شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۱۱
سه شنبه، ۲۵ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

آیا کره شمالی برای جنگ آماده می شود

بر اساس گزارشاتی که از سوی رسانه های کره شمالی منتشر شده است ، این کشور درصدد گسترش و سازماندهی مجدد ارتش خود در بسیاری از بخش ها ، با هدف انجام مأموریت های عملیاتی بزرگ است.

آیا کره شمالی برای جنگ آماده می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این گزارش از سوی خبرگزاری دولتی کره شمالی و بعد از آن منتشر شد که نیروهای مسلح کشور کره شمالی هفته پیش یک رژه نظامی بزرگ به مناسبت هفتادو پنجمین سال تاسیس این ارتش برگزار کردند.

نکته قابل تامل و غافلگیر کننده برای رسانه های غربی ، موشک های بالستیک قاره پیما با سوخت جامد بود که قابلیت هدایت بهتر را دارد ، علاوه بر این تسلیحات پیشرفته تر دیگری نیز رونمایی شد و همه این ها باعث شد تا واکنش مقامات آمریکایی را درپی داشته باشد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) در گزارش خود به نحوه توسعه واحد های ارتش پرداخت و توضیح زیادی در این خصوص نداد:  "بسیاری قسمت های ارتش کره شمالی دچار تحول و توسعه شده است و مجدد سازماندهی شده است و در ابن تغییرات گسترده ، به نیروها در واحد های جدید ماموریت‌های استراتژیک و عملیات های بزرگ محول شده است."

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی که به زبان انگلیسی منتشر شده است به طراحی دوباره رنگ‌های ارتش پرداخت و گفت:  "این تغییر باعث شد تا به صورت تمام و کمال منزلت و شرف نیروهای ارتش در سالگرد تاسیس این نهاد متجلی شود."

کره شمالی مدتی پیش در پی افزایش مانورهای نظامی واشنگتن-سئول ، عنوان کرد که متعهد می‌شود تا مانورهای خود را تشدید کند و آن را به منظور افزایش آمادگی نیروهای خود در حالت جنگی گسترش دهد.

 

تصاویر منتشر شده از رژه نظامی کره شمالی نشان می دهد که رنگ های نظامی این کشور در واحد های مختلف تغییر پیدا کرده است در آن تصویر یک موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۷ را با ارقام ۲۰۲۲.۱۱ وجود داشت. 

 

گمانه زنی ها در رابطه با این تصویر همچنان ادامه دارد ولی چیزی که مشخص است ، از نوامبر سال 2022 واحدی به منظور هدایت و عملیات های مربوط به موشک های بالستیک قاره پیما ایجاد شده است.

 

همچنین رنگ های مربوط به دفتر کل موشکی کره شمالی در این رژه کاملا مشخص بود ، رنگ آنها در یک نشست چند روز قبل رونمایی شد.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد نیروهای متخصص فرماندهی یگان اطلاعاتی ۱۹۱ در این رژه حضور داشتند ، بنطر می رسد این یگان مربوط به ارتباطات و اطلاعات کره شمالی است.

 

خبرها حاکی از این است که کره شمالی اعلام کرده است که می‌خواهد یک ماهواره جاسوسی را تا ماه آوریل به مدار کره زمین ارسال می کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!