جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۷:۰۷
سینما و تئاتر - کد خبر : 17025
شنبه، ۱۷ دي، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

آواتار پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ شد

فیلم سینمایی آواتار : راه آب ، از بین تمامی فیلم هایی که در سال 2022 اکران شده اند بیشتر توانست بفروشد و گوی سبقت را از همه آنها ربود ، این فیلم تا به الان حدود 1.5 میلیارد دلار فروخت و عنوان دهمین فیلم پر فروش تاریخ را از آن خود کرد.

آواتار پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از هالیوود ریپورتر ، فیلم آواتار 2 موسوم به راه آب ساخته «جیمز کامرون» تا روز  جمعه 16 دی ماه ، حدود  454 میلیون دلار در آمریکا فروخت و همینطور توانست بیش از یک میلیارد دلار در سینماهای جهان به فروش برساند ، در نهایت مجموع فروش جهانی این فیلم علمی-تخیلی به 1.51 میلیارد دلار رسید. 
 
گفتنی است که این فیلم با فروشی که تا به الان بدست آورده توانسته عنوان دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان را بدست آورد ، همچنین این فیلم توانسته تا به الان از فیلم تاپ گان : ماوریک که در سال 2022 بیشترین فروش را داشت پیشی بگیرد  ، فیلم تاپ گان در سال گذشته چیزی حدود 1.49 میلیارد دلار درامد داشت .
 
همچنین رکورد دیگری که آواتار قطعا می تواند به آن برسد و ان را بشکند فروش 1.916 میلیارد دلاری فیلم مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه است ، این فیلم که محصول مارول است تبدیل به پر فروش ترین فیلم پس از کووید است ، در حال حاضر بین فیلم هایی که بعد از کرونا  اکران شده اند و فروش فوق العاده ای داشته اند عبارتند از ، مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه در رتبه نخست ، آواتار : راه آب در رتبه دوم و تاپ گان : ماوریک در رتبه سوم قرار دارند.
 
فیلم آواتار در ابتدا نتوانست انتظارات فروش در هفته نخست را براورده کند و بسیاری نگران این بودند که نتواند با وجود هزینه های زیاد و سرسام آور ، فروش مورد نظر را داشته باشد ، اما این فیلم رفته رفته توانست با فروش فوق العاده خود همه توجهات را به سمت خود جلب کند ، تقریبا از زمان اکران تا به الان تمام گیشه آمریکا از آن آواتار است. 
 
می توان گفت جمیز کامرون یکی از موفق ترین کارگردانان در سال های گذشته بوده چرا که او در طی 25 سال گذشته توانسته حداقل 3 فیلم در چارت 10 فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان داشته باشد . طبق گزارشات منتشر شده فیلم آواتار : راه آب پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینماست و به گفته خود جیمز کامرون این فیلم باید در گیشه حداقل 2 میلیارد دلار بفروشد تا آن را به عنوان یک موفقیت تجاری قلم داد کرد ، جیمز کامرون بجز آواتار : راه آب ، فیلم هایی مانند آواتار 1 و تایتانیک را نیز در جمع 10 فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان دارد. 
 
طبق گزارشات منتشر شده ، هزینه ساخت و بازار یابی فیلم آواتار : راه آب به 600 میلیون دلار رسیده که این فیلم را تبدیل به پر هزینه ترین فیلم تاریخ سینما کرده. در این فیلم بازیگرانی چون سم ورتینگتون ، زویی سالدانا ، کیت وینسلت و سیگورنی ویور ایفای نقش می کنند و داستان فیلم به بیش از 10 سال قبل از اتفاقات قسمت اول  اشاره دارد.
 
قسمت اول فیلم آواتار در سال 2009 به سینما آمد و در نهایت با 2.84 میلیارد دلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را بدون احتساب تورم از آن خود کند ، تنها فیلم هایی که توانسته اند بیش از 2 میلیارد دلار در گیشه جهانی به فروش برسانند عبارتند از : آواتار 1 ، انتقام جویان : آخر بازی ، تایتانیک ،  جنگ ستارگان : نیرو بر می‌خیزد و انتقام جویان : جنگ ابدیت
 
همچنین گفتنی است که جیمز کامرون از سال ها پیش در تدارک ساخت دنباله آواتار 1 بود ،درواقع او از سال 2017 شروع به ساخت قسمت دوم کرد که در سال 2022 اکران شد ، همچنین بنظر می رسد فیلم آواتار قسمت سوم نیز در مراحل پایانی خود است و قرار است در سال 2024 اکران شود ، برنامه های جیمز کامران برای آواتار در همینجا به پایان نمی رسد و او در نظر دارد که قسمت های چهارم و پنجم را در سال های 2026 و 2028 به اکران برساند ، او در حال هزینه های میلیارد دلاری برای پروژه اواتار هست در حال حاضر فقط هزینه ساخت آنها هست ولی در زمان اکران باید هزینه های بازار یابی را نیز در نظر بگیرد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سینما و تئاتر
پربیننده‌ترین اخبار سینما و تئاتر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!