چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۱:۳۱
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 13634
چهارشنبه، ۱۲ آبان، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

اتریوم، رکورد خود را شکست

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، با افزایش قیمت بیت کوین و اخبار پذیرش گسترده تر بلاک چین، به بالاترین سطح قیمتی خود رسید.

اتریوم، رکورد خود را شکست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، توکن اتر که زیربنای شبکه بلاک چین اتریوم است، تا 4643 دلار افزایش یافت و از 4600 دلار روز قبل گذشت. سود هفته این رمزارز به بیش از 10 درصد رسید.

به نقل از رویترز، طی روزهایی که بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، به رکورد 67,016 دلار در این ماه رسید، توکن های دیگر در لایه پایه شبکه های بلاک چین، معروف به شبکه های لایه 1، با شیب زیادی، افزایش قیمت پیدا کردند.

دنی چونگ، مدیر اجرایی پلتفرم ردیابی دارایی های غیرمتمرکز "Tranchess" که انتظار دارد در این سه ماهه سود بیشتری داشته باشد، گفت: « بازار کریپتو در حال حاضر بر پایه احساسات و ریسک بالا در حال حرکت است.»

ارزش بیت کوین در سال جاری حدود 117 درصد افزایش یافت، در حالی که ارزش اتر شش برابر شده است.

رایان راباگلیا، مدیر عامل و رئیس تجارت جهانی در پلتفرم دارایی دیجیتال "OSL"، اشاره کرد: «از زمان برگشت بازار در پایان سپتامبر، ارزش اتر همسو با بیت کوین و سایر رمزارزهای بزرگ در حال افزایش است.»

وی افزود: «اتریوم برنده آشکار توکن های لایه‌ 1 بوده است. ما معتقدیم که تغییری اساسی در افزایش روحیه بالقوه بازار، بوجود خواهد آورد. اتریوم همچنان به عنوان رمزارز اصلی درپلتفرم NFT و اکوسیستم متاورس، ایفای نقش می کند.»

جریان مداوم اخبار در مورد پذیرش ارزهای دیجیتال توسط بانک‌ها، رشد توکن‌های غیرقابل تعویض در پلتفرم‌های بازی مجازی، راه‌اندازی صندوق‌های ETF ایالات متحده مبتنی بر معاملات آتی بیت‌کوین و نیاز سرمایه‌گذاران به تنوع در یک محیط با نرخ بهره نامشخص، باعث افزایش ارزش چندین رمزارز شده است، مانند: بیت کوین و اتر.

توکن‌های کوچک‌تر نیز پس از تغییر نام تجاری فیسبوک به متا برای تمرکز بر ساخت "متاورس"، یک محیط مجازی مشترک، شاهد افزایش علاقه‌مندی کاربران بودند.

بزرگترین بانک استرالیا، "Commonwealth Bank of Australia"، روز چهارشنبه اعلام کرد که اولین بانک در این کشور خواهد بود که خدمات ارز دیجیتال را به مشتریان خود ارائه می دهد.

به گفته محقق دارایی‌های دیجیتال، "CryptoCompare"، دارایی‌های تحت مدیریت در سرمایه‌گذاری دیجیتال در ماه گذشته 45/5 درصد افزایش یافت و به رکورد 74/7 میلیارد دلار رسید. کل این دارایی ها برای محصولات مبتنی بر بیت کوین 52/2 درصد رشد کرد و به 55/2 میلیارد دلار رسید. در حالی که دارایی های مبتنی بر اتریوم 30 درصد افزایش یافت و به 15/9 میلیارد دلار رسید که بالاترین رکورد برای هر دو رمزارز محسوب می شود.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!