سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۲:۱۳
تحلیل اجتماعی - کد خبر : 12843
سه شنبه، ۰۶ مهر، ۱۴۰۰ - ۷:۰۰

آیا در حال هدر دادن زندگیتان هستید؟

"شما شغلتان نیستید. شما مقدار پولی که در بانک دارید، نیستید. شما ماشینی که سوار می شوید، نیستید. شما محتویات کیف پولتان نیستید. شما لباسی که می پوشید، نیستید."

آیا در حال هدر دادن زندگیتان هستید؟

این جمله، یکی از جملات مورد علاقه ام از یکی از کتاب های مورد علاقه ام است: باشگاه مشت زنی  نوشته چاک پالاهنیوک.

من باشگاه مشت زنی را احتمالا 5 یا 6 بار خوانده ام. اما وقتی اخیرا آنرا دوباره خواندم، آن جمله تکانم داد.  آیا در حال اتلاف عمرتان هستید، اگر در حال دنبال کردن همه ی این چیزها هستید؟

در میان هر آنچه که در زندگیمان دنبالش هستیم، بسیار آسان است که حواسمان از آن چیزی که اهمیت دارد، پرت شود و قبل از انکه بدانیم، زمانمان را در دنبال کردن چیز های نادرست هدر می دهیم.

به گزارش گروه تحلیل و آینده پژوهی پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، هدف گذاری و دنبال کردن چیز های مختلف در زندگی امریست خوب. اما برای داشتن زندگی پرمعنا و ارزشمند، شما به آن چیزهایی که در پی آنها هستید، نیازی ندارید. دلیلش این است:

شما لیست آرزوهایتان نیستید

خود را اینگونه متقاعد نکنید، که برای آنکه زندگیتان مفید باشد باید کار های خارق العاده ای انجام دهید. کاملا بی فایده است، اگر از چیزی به چیز دیگری بپرید تا فقط آنها را از لیست آرزوهایتان حذف کنید و در مهمانی ها راجع به آنها صحبت کنید.

ما چیزهایی می خریم، به مهمانی می رویم، به تعطیلات می رویم، از شهری به شهر دیگر می رویم، شغلمان را عوض می کنیم. اما در نهایت، چیزی در درونمان تغییر نمی کند.

نمی گویم که نباید لیست آرزوها داشته باشید. اما باید این را بدانیم که می توانیم حتی بدون داشتن آن، می توانیم زندگی مفید و پر معنایی را تجربه کنیم. خودتان را صرفا مجبور به انجام کاری نکنید، تا کاری کرده باشید. کی اهمیت می دهد؟ زندگی شما شعار شرکت نایکی (فقط انجامش بده) نیست.

شما می توانید با کم، هم زندگی کنید و شاد باشید. با این درک، شما می توانید آن کارهایی را که واقعا دوست دارید، انجام دهید و نه آن کار هایی را که مقاله ای با عنوان"10 کاری را که باید قبل از مرگ انجام دهید." به شما می گوید.

"چیز هایی کمی برای یک زندگی شاد نیاز است. همه اش در درون خودتان است، در طرز فکرتان"

مارکوس آیورلیوس

شما وضعیت اجتماعی تان نیستید

مدرک دانشگاهی، عنوان شغلی، تعداد دوستان و فالوئر های مان، معیار هایی برای سنجش خودمان هستند. به طریقی، ما باید جایگاه خودمان را در جامعه پیدا کنیم.

یک بازنده هستم یا یک برنده؟ این چیزی است که ما در پی یافتنش هستیم. کار هایی را انجام می دهیم تا رزومه مان را پر کنیم یا ارتباطات خود را گسترده تر کنیم. می خواهیم بگوییم که "به فلان دانشگاه رفتم" یا "در فلان شرکت کار می کنم".

وضعیت اجتماعی تان هر چه که باشد، شما نسبت به هیچ انسان دیگری برتر نیستید. ما دیگر در قرن 18 زندگی نمی کنیم. کسی راجع به وضعیت اجتماعی شما اهمیت نمی دهد. مردم راجع با شخصیت و مهارتتان اهمیت می دهند.

شما حساب بانکی تان نیستید

پول عالی است. بیایید با هم صادق باشیم، بدون پول کار خاصی نمی توانید انجام دهید. اگر بخواهید، می توانید بروید و در جنگل زندگی کنید. کسی جلوی شما را نگرفته است.

اما اگر می خواهید بخشی از جامعه باشید، به پول برای بقا نیاز دارید. اما، ما پول را قوی تر ازآنچه هست تصور می کنیم. ما اجازه می دهیم تا پول بر تصمیمات زندگیمان چیره شود، و این خوب نیست.

حقیقت این است که پول می آید و می رود. من پول زیادی در زندگی از دست داده ام، خب که چه؟ پول همانند یک کالاست. اجازه ندهید، بر زندگی تان چیره شود.

"من پولی ندارم، به هیچ چیز دسترسی ندارم، امید و آرزویی هم ندارم. من شادترین انسان هستم."

هنری میلر

دنبال کردن چشم بسته را متوقف کنید

اگر همواره در تعقیب چیز هایی هستید که باعث خوشحالیتان می شود،  زندگیتان در یک چشم به هم زدن تمام می شود.

زندگی، در تضاد با آنچه ما فکر می کنیم، به انداره کافی طولانی است. همانگونه که می گویند: زندگی که به خوبی زندگی شده باشد، به اندازه کافی بلند است.

آیا تا به الان روزی را داشته اید، که گذر زمان را حس نکرده باشید؟ اگر در لحظه غرق باشید، زمان به کندی حرکت می کند. اهمیتی ندارد چه می کنید، اگر آن کار را با 100 درصد توجه تان انجام بدهید، از وقتتان به خوبی استفاده کرده اید.

از طرف دیگر، آیا تا به حال به این فکر کرده اید: "باورم نمی شود که یک سال گذشته است". اغلب در انتهای سال یا هنگام تولدمان به این موضوع فکر می کنیم.

اسمش را تمرکز، حضور ذهن یا هر چیز که دلتان می خواهد بگذارید. شما توانایی آنرا دارید که  زمان را کند کنید. پس از آن استفاده کنید.

تنها کاری که نیاز است انجام دهید، زندگی کردن در لحظه است. عاری از هر گونه نگرانی، فشار و رویا پردازی. هنگامی که این کار را انجام می دهید، زندگی طولانی و بلند است و زمان مانند یک چشم به هم زدن نمی گذرد.

بر روی شخصیتتان کار کنید، بدانید که زندگی یک هدیه است و از هر لحظه آن لذت ببرید. چه خوب چه بد.

منبع: Are You Wasting Your Life

حسین قلاب دوز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!