پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۵۰
سیاست خارجی - کد خبر : 11465
جمعه، ۱۵ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

آیت الله رئیسی با چند تن از سران کشورهای خارجی دیدار کرد

سرنوشت افغانستان باید توسط خود افغانی ها رقم بخورد و باور داریم اگر آمریکایی ها در این زمینه فتنه گری نکنند، این مساله به سرعت حل و فصل خواهد شد

آیت الله رئیسی با چند تن از سران کشورهای خارجی دیدار کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی امروز ( 15 مرداد ماه ) با تعدادی از میهمانان خارجی که برای مراسم تحلیف به تهران آمده بودند دیدار و گفتگو کرد.

سید ابراهیم رئیسی در دیدار خانم "صاحبه غفاراوا" رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان، ظرفیت های گسترده در مسیر توسعه روابط تهران - باکو را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شرکت های مختلف و بخش خصوصی ایرانی آمادگی دارند در روند بازسازی مناطق آذربایجان و اجرای پروژه های مشترک در بخش های فنی، مهندسی و زیربنایی، مشارکت و همکاری داشته باشند.

رئیسی با تاکید بر اینکه ایران پیشرفت و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت خود می داند، گفت: دو کشور می توانند در روابط دو جانبه و منطقه ای همکاری ها و هماهنگی های نزدیک و موثری در راستای منافع دو ملت و امنیت و ثبات در منطقه داشته باشند.

خانم غفاراوا رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تبریک و ابلاغ سلام الهام علی اف رئیس جمهور کشورش، گفت: اطمینان داریم در دوره جدید، روابط و مناسبات تهران و با کو بیش از پیش توسعه خواهد یافت و آذربایجان از مشارکت و حضور شرکت های ایرانی در اجرای طرح ها و پروژه های مختلف استقبال می کند.

دکتر رئیسی همچنین در دیدار با "سوير امانيام جایشانکار" وزیر خارجه هند، با بیان اینکه دولت ایران سیاست توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه به ویژه هند را با قوته پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت : ظرفیت های بزرگی در دو کشور در بخش های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی، تجاری و فناوری های نو وجود دارد که باید در تحکیم سطح مناسبات خود مورد استفاده قرار دهیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه مشترک در مسیر افزایش سطح روابط تهران - دهلی نو، گفت: با حرکت در مسیر برنامه مشترک همکاری می توانیم شرایط متفاوتی در سطح روابط دو کشور در راستای منافع دو ملت برداریم.

وی اهمیت همکاری و هماهنگی نزدیک دو کشور در صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود : ایران و هند در راستای تامین امنیت منطقه به ویژه افغانستان می توانند نقش سازنده و مفیدی ایفا کنند و تهران از نقش آفرینی دهلی نو در ایجاد امنیت در افغانستان استقبال می کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سرنوشت افغانستان باید توسط خود افغانی ها رقم بخورد و باور داریم اگر آمریکایی ها در این زمینه فتنه گری نکنند، این مساله به سرعت حل و فصل خواهد شد.

وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با استقبال از سخنرانی آیت الله رئیسی در مراسم تحلیف در رابطه با اراده دولت ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، اظهار داشت: دیدگاه های شما را به رئیس جمهور و نخست وزیر هند منعکس خواهم کرد و تلاش می کنیم تا همکاری های خود را به بالاترین سطح برسانیم.

سطح روابط کنونی مطلوب نیست و مصمم هستیم با توجه به اراده جدی طرف ایرانی همکاری های بلند مدتی را در راستای منافع ملت های خود برقرار سازیم.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر هم در دیدار احمد ناصر المحمد الاحمد جابر الصباح، وزیر امور خارجه کویت، با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان، روابط برادرانه بین ملت های منطقه را نمی پسندند، گفت : با این وجود باید برخلاف خواسته آنها روز به روز سطح مناسبات را ارتقا دهیم.

اگر مستله و مشکلی بین کشورهای منطقه وجود دارد، باید با گفت و گو و تعامل حل و فصل شود و نباید اجازه داد هیچ جای پایی برای دخالت بیگانگان در منطقه ایجاد شود.

وزیر امور خارجه کویت هم در این دیدار با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در دوره پیش روی صفحه ای جدید از روابط با ایران را رقم بزنیم، اظهار داشت: آمادگی داریم تا به محض تشکیل کابینه حضرتعالی، همکاری برای تدوین طرحی عملیاتی برای گسترش همه جانبه روابط را آغاز کنیم.

وی با ابلاغ تبریک و پیام کتبی امیر کویت برای آیت الله رئیسی تصریح کرد: امروز با توجه به تجربه به دست آمده از مبارزه با کرونا باید عرصه های جدیدی برای همکاری بین کشورهای منطقه را تعریف کنیم.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در دیدار "نالانت ماميتوف" رئيس مجلس ملی قرقیزستان، اظهار داشت: سطح روابط فعلی دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری کافی نیست و باید برای ارتقای تعاملات دو کشور به سطوح بالاتر گام های جدی برداشت.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دوستی عمیق و دیرین ایران و قرقیزستان با گسترش مناسبات در عرصه های مختلف، بیش از گذشته تعميق و تقويت شود، افزود: ظرفیت های بالایی برای گسترش روابط داریم که باید برای فعال کردن آنها برنامه ریزی مناسب داشته باشيم.

"تالانت ماميتوف" رئيس مجلس ملی قرقیزستان هم در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک و آرزوی موفقیت رئیس جمهور کشورش برای آیت الله رئیسی و نیز آرزوی پیشرفت روزافزون برای ملت ایران، اظهار داشت: قرقیزستان بسیار به گسترش روابط اقتصادی و تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران علاقمند است.

به نتیجه رسیدن مذاکرات برای احداث خط آهن بین ایران و قرقیزستان از مسیر ترکمنستان و ازبکستان و نیز افزایش پروازها بین دو کشور، از اقداماتی هستند که می توانند زمینه گسترش تعاملات را فراهم کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!