شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۱:۵۰
ایران - کد خبر : 17195
چهارشنبه، ۱۲ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

آمریکا، تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت های ایرانی وضع کرد؛ به دلیل تولید پهپاد برای روسیه

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده روز سه‌شنبه محدودیت‌های تجاری جدیدی را برای هفت شرکت ایرانی به دلیل تولید پهپادهایی که روسیه برای حمله به اوکراین استفاده کرده است، اعمال کرد.

آمریکا، تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت های ایرانی وضع کرد؛ به دلیل تولید پهپاد برای روسیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رویترز در گزارشی به این تحریم های جدید پرداخت. رویترز اشاره کرد که این شرکت‌ها و سایر سازمان‌ها به فهرست کنترل صادرات ایالات متحده برای کسانی که در فعالیت‌های مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ایالات متحده شرکت میکنند، اضافه شدند.

اضافات به "فهرست" وزارت بازرگانی در یک بایگانی اولیه در فدرال رجیستر ایالات متحده، ارسال شد و چهارشنبه رسما منتشر خواهد شد.

از زمانی که روسیه جنگ خود را علیه اوکراین در فوریه 2022 آغاز کرد، ایالات متحده و بیش از 30 کشور دیگر به دنبال تخریب پایگاه نظامی و صنعت دفاعی این کشور با استفاده از وضع تحریم های صادراتی برای محدود کردن دسترسی این کشور به فناوری بودند.

رویترز گزارش داد که شرکت های ایرانی طراحی و ساخت موتور هواپیما، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه، شرکت اوج پرواز مادو نفر، شرکت پراور پارس، صنعت هوانوردی قدس و صنایع هوانوردی شاهد جزو لیست تحریمی جدید هستند.

وزارت بازرگانی آمریکا گفت: هر تأمین‌کننده‌ای برای این نهادها ملزم به داشتن مجوز برای حمل کالا و فناوری است، اما انتظار می‌رود که این مجوزها به غیر از موارد مربوط به غذا و دارو، رد شود. مجوزها به صورت موردی بررسی می شود.

نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک گفت: تحریم ها هیچ تاثیری بر ظرفیت تولید پهپاد ایران ندارد زیرا پهپادهای ایران همگی در داخل تولید می شوند و متعلق به ایران است.»

در ژانویه، کانادا اعلام کرد که یک سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای (NASAMS) ساخت ایالات متحده را برای اوکراین خریداری خواهد کرد. NASAMS یک سیستم دفاع هوایی زمینی با برد کوتاه تا متوسط ​​است که در برابر حملات پهپاد، موشک و هواپیما محافظت می کند. ایالات متحده دو NASAMS در اختیار اوکراین قرار داده است و تعداد بیشتری نیز در راه است.

سایر سیستم‌های پدافند هوایی زمینی مانند Raytheon Technology Corp (RTX.N) Patriot توسط بریتانیا، ایالات متحده و هلند به اوکراین وعده داده شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!