سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۴:۳۴
اجتماعی - کد خبر : 3459
يكشنبه، ۳۱ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

اتاق اصناف با افزایش کمیسیون مشاوران املاک موافقت کرد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از آغاز فعالیت همه مشاوران املاک اعم از واحدهای کنار خیابان و واحدهای مستقر در مجتمع های تجاری از روز گذشته خبر داد.

اتاق اصناف با افزایش کمیسیون مشاوران املاک موافقت کرد

مصطفی قلی خسروی در گفت وگو با خبرنگاران درباره بازگشایی واحدهای صنفی مشاوران املاک اظهار داشت: فعالیت واحدهای صنفی مشاوران املاک از دیروز ۳۰ فروردین در تهران آغاز به کار کرده اند و قرار است فعالیت آنها همزمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مبارزه علیه ویروس کرونا باشد.

وی افزود: برخی خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند که مشتریان واحدهای مسکونی اعم از خرید یا اجاره، از واحد مسکونی مورد نظر بازدید کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران درباره فعالیت مشاوران املاک کنار خیابان یا واحدهای صنفی مستقر در مجتمع‌های تجاری تصریح کرد: هر مشاور املاکی که پروانه کسب از اتحادیه دریافت کرده باشد، اعم از آنکه دفتر وی در کنار خیابان یا در مجتمع‌های تجاری و پاساژ باشد، امکان فعالیت دارند.

خسروی یادآور شد: هر مشاور املاکی که پروانه کسب نداشته باشد، مرتکب تخلف شده و با آن برخورد خواهد شد.

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران در خصوص نرخ کمیسیون معاملات ملکی در سال جاری تصریح کرد: نرخ جدید کمیسیون معاملات ملکی را به کمیسیون املاک اتاق اصناف ایران ارائه کرده ایم که در این کمیسیون به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، مصوبات اتاق اصناف ایران در خصوص کمیسیون مشاوران املاک باید در هیئت عالی نظارت که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود نیز به تصویب برسد؛ اما از نظر ما وقتی اتاق اصناف این پیشنهاد را می‌پذیرد به معنی این است که نهایی شده و ما صرفاً به احترام قانون منتظریم تا این پیشنهاد در هیئت عالی نظارت اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت هم تأیید شود.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک، اعضای این اتحادیه خواستار تعیین یک درصد از هر معامله ملکی به عنوان کمیسیون مشاوران املاک بودند که در اتاق اصناف، با نیم درصد از رقم نهایی معامله توافق شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر معاملات ملکی تا ۵۰۰ میلیون تومان، مشمول نیم درصد حق کمیسیون مشاوران املاک است و به بالاتر از آن (۵۰۰ میلیون تومان) کمیسیون ۲۵ صدم درصدی از رقم نهایی معامله ملکی تعلق می‌گیرد؛ اما در صورت تأیید مصوبه اتاق اصناف، همه معاملات ملکی با هر ارزشی، با نرخ کمیسیون نیم درصدی انجام می‌شوند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!