جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۴:۵۰
بین الملل - کد خبر : 2782
جمعه، ۲۳ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

اتحادیه اروپا ۲۰۰۰ یورو برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان از یونان مشوقه مالی تصویب کرد

اتحادیه اروپا اعلام کرده به پناهجویانی که در اردوگاه‌های یونان مستقرند ۲۰۰۰ یورو برای بازگشت داوطلبانه به کشورشان ارائه خواهد کرد.

اتحادیه اروپا ۲۰۰۰ یورو برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان از یونان مشوقه مالی تصویب کرد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،اتحادیه اروپا اعلام کرده به پناهجویانی که در اردوگاه‌های یونان مستقرند ۲۰۰۰ یورو برای بازگشت داوطلبانه به کشورشان ارائه خواهد کرد.

این اتحادیه می گوید ۵۰۰۰ پناهجو در این اردوگاه ها واجد شرایط بازگشت داوطلبانه خواهند بود و تنها یک ماه برای پذیرش این طرح مهلت خواهند داشت.

در همین حال آژانس مرزبانی اتحادیه اروپا ۱۰۰ نیروی مرزبان را برای مدیریت بحران در مرز یونان و ترکیه اعزام کرده است.

ایلوا جانسون مقام ارشد اتحادیه اروپا با اعلام خبر طرح پاداش نقدی در برابر بازگشت داوطلبانه مهاجران حاضر در اردوگاه های پناهجویان یونان گفته است این طرح تنها شامل کسانی می شود که پیش از اول ژانویه سال میلادی تازه وارد یونان شده اند.دولت یونان با این پیشنهاد موافقت کرده است.

جانسون در عین حال گفته است که هفت کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کرده اند حاضرند دست کم ۱۶۰۰ کودک را که بدون همراه بزرگتر و در شرایط بدی در اردوگاه ها زندگی می کنند بپذیرند. فرانسه، آلمان، پرتغال، لوگزامبورگ و فنلاند در این فهرست قرار دارند.

از زمانی که ترکیه مرزهای خود را برای خروج پناهجویان باز گذاشته هزاران نفر برای ورود به اروپا پشت مرزهای یونان جمع شده اند.سازمان پزشکان بدون مرز که از نهادهای امدادگر فعال در جزایر یونان است می گوید نزدیک به ۱۴ هزار پناهجو در منطقه هستند و بیشترشان کودکند.

اردوگاه های موجود در جزایر یونان برای ۶ هزار نفر طراحی شده اند اما در حال حاضر نزدیک به ۴۲ هزار نفر پناهجو در آن ها زندگی می کنند.

استفن اوبرتی از این نهاد در گفتگو با بی بی سی شرایط این مرکز را وحشتناک و پرتراکم توصیف کرده که ساکنانش در وحشت دائم زندگی می کنند و دسترسی آنها به برق و حمام و توالت بسیار محدود و ابتداییست. قبرس و اتریش هم نیروهای جداگانه ای را برای کمک به دولت یونان اعزام کرده اند.بسیاری از پناهجویان سوری هایی هستند که از ترس جان خود کشورشان را ترک کرده اند اما برخی نیز از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان آمده اند.

ترکیه در سال ۲۰۱۶ برای پذیرش پناهجویان با اتحادیه اروپا توافق کرد اما می گوید تمام ۶ میلیارد دلار وعده شده در توافق را دریافت نکرده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!