پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۱:۵۰
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16953
يكشنبه، ۰۴ دي، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

آینده روشن نیست بایدن ، 2022 افتضاح بودی

مجله آمریکایی ، آمریکن اسپکتیتور، وضعیت اقتصادی و سیاسی سال دوم ریاست جمهوری بایدن را اینگونه توصیف کرد: سال 2022 هولناک بود و حالا با در اختیار گرفتن کنگره توسط جمهوری خواهان، موفقیت کمی برای بایدن در دو سال باقی مانده می توان تصور کرد.

آینده روشن نیست بایدن ، 2022 افتضاح بودی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مجله آمریکن اسپکتیتور ، بررسی دو سال ابتدایی ریاست جمهوری بایدن امری دشوار است و نمی توان دقیق گفت که سال 2022 ای که گذشت خیلی دشوار و هولناک بود یا سال تحلیفش که به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

برای بررسی سال 2021 به عنوان اولین سال ریاست جمهوری بایدن باید گفت که نرخ تورم در آن زمان 7 درصد افزایش یافت که بالاترین شاخص تورم در 40 سال گذشته آمریکا بود ، حتی به عنوان مثال می توان به قیمت بنزین بدون سرب اشاره کرد که در مقایسه با سال قبلش ، یعنی سال 2020، حدودا 51 درصد افزایش قیمت داشته و متوسط قیمت بنزین به ازای هر گالن به رقم 3.3 دلار رسید.

در سال 2021 حتی تعداد بازداشتی های مهاجران غیر قانونی به بالاترین حد و میزان خود رسید ، حدود 2 میلیون نفر در مرز های این کشور دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته یعنی سال 2020 افزایش چشمگیری داشته ، در آن سال حدود 650 هزار نفر به عنوان مهاجران غیر قانونی دستگیر شدند. آمار دقیقی که پلیس آمریکا در این زمینه ارائه کرده عدد 2 میلیون 300 هزار نفر را برای سال جاری میلادی نشان می دهد که فقط 227 هزار نفر از آنها را در ماه سپتامبر دستگیر کرده اند.

همچنین ورود برخی از کالاهای غیر قانونی و خطرناک چند برابر بیشتر از قبل شده ، به عنوان مثال تا کنون در ماه ژوئیه سال جاری اداره گمرگ و حفاظت مرزی 2071 پوند مواد مخدر فنتانیل که یک ماده شبیه مورفین ولی خیلی قوی تر از آن است را کشف و ضبط کرده که 60 درصد افزایش نسبت به رکورد قبلی خود زده است. 

جمع آوری فنتانیل در سال 2022 رقمی حدود 12 هزار پوند را نشان می دهد که نسبت به سال های گذشته خود افزایش 133 درصدی دارد. بیشترین عامل مرگ و میر در آمریکا در رنج سنی 18 تا 45 سال را مصرف کشنده مواد های مصنوعی در بر می گیرد که این آمار و ارقام را کمیسیون پزشکی آمریکا اعلام کرده بود. نگرانی ها از بابت حجم بالای ضبط شده مواد مخدر غیر قانونی توسط پلیس از بابت این است که ، چه مقدار و میزان بالایی از این نوع مواد مخدر در سطح کشور دست به دست می شود که پلیس توانسته این حجم را کشف و ضبط کند و این شاید بزرگترین نگرانی خانواده های آمریکایی بعد از تورم اقتصادی که در آن هستند باشد.

این گزارش با اشاره به تمامی گاف ها و تصمیمات اشتباه بایدن و کابینه اش، خاطرنشان کرد که اوضاع از کنترل آمریکا چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی ، خارج شده است و این واقعیت، نگرانی ها را از بابت دو سال باقی مانده بایدن افزایش می دهد.

در ادامه، این گزارش به موارد مختلفی که در سال 2022 برای دولت بایدن اتفاق افتاده می پردازد ، در این گزارش اعلام شده است که ، به لطف فقدان آشکار سلامت روان بایدن، ضعف آشکار وی در صحنه جهانی، و عقب نشینی شرم آور دولت او از افغانستان، ولادیمیر پوتین ، رهبر قدرتمند روسیه ، فرصتی بهتر از این برای آغاز یک تهاجم تمام عیار به اوکراین احساس نکرد و در حالی که روسیه ممکن است در جنگ بازنده باشد، تحریم‌های اقتصادی بایدن کمک چندانی به جلوگیری از رفتار غیرمسئولانه پوتین نکرده است. این که جنگ اوکراین چگونه به پایان برسد، معلوم نیست اما با گذشت 300 روز از جنگ، 6 هزار و 826 غیرنظامی اوکراینی از جمله 428 کودک کشته و ده هزار و 769 اوکراینی مجروح شده اند. همگی و همگی نشان دهنده ضعف بایدن در امور سیاست های خارجی است که این موارد فقط بخشی از آن است و مسائل مختلفی که در خلیج فارس و کشور های عربی و همچنین مسائل شرق آسیا در حال وقوع است را نیز باید به آن اضافه کرد.

حتی مشخص نیست پول هایی که برای تهیه بسته های حمایتی برای ارسال به اوکراین است از کجا آمده و بایدن چگونه توانسته این حجم از پول را برای کمک به اوکراین خرج کند. در ادامه نیز خبر از کمک 45 میلیارد دلاری بایدن برای کمک اضطراری به اوکراین به میان آمده است که جزئی از طرح 4 هزار و 155 صفحه ای است که کنگره آن را در حمایت از اوکراین نوشته و تصویب کرده و هیچ کسی حتی یک کلمه از آن را نخوانده است. همه این موارد در حالی است که دولت آمریکا به بانک مرکزی بیش از 2 تریلیون دلار بدهکار است و مشخص نیست این پول کمکی از کجا آمده که به این شکل خرج اوکراین می شود.

در ادامه آمریکن اسپکتیتور در رابطه با کرونا و مسائل مختلف دیگر اینگونه نوشت ، بایدن هیچ اقدامی برای پاسخگو دانستن چین به خاطر انتشار ویروس کرونا در جهان انجام نداده است ، این در حالی است که شی جین پینگ رئیس جمهور چین همچنان به تهاجم خود به تایوان ادامه می دهد و به دنبال ایجاد اتحاد اقتصادی قوی تر با روسیه از جمله در زمینه افزایش واردات نفت، گاز و کالاهای کشاورزی این کشور است. توافق های حاصل شده چین با روسیه و بسیاری از کشور های عربی بسیار نگران کننده است و انها روز به روز قدرتمند تر می شوند و اگر این موارد ادامه دار باشد آنها به راحتی می توانند از بابت مسائل مختلفی در اجلاس های جهانی رای بیاورند و نمایندگان کشور های دیگر به آنها رای بدهند تا مشکل برایشان به وجود نیاید.

در سال 2022 تورم نسبت به ماه های گذشته از تابستان آشکار شده بود چرا که از 7 درصد به 9.1 درصد رسیده بود ، این بالاترین سرعت افزایش تورم آن هم در عرض چند ماه است که امریکا تجربه می کند و نسبت به رکورد های قبلی خود افزایش چشم گیری داشته ، بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی گفته بودند که افزایش نرخ تورم در 41 سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده اشت و این موضوع بسیار نگران کننده است چرا که در سال 2023 مقدار سرمایه گذاری ها به شدت کم می شود و احتمال خارج کردن سرمایه توسط سرمایه گذارن بالا می رود ، براورد بدهی های دولت آمریکا تا به الان ، رقم 31 تریلیون دلار را نشان می دهد.

در پایان این گزارش در رابطه با نحوه عملکرد بایدن در سال 2022 این گونه آمده است که جنگ بایدن با صنایع انرژی و لغو اجاره‌نامه‌های نفت و گاز، از جمله لغو مجوزهای حفاری نفت در آلاسکا، امسال قیمت گاز را به بالاترین حد خود رساند . قیمت این محصول به طور متوسط به بالاترین حد خود رسیده است. بایدن به جای حفاری نفت خود در آمریکا، ذخایر استراتژیک نفت کشوررا تخلیه کند و از سعودی ها و افرادی همچون نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ملتمسانه می خواهد که نفت بیشتری پمپاژ کنند. با پایان رسیدن سال 2022 میلادی ، سال مرگبار دیگری برای رئیس جمهوری آمریکا به پایان رسیده است و همچنان نیمی دیگر از زمان قانونی باقی مانده دولت او نگرانی ها را از بابت عملکرد او در طی دوسالی که گذشته بیشتر می کند. در شروع سال آینده سنای کنگره آمریکا بیشتر در دست جمهوری خواهان خواهد بود و باید دید آنها می توانند کمکی به آمریکا برای خروج از بحران کنند یا خیر.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!