جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۶:۳۵
دوشنبه، ۲۸ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

آیا حذف دامنه .com توسط شرکت های پرداخت مجازی اجباری است؟

شاپرک اعلام کرده که برای صیانت ازکسب و کارهای موجود در فضای مجازی بهتر است از درگاه های بانکی استفاده کنیم که دامنه .ir دارند.

آیا حذف دامنه .com  توسط شرکت های پرداخت مجازی اجباری است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، شاپرک اعلام کرده است که شرکت های پرداخت یاری که از دامنه .com  استفاده می کنند بهتر است برای حفاظت و صیانت بهتر و کاهش ریسک فعالیت های اقتصادی در فضای مجازی از دامنه ای .ir استفاده کنند.

شاپرک در روز یکشنبه 27 آذر ماه در نامه ای که به پرداخت یار ها ارسال کرده بود ، خیلی صریح و واضع عنوان کرده بود: با توجه به تهدیدات و مخاطرات بالقوه ناشی از مسدود شدن احتمالی دامنه‌های .com اگر از دامنه‌های .com استفاده می‌کنند، در «اسرع وقت و ترجیحاً تا تاریخ سوم دی ماه» دامنه خود را به .ir انتقال و نتیجه را به شاپرک انتقال دهند. 

طبق این نامه به دلیل اینکه کسب و کار ها ازبین نرود و به اصطلاح نخوابد ، بهتر است از دامنه منتسب به ایران یعنی .ir  استفاده شود ، این توصیه پیش از این به سایت های آنلاین شاپ نیز شده بود که بهتر است از دامین هایی استفاده کنند که از .ir  استفاده شده و بر اساس این   DNS های سرور یا هاست خود را وصل کنند.

در حال حاضر بسیاری از کسب و کار ها به دلیل شرایط فیلترینگ و سو استفاده بعضی از عناصر معاند بخصوص هکرها ، سایت های ایرانی مدام مورد حمله سایبری قرار می گیرند ، به همین دلیل به گفته مسئولین مربوطه بهتر است کسب و کار ها از هاست ها و دامنه های ایرانی استفاده کنند ، حال طبق نامه ارسال شده شاپرک بهتر است از دامنه های .IR استفاده و انها را به هم وصل کنند.

شاپرک در ادامه این موضوع اطلاع داد که تمامی اقدامات در جهت مقابله با تهدیدات مربوط به حملات سایبری و تحریم های بین المللی است تا کسب و کارها دچار محدودیت های بیشتر نشوند.

همچنین در رابطه با انتشار و ابلاغ این نامه ، شاپرک، نگرانی گروهی که این نامه شاپرک را به قطعی کامل اینترنت یا از دسترس خارج کردن دامنه .com توسط حاکمیت ارتباط می‌دادند، رد کرده و تأکید کرده است که الزامی به حذف دامنه .com وجود ندارد و شرکت‌ها باید پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال فوری به دامنه.ir  در صورت بروز مشکلات احتمالی را داشته باشند. بنابراین هر اتفاق ناگواری که برای پرداخت یار ها بیوفتد مسئولیت ان به گردن خودشان است و خود آنها در این رابطه باید پاسخگو باشند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!