاد.

این فعال سیاسی و رسانه ای در ادامه بیان کرد: من آن روزی که سردار ترور شد در تهران بودم، ساعت 4 صبح بود که یکی از دوستان من در اتاق فکری در آمریکا با من تماس گرفت و خبر ترور سردار سلیمانی را داد. و به من گفت که اینطور که اطلاع داده شده گرای ترور شهید سلیمانی از نهاد ریاست جمهوری داده شده است.

ترامپ پس از ترور سردار سلیمانی خواستار مذاکره شد

سجادی بار دیگر با اشاره به فایل صوتی ظریف گفت: حالا اگر از حرف دوستان من چشم پوشی کنیم، اگر این صحبت هایی که آقای ظریف کرده اند آن موقع گرای لازم داده شده بود که این مسئله زمانی حل می شود که مطابعت و حضور سردار سلیمانی مانع نباشد. شما ببینید فردای ترور سردار سلیمانی ترامپ مصاحبه کرد و گفت که آمادگی مذاکره با ایران را داریم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که گفت سند شما برای این ادعا که گرای ترور سردار سلیمانی از نهاد ریاست جمهوری داده شد چیست، اظهار داشت: این خبر را دوستان من در اتاق فکری در آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی به من دادند و سندی به آن صورت ندارم، اما شما توجه کنید الان که می گویند حضور قاسم سلیمانی مانع از مذاکره با آمریکا بوده اگر آن زمان حداقلی از این صحبت ها به طرف آمریکایی گفته شده باشد یعنی می گویند که قاسم سلیمانی را حذف کنید.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!