جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۱۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17079
سه شنبه، ۲۷ دي، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

آیا ارسال آپاچی از سوی انگلیس به اوکراین صحت دارد؟

زمزمه هایی مبنی بر ارسال بالگردهای جنگی آپاچی به اوکراین از سوی دولت لندن به گوش می رسد که رسانه های بریتانیایی مدتی است درباره آن مطالبی را منتشر می کنند.

آیا ارسال آپاچی از سوی انگلیس به اوکراین صحت دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وزارت دفاع انگلیس به تمام این شایعات پایان داد و در اعلام کرد که دولت لندن هیچ تصمیمی در رابطه با ارسال بالگرد آپاچی به اوکراین ندارد و این اخبار را تکذیب کرد.

یکی از رسانه هایی که پیش تر مدعی شده بود که قرار است بالگردهای آپاچی از سوی انگلیس برای اوکراین ارسال شود روزنامه میرور بود و بعد از آن برخی دیگر از رسان های انگلیسی به آن پرداختند ولی وزارت دفاع انگلیس این موضوع را تکذیب کرد.

البته باید گفت که ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی روز شنبه خود با زلنسکی قول ارسال تعدادی تانک جنگی اصلی ارتش انگلیس به همراه پشتیبانی توپخانه ای بیشتر را داد ، تا حدودی به  توافقات چند میلیارد پوندی خود با اوکراین عمل کند.

در هفته گذشته کشور هایی نظر فرانسه ، آلمان و آمریکا اطلاع داده بودند که قرار است بسته های حمایتی بیشتری که شامل خودروهای زرهی است در اختیار اوکراین قرار دهند ، در پی همین اخبار بود که سوناک اعلام کرد حمایت نظامی خود را با کشور های یاد شده هماهنگ می کند.

تانک مدنظر انگلیس برای ارسال چلنجر 2 است که قابلیت هجومی بالایی برای منهدم کردن دیگر تانک ها را دارد ، این تانک در سال 1994 توسط ارتش بریتانیا طراحی و ساخته شد ، ارتش انگلیس خبر داده بود که این نوع تانک پیش تر در عراق ، کوزوو و بوسنی مستقر شده است.

زمان تقریبی تحویل این تانک ها به احتمال زیاد 30 دی ماه باشد ، در این تاریخ قرار است طی یک جلسه و به صورت تماس گروهی و با محوریت تسلیح کردن اوکراین دربرابر روسیه صحبت کنند و به احتمال خیلی زیاد بسیاری از سران کشور های حمایت کننده از اوکراین حضور داشته باشند.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز در گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر امور خارجه اوکراین اطلاع داد که آمریکا تا آخرین لحظه در کنار اوکراین خواهد ماند و به حمایت از این کشور ادامه می دهد. ایالات متخده در نظر دارد که در ادامه سامانه های پیشرفته پدافندی بیشتری ارسال کند.

بنظر می رسد که غرب تا قبل از سال جدید در نظر داشت که در کمک های نظامی خود خطر نکند و پا را فراتر از این نگذارد و این در حالی است که اوکراین در همان روزهای نخست جنگ به کشور های غربی اطلاع داده بود که به شدت به تانک های جنگی نیاز دارد  اما این موضوع چند روزی است که رنگ و بوی حقیقی به خود گرفته است .

کشوری هایی همچون فرانسه پیش از این معتقد بودند که با گفتگو و مذاکره می شود امیدوار به پایان یافتن این جنگ داشت ولی بعد از دیدن بیشتر شدن جنگ در اوکراین تصمیم دیگری برای کمک به اوکراین گرفتند.

کشورهایی نظیر لهستان و انگلیس پافشار بیشتری برای تغییر موضع گیری ائتلاف غربی نسبت به روسیه داشتند و بالاخره این اتفاق رخ داد و غرب از برخی خط قرمزها پا را فراتر گذاشت تا بتواند کمک بیشتری به اوکراین کند چرا که خطر از دست دادن اوکراین را بیش از پیش احساس می کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!